auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf 2 GTi 16v: Storingen KE-Jetronic

Bouwjaar: 1987

Al tijden heb ik problemen met de elektronica van mijn golfje. Maar nu is het tijd om er eens wat aan te gaan doen. De problemen: Slecht stationair lopen en zowel onderin (500 - 2000 tpm) als bovenin (5500 - 7000 tpm) weinig vermogen.

De ontsteking ed is allemaal prima, daar heb ik geen problemen mee, maar bij de werking van de verschillende componenten van het KE-Jetronic systeem heb ik zo mijn twijfels. Zo functioneert de ISV niet, en het tekort van vermogen lijkt op een slechte regeling van de brandstof.

Wie o wie zou mij wat methodes kunnen geven hoe ik de verschillende onderdelen kan controleren?

Vriendelijk dank,

Derk

Geplaatst door

Derk2176 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Meten is weten, op naar de bosch service dealer. zonder speciaal gereedschap en een koffer vol kennis kun je het vergeten dat je hem goed krijgt. En zomaar onderdelen vervangen is alleen mogelijk als je een goed werkende donor auto hebt. Houd er rekening mee dat de delen voor deze systemen een gigantische kostprijs hebben, dus een goede diagnose levert zijn geld vanzelf op.

audia4 0
badge

19 jaar

Bij de Bosch service dealer krijg ik te horen dat ze uren met het meten bezig kunnen zijn a ¤50/uur. Voor dat bedrag wil ik het zelf ook wel leren.

Gisteren wat metingen gedaan, oa mA op drukregelaar gemeten. Geeft 10 mA bij contact, wat oploopt naar 20 mA na het starten. Bij afgeschakelde lambasensor ook 10 mA constant, en 20 mA na het koppelen van de lambda op de massa. De motor loopt volgens mij erg arm...maar de computer doet 't wel.

Ook gemeten aan de ISV klep. Weerstanden over de klep (binnenste naar de buitenste) is 12 en 13 Ohm, dat zou goed moeten zijn. Op de stekker zou bij ingeschakeld contact tussen de middelste connector en de massa accuspanning moeten staan, maar daar staat helemaal niks op. Tussen de middelste en de buitenste connectoren zou er 1 a 2 volt minder dan de accuspanning moeten staan, maar daar staat ook niks op. Draadbreuk? Het middelste draadje (roodzwart) loopt volgens mij naar de thermoswitch...maar de weerstand over die 2 aansluitingen is oneindig.

Verder is de werking van de microschakelaars op het gasklephuis andersom tov de Heynes vraagbaak...ik meet 0 Ohm tussen bovenste en middelste connector als de gasklep volledig geopend is, terwijl dat volledig gesloten zou moeten zijn.

Kan iemand iets met deze informatie?

Derk2176 0

19 jaar

Bij die bosch service dealer een z.g. geel boekje over de bosch ke-jetronic aanschaffen als je het zelf wilt leren. Kost iets van 20 euro, is originele bosch informatie en in duits en engels te krijgen.

audia4 0
badge

19 jaar

Heb ik al besteld bij Autoboeken Service Nederland, verwacht het morgen of overmorgen. Zelfs in het Nederlands, voor ¤17. Maar bedankt voor de tip, nu weet ik na het meten niet wat voor conclusie ik moet trekken.

Derk2176 0

19 jaar

Derk ik ken wellicht jouw probleem heb ik ook al eens gehad bij een gelijke golf II GTI 1800 met PL motor.bij mijn was na lang zoeken de vacumm membraam (lek) die op de printplaat v/d computer zit gesoldeerd ''het is een pruts ding dat membraamtje'' en die vervroegd jouw ontsteking bij een bepaalde druk in het inlaat systeem.zit aan de rechterzijde achter het schutbord en vlak bij het ventilatie rooster gezien vanuit de auto natuurlijk.

Wij hebben hiervoor toen een bybass gemaakt met omleiding en hiervoor de groene vacummbal van een Audi 80 hiervoor gebruikt gaatje geboord in het inlaat spruitstuk met nippel erop met terugslag klepje natuurlijk anders houd hij de vacumm niet vast.

En de vacummvervroeger werkte weer als normaal en vervroegd de ontsteking indien dat nodig is en dat was er mis bij mijn vorige auto en gaf dezelfde storing die jij heb,deze wilde niet goed meer trekken werd te warm en liep onregelmatig staonair ook als er verbruikers werden ingeschakeld,ect

NB.Ik heb aan dit probleem hier al eens uitgebreid aandacht gegeven en de gehele story haarfijn op deze site gezet en of het er nog op staat geen idee.

succes.

brt1462 0

19 jaar

Bedankt, dat kan ik wel eens controleren. Ik kan het verhaal niet meer vinden, maar het lijkt er wel een beetje op. De huidige motor zit er echter pas een week in, de motor daarvoor liep stukken beter...zou de ontstekingscomputer in de tussentijd kapot gegaan kunnen zijn?

Dat boekje van Bosch geeft ook niet veel info voor het nameten van componenten helaas. Misschien heb ik het verkeerde boekje...

Derk2176 0

19 jaar

Dat lijk mijn sterk dat de computer nu plots stuk is,,als de auto voorheen goed gelopen heeft met het andere blok,dan moet je de storing bij die nieuwe motor zoeken of aansluitingingen daarvan bv:) is de klopsenror wel goed zit er nergens een rot of los contact of een vergeten aansluiting niet goed ect. het kan zo veel zijn te veel om op te noemen.

Deze nieuwe motor was die wel oke bv,,,en heb je geen distrubutieriem daarvan vervangen ,wand dat hoor je dan ook vaak aan het end van het vehaal ,,,O ja die hebben wij vervangen,,,tevens kun je ook de lambasonde op plus meten om de zoveel sec moet die pluseren,,maar daarvoor moet je toch naar een dealer die heeeft de juiste apparatuur en kennis daarvoor,en dat lijk mijn het beste in jouw geval.

succes ermee.

brt1462 0

19 jaar

Eind goed al goed, uiteraard een stomme fout gemaakt. Na de verhalen over slecht lopen bij een te late ontsteking ging mij al een lampje branden, en jawel hoor, boutjes van de ontsteking in de verkeerde positie. De ontsteking kan nu veel verder naar rechts, dus vroeger. Probleem opgelost.

ISV-klep doet het ook weer, kabelbreuk.

Bedankt voor de hulp,

Derk

Derk2176 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.