Hallo,
Sinds gisteren merkte ik dat als ik 120/130 reed, de auto vermogen verloor, en niet harder kon(noodloop)
Nu heb in hem uitgelezen en er kwam P0299 uit.
Dit kan vanalles zijn, feit is dat ie te weinig druk heeft.
Ik heb gecheckt of de vacuumslangen kapot waren, deze zijn in orde.
Turbo is ook niet kapot, want vanmorgen haalde ik makkelijk de topsnelheid, en zodra ik de storing onder t rijden wis, springt ie niet meteen in de noodloop.
Nu is dus mijn vraag, wat kan het dan nog zijn?
De variabele schoepen? wastegate?
groeten Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
niet gewoon een turboslang gescheurd?
Stukje drukslang dat aan de turbo zit gaat vaak stuk,er komt dan een scheur in aan de onderzijde
dus van bovenaf niet te zien.
Ik heb alle slangen (die ik weet te vinden) nagelopen.
Nieuwe luchtmassameter erop.
Nieuwe turbodrukregelaar erop.
Probleem blijft.
Turbo is niet kapot, want heel soms kan ik gewoon 150/160 rijden.
tot en met de 3 versnelling kan ik wst langzamer dan normaal,maar wel redelijk rap hem hoog doortrekken in toeren, vanaf 4 versnelling is ie echt traag.
HELP! Wat kan dit zijn?
7 jaar
Precies wat je zegt : SOMS 150/160. Zorg dat de storing aanwezig is .
Zet de motor stop , trek de vacuumslang bij B los . Wacht 5 seconden.
Sluit de slang weer aan .Start de motor , en wacht ongeveer 5 seconden .
Trek met draaiende motor de vacuumslang weer los en kijk of de stang , bij A , snel beweegt ( ongeveer 1cm )
Voel ( of meet met een vacuummeter ) of er ook vacuum gezogen word door de slang . Vacuum moet zo hoog zijn dat de slang aan je vinger blijft hangen . Indien vacuum goed en stang beweegt ,
Sluit de slang met draaiende motor weer aan en kijk of de stang wederom redelijk snel de andere kant op beweegt .
Plaats dan je bevinding .
P,S foto / tekening als voorbeeld .
waarom zie ik hier geen foto bij van A en B.
Ik zit met het zelfde probleem maar ik snap nu niet wat ik moet doen om dit te testen.
6 jaar
9 van de 10x inderdaad het stukje slang gescheurd wat op de turbo gemonteerd zit. Tussen turbo en die plastieke laaddrukbuis boven de bak. Dit is het meest voorkomende en is vaak niet 123 te zien..
Andere optie kan zijn de laaddruk regelklep naast luchtfilter defect of een vacuumslang of de vacuumpot op turbo lek oid.
Kijk hel goed naar dat stukje slang tussen turbo en pijp!
en opgelost ? heb hier hetzelfde probleem , niks zichtbaar te vinden , toch komt na starten P0299 steeds terug en wagen in noodloop
Hier ook hetzelfde. Waanzin is dat de melding na verloop van ongeveer 10 minuten weer verdwijnt en alles weer normaal werkt tot ik weer over de 130 ga ?!
Garage heeft gecontroleerd op lekken maar niet gevonden.
Iemand nog suggesties ?
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar