close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen POLO: versnellingsbak probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AGD, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 47

goede avond voor de mensen onder ons,

Ik heb een probleempje met het volgende ( de bekende polo kwaal VERSNELLINGSBAK ) nou heb ik deze polo een jaar en al 20.000KM mee gerede.
En heb nu voor de tweede keer de versnellingsbak kapot. nou heb ik me laten vertellen dat het kan komen door de motorsteun BIJ de versnellingsbak da daar te veel speling op zit omdat het blok ook aardig trilt door de hele auto en hebben ze me ook mee gedeeld dat het kan zijn dan het motor blok in onbelans kan liggen daar door het blok niet in de goede positie ligt en daardoor de bak steeds maar de mazelen loopt.

Kennen jullie dit probleem zo ja kunnen jullie mij hier mee helpen?! want is erg vervelend 1.9SDI met zo goed als 500.000KM op de teller maar het blok zelf heb ik dit aflopenjaar (20.000)KM mee gereden en geen druppel olie verbruikt dus roest nergens dus wil graag het probleem oplossen want goed koper kan je niet rijden 1op23 met 40L tank

Hoop dar jullie de oplossing hebben voor mij!!!

MVG, VWpolo1.9SDI Ryan

Geplaatst door

VWpolo1.9SDI (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

2 massa vliegwiel niet defekt?

jaker 0
badge

7 jaar

Ik heb wel alle 5 de versnellingen maat hij onkoppeld slecht tot niet als ik hem in de een wil hebben moet ik eerst hem uit zetten dan der indrukken en dan heb ik de een Maar allemaal kloten kan het niet de drukgroep of druklager zijn. Maar als je hem optrekt dan boekst hij bij de versnellingsbak

Kraakt hij ook als je hem in de achteruit zet (z,g tandenpoetsen/)
In dat geval komt inderdaad de koppeling niet goed vrij.
het trillen,bobberen bij optrekken wordt vaak veroorzaakt door verglaasde koppelingsplaat voering en ja
ik denk dat de koppeling vervangen moet worden drukgroep en plaat,meteen druklager meenemen en
priseas keerring controleren op lekkage.

jaker 0
badge

7 jaar

Ik de achtuit wilde die wel als je de koppeling 2 keer ff snel lied opkomen maar dat komt Door de koppelingskabel dus is niet helemaal goed hebben we een blokje tussen moeten zetten Maar het trillen is vanaf het moment dat je de auto start een til en druinent geluid waar Door geen idee. Maar heb wel gw 1 tot 5e versnelling dus daar ligt het niet aan maar hij wil hij optrekken erg boeksen en je krijgt hem niet in de 1 2 3 4 5 want hij koppel niet

Als je vooruitschakelt op dezelfde manier als voor de achterruit gaat het dan wel?
Wat je ook kan proberen,koppelingspedaal intrappen,10 seconden wachten en dan schakelen,bv eerst in 2,als dit gaat dan komt hij toch niet goed vrij.
Het dreunende geluid is ook bij gewoon stationair draaien,ook buiten de auto hoorbaar?
Ik verdenk toch het twee massavliegwiel,dat kan enorm tekeer gaan,bij ernstige slijtage gaat ook
het drukvlak van de koppelngsplaat bewegen wat dan weer de koppelproblemen zou verklaren.

jaker 0
badge

7 jaar

Auto is als weg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.