hallo,
heb volgend probleem met een passat, als je er mee rijdt geen probleem qua vermogen, levert goed niets op aan te merken. maar als je hem wil starten als hij warm staat moet je de start knop blijven ingedrukt houden tot hij draait, hij start al stotterend precies of hij komt na 20 jaar terug tot leven. Want als je denkt dat hij draait en je lost de start knop valt hij terug stil. ook als je soms van de autostrade komt en hij staat warm stotterd hij ook.
Ben een beetje radeloos, hebben jullie soms enig idee ?
vwdriver
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt me startmotor! niet onbekend bij deze wagens ik zou hem vervangen ik heb er toch ook al verschillende vervangen golf 5 touran, ga zo maar door 100% startmotor greetz
startmotor ?
ok als hij warmstaat en juist van de autosnelweg afkomt ?
ik wil je gerust geloven hoor maar, ik dacht al richting benzinetoevoer :)
vwdriver
16 jaar
De benzinetoevoer is het zeker niet tenzij je de verkeerde brandstof tankt. ;-)
Bij 1.9 tdi's heb je ook zoiets. Als de motor koud is, kijkt het motormanagement niet naar het start toerental en start gewoon. Bij een warme motor wel. Als de startmotor het toerental dan niet haalt, start de motor pas na ca. 5 sec doorstarten. Daarna draait de motor direct perfect.
Dit laatste heb jij niet, zeg je. Hij stottert nog steeds. Dan denk ik niet dat het de startmotor is.
Geen foutmeldingen in het motor management?
16 jaar
dat doorstarten daarmee krijg je hem wel aan de praat.. en dan draait hij.
Maar inderdaad hij doet het ook als hij bijvoorbeeld juist van de autostrade komt.
vwdriver
16 jaar
Laat eens eerst storing uitlezen van alle systemen en controleren op softwareupdate's.
how sorry had het niet helemaal goed gelezen !! sorry ! maar laat hem eerst eensuitlezen kan zijn dat je cilinderoverslag hebt wat dan ook wel eens wilt helpen is de stekkers onder kleppendeksel eens aandrukken met een tang ofzo !eerst uitlezen
Veel voorkomend probleem bij de eerste 3c passats is de wegrijblokkering.
Dit is ook een heftig probleem want dan moet het comfortregelapp. met geinteregeerde wegrijblokkering worden vervangen en bij bijna alle moet dit in combinatie met de stuurkolomvergrendeling worden vervangen en deze zit weer in de complete stuurkolom.
Maar ik loop te ver voorruit, ga even langs de dealer om te laten uitlezen want deze zijn op de hoogte met dit probleem.
Hallo Bram,
Ik vrees dat je probleem bij een slechte afdichting tussen pompverstuivers en cilinderkop ligt. Een vreselijke kwaal bij de 2.0tdi-motoren! De opvoerpomp in de brandstoftank zou ook nog kunnen. Je zou aan de terugvoerzijde aan de brandstoffilter de leiding even kunnen losmaken en kijken naar de kleur die de brandstof heeft. Is deze bruin tot zwart gekleurd, dan is het bingo, cilinderkop vervangen... De opvoerpomp in de tank moet ongeveer 1,5 bar leveren. De tandempomp op de cilinderkop 7,5 bar bij 4000tr/min. Kan je eventueel ook testen... Succes!
Nu heb je de meeste optie wel en daar wordt je niet vrolijker van denk ik zo.
Laat eerst even de juiste diagnose stellen, wie weet valt het nog mee.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar