close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Sporadisch geen vermogen,foutkode:16575, P0191 sensor for fuel p

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI(BAG)

Hallo daar in Nederland. Ik heb hier(helaas) een auto met een vervelend probleem:Zo nu en dan verliest deze auto vermogen. De eerste keer dat het gebeurde was de klant ver van huis en een VW garage keek ernaar. Ze lazen het systeem uit en er was de volgende kode:16575:P0191 sender for fuel pressure -G247 implausible signal. Hun hebben toen de stoter (bucket)voor de hogedruk benzinepomp schoon gemaakt., en adviseerde om het te laten vernieuwen(blijkbaar was er een modificatie?). We hebben die stoter vernieuwd maar dat heeft het probleem niet opgelost. We hebben ook de nok die de pomp aandrijft gecontroleerd, maar daar zit geen slijtage aan. Heeft iemand van jullie(VW specialisten) hier ervaring mee? Zou het de zender voor de(hoge) benzine druk kunnen zijn? Wat voor druk moet ik hebben als ik het uitlees? Het probleem is dat het probleem maar sporadisch optreedt.

Bij voorbaat dank,

Groeten uit NZ,
John

Geplaatst door

John5720 (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

foutcode: 16575 P0191
nl Voeler voor brandstrof druk (G247) onwaarschijnlijk signaal
du Geber für Kraftstoffdruck (G247) unplausibeles Signal
en Fuel Pressure Sensor (G247) Implausible Signal
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:
Te lage / hoge brandstofdruk
G247 defect
Teveel weerstand in het electrische circuit
Geen (te weinig) brandstof aanwezig
Motor regelmodule

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hogedruksensor komt wel eens voor dat deze stuk gaat.
Zit onder inlaatspruitstuk,als je deze deels losschroefd en iets opzij legt dan zie je hem zitten in het midden.

ricky 10
badge

15 jaar

Heeft deze auto een benzinefilter met ingebouwde drukregelaar? Kijk dan even of er het goede filter onder zit.

Berry69 0
badge

15 jaar

hoge druk pomp wil wel eens problemen geven,bus wil wel eens los komen(boven op de kop)

verder weinig problemen met brandstof pomp

mvbr2 0
badge

15 jaar

John, zie mijn bericht eens, het lijkt hetzelfde probleem. Ook bij ons sporadisch optreden en wij hebben toen de verkeerde sensor vervangen, want de sensor waar Ricky over spreekt zit onder of tussen het inlaatspruitstuk. misschien als jij hem vervangt dat voor beide problemen de oplossing is gevonden. zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

Siem Bijman 680
badge vip badge

15 jaar

We hebben van de week de hogedruk sensor vernieuwd(Zit in de benzine leiding),niet de sensor op de pomp. Nu moeten we maar afwachten of het goed is, want het probleem kwam maar sporadisch voor!
Groeten
John

John5720 0
badge

15 jaar

Ik heb zojuist vernomen dat het probleem zich nog steeds voordoet! Volgens de dealer hier hebben hun het meegemaakt dat de benzine pomp(in de tank) dit probleem veroorzaakt.(niet genoeg druk tot de hoge druk pomp.) Heeft hier iemand van jullie ervaring mee?

John5720 0
badge

15 jaar

Het schijnt wel eens voor te komen,maar ik heb nog nooit de pomp vervangen,wel het regelapparaatje die erbovenop zit,die gaan wel vaker stuk,maar dan slaat de auto ook gelijk af.

ricky 10
badge

15 jaar

Wij hebben hier een Touran staan met dezelfde klacht. Ben benieuwd hoe het bij jullie toen is afgelopen.

Alvast bedankt voor de reactie,

hans46 0
badge

14 jaar

Probleem is nog niet opgelost. klant wil niet terugkomen!
Groeten
John

John5720 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.