Hoi sinds kort merk ik op dat er een enorme druk op de expansievat zit met boven aan een schuimlaagje. Voorheen nooit gebeurd. Ik heb een anderhalfjaar geleden de koppaking vernieuwd de kop was niet krom en dus niet afgevlakt. Toen op vakantie ermee naar het buitenland hogesnelheden bereikt en geen enkele probleem tot sindskort.
Wie weet of dit aan de koppakking ligt of aan iets anders?
Gr. Rachid
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de goede koelvloeistof gebruikt (De roze G12)? Anders gaat je koppakking op den duur ook weer lekken door roestvorming op je koppakking.
Ja ik heb er G12 in.
19 jaar
Mischien was de kop toch niet helemaal vlak, goed heet geworden op vakantie en begint het zich daardoor te vertonen?
De vakantie was vorigjaar en begint zich nu pas te vertonen.
zou het niet kunnen zijn dat de schoepen van de waterpomp kapot zijn?
De koelvloeitof komt er nog niet uit, maar er staat wel druk op de reservoir en je ziet een schuimlaag.
Ben benieuwd wat het is.
Gr. Rachid
19 jaar
Schroef de kop er maar weer af. Deze keer moet je niet verkeerd bezuinigen en de kop even naar een goed revisiebedrijf brengen. Als ze de kop testen op lekkage en even over de vlakbank halen stijgt de slagingskans van de operatie aanzienlijk.
Denk je, ik had de kop eraf en met een stalen lineaal en een voelermaat 0,1 getest, op verschillende manieren de lineaal gelegd en geprobeerd de voelermaat ertussen te schuiven geen 1 keer gelukt. Dus volgens mijn vraagbaak hoeft hij niet gevlakt te worden. Misschien toch de kop eraf dan.
EVENTUELE tips zijn van harte welkom.
Gr. Rachid
19 jaar
Voorlopig blijft de G12 erin dus wacht gerust af.
Gr. JR
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar