Ik heb ook zo'n geweldige sclecht startende touran.. (BKC type 180k. km)
Alles geprobeerd:
Nieuwe accu.
Nieuwe temp.sensor.
Injectoren gereinigd.
Uitlezen etc
Om een lang verhaal korter te maken; want er is al 'tig' keer over geschreven..
Ik denk dat het de starter is... Alleen welke..!
Ik heb nu een 10 tandige (02Z 911 023 F) starter van 1,7 kw. Maar ik wil er perse een in zetten van 2kw omdat ik per dag wel 50 keer (of vaker) start en stop voor mijn werk! Het liefst een uit een blue-motion die daar op gemaakt is.
Maar alle 2kw starters hebben 11 tanden!!! kan ik die gebruiken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de afstand van de tanden overeen komt met de tanden van je vliegwiel dan kan het maar dat zou ik niet weten, nooit op gelet.
Om te testen dat het de startmotor is dan moet je met WARME/HETE motor de stekker los halen van de temperatursensor, slaat hij dan wel gelijk aan dan is het inderdaad de startmotor, dan weet je het zeker.
En als het zo is dan zou ik gewoon de starter monteren die erin hoort en klaar..
heb hetzelfde probleem
is waarschijnlijk net als mijn auto dat vanwege de VW degelijkheid (pompverstuiver) er nog brandstof in de verstuivers zit en de auto als het ware verzuipt, ik heb er mee lleren leven, nu het kouder weer word zal je er waarschijnlijk ook iets minder last van hebben??
13 jaar
Het voelt degelijk aan maar is het ook zo......?
De startmotor is uit te sluiten door te doen wat ik hiervoor al zei (mits bedrading blok-massa-startmotor-plus goed is), slaat hij dan nog steeds niet gelijk aan dan zit het probleem ergens anders. Maar idd wat je zegt ermee leren leven dus de sleutel 2 seconden langer vasthouden en rijden maar maakt opzich ook geen drol uit.
Andere mogelijkheid is om bij een tuner een zogenaamde 'startcorrectie' te laten doen. De ecu gaat dan soepeler om met het minimale starttoerental wat normaal gesproken bereikt dient te worden. Met de startmotor zelf is over het algemeen weinig mis, hij gooit de motor iets minder snel rond, maar in principe snel genoeg voor een fatsoenlijke start
13 jaar
[quote=jensw]Met de startmotor zelf is over het algemeen weinig mis[/quote]
Het probleem is juist de startmotor d.m.v het uitvoeren van een zogenaamde ''startcorrectie'' omzeilt men dit probleem, ook een milieumaatregel.
Dat de startmotor zwak blijft is een feit, daar veranderd niets aan.
De nieuwe huidige startmotoren voorzien geen problemen meer.
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar