De laatste 3.000KM krijg ik om de 1.000KM (reset door de VW garage) telkens opnieuw de service melding 1n01.
Wat kan de reden hiervoor zijn?
Krijg je normaal gezien ook een melding wanneer er te weinig koelvloeistof in de airco zou zijn?
Welke codes zijn hiervoor geldig?
Geert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als het instrumentenpaneel blijft aan geven dat de auto aan een servicebeurt toe is ligt dat aan het instrumentenpaneel.
er is dan maar een oplossing wit schilderen en plat slaan(geintje);)
dan zal het vervangen moeten worden.
zodra je te weinig koudemiddel (r134a) in het aircosysteem hebt zitten merk je dat alleen maar aan het minder koud worden.
het airco regelapp kan het wel aangeven maar niet zonder testkast.
meestal als je dan uitleest krijg je de melding (drukschakelaar niet in orde) de nieuwe modellen geeft aan dat de (onderste waarde is onderschreden)
wat wel kan als je een climatronic hebt dat deze de eerste paar sec blijft knipperen.
uit de ervaring leert dat bij sharan de verdamper (weg gebouwd onder het dashboard) meer dan eens lek gaan.
succes max.
Ik heb ergens gelezen dat je 3 verschillende services hebt; OIL, 1n01 en 1n02. En elk van deze service kan je onafhankelijk resetten, niet?
Is dit ook voor mijn type van wagen?
Kan ik deze setting zelf met de sleutel wijzigen of is dit alleen mogelijk met de computer?
De climatronic blijft de eerste 20 maal knipperen bij het starten van de wagen en blaast inderdaad minder koude lucht!
Wat zijn tegenwoordig de kosten voor een nieuwe airco verdamper?
Geert
20 jaar
1)het kan alle bij
zowel met de knoppen op het instrumentenpaneel als met de testkast
-linkerknop indrukken
-contact uitschakelen
-rechter knop naar rechts draaien en vast houden voor + twee sec
2)de kosten van een verdamper vallen wel mee maar het vervangen er van komt op heel wat uurloon het dashboard moet er geheel uit
maar je moet het wel zeker weten dat het de verdamper is
en dat kan je alleen zien als de vorige keer tijdens afvullen van het systeem er ook fluor in is gedaan.
fluor is een contrast vloeistof die zichtbaar wordt met een speciale uv lamp
maar ook dan is het soms moeilijk te zien
Je moet zowiezo naar een STEK bedrijf.
oja de kosten van vervangen verdamper komen +/- op 2000 ¤
succes max.
Ik heb blijkbaar maar 1 knop tussen de "service melder" en de temp meter. Wat is dan de procedure?
Geert
20 jaar
moet ik ff uitzoeken maar kom er op terug.
verkeerd gegaan in de garage opnieuw laten resette
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar