Hoi,
Ik heb hier een New beetle staan met het volgende probleem:
Als de auto gestart word loopt hij heel erg beroerd.
De auto lijkt op 3 of minder cilinders te lopen.
Zodra de auto wat warmer word loopt hij iets beter en lijkt hij alle cilinders wel te hebben alleen schud de motor hevig heen en weer, dit is door de hele auto wel te voelen.
Zodra je gas geeft lijkt het net of hij zich een paar seconden verslikt en zodra die eenmaal boven de 12 a 1500 toeren is loopt hij perfect!
Ook het rijden in de auto gaat hem wel goed af.
Echter nu het probleem zich wat langer voordoet wil de auto wel eens afslaan op de rotonde of voor het afremmen op een stoplicht.
Eerste stap van mij was naar een bevriende volkswagen dealer gaan en uit laten lezen.
Deze wisten mij te melden dat er geen ontbranding was in cilinder 2. Met als oorzaak dat alle bougiekabels slecht waren.
Op mijn beurt heb ik de bougies, de bougiekabels en het bobineblok vervangen.
In het begin leek dit een oplossing maar al snel werd het probleem weer erger.
Zojuist uitgelezen met texa apparatuur:
foutcodes:
-17536
-16684
-16686
-16687
-524
-16518
-16486
-17978
Varierend van geen ontbranding tot en met lekke klep dus!
Ook de luchtmassameter komt naar voren.
Wie kent dit probleem en kan mij verder helpen?
Om klakkeloos alles te gaan vervangen dan loopt het te veel in de kosten.
Alvast bedankt
Mvg, Ron's autoservice
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ow, vergeten te vermelden, de auto heeft 1000 km geleden een grote beurt gehad waarbij alle filters zijn vervangen (originele vw filters).
Ook zuipt de auto ontzettend veel olie, denk aan 1 liter per 500 km!
Als eerste de luchtmassameter vervangen,ik denk dat hierin je probleem zit en ze gaan vaker stuk.Je kan kijken hoe hij loopt met de stekker er vanaf.
Als je hem gaat vervangen en hij loopt daarna nog slecht dan moet je even een stuk rijden,als het probleem in de lmm zit dan gaat hij steeds lopen.
Ook heb je een storing in de lambdasonde,deze zal waarschijnlijk ook stuk zijn,maar daardoor gaat hij niet zo beroerd lopen.
Olieverbruik is standaard bij dit type blok.
Ok bedankt hier heb ik wat aan.
Wat is jullie ervaring met immitatie luchtmassameters van bijvoorbeeld pierburg voor 80 euro?
Of in duitsland voor slechts 30 euro!?
Imitatie schijnt het heel slecht te doen,gebruik de zoekfunctie maar eens.
Geloof dat ze rond de 100 zijn bij de dealer.
Ok ik kan er niets over vinden ricky!
Mijn onderdelen leverancier vertelt mij dat lmm van Bosch nagenoeg het zelfde als origineel zijn alleen met een ander prijskaartje?
Ik weet dat origineel het beste is maar ik wil me er toch eens in verdiepen.
mvg ron
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Ze zeggen het,alleen ik heb er zelf geen ervaring mee.
Ok.
Zojuist even gereden met de stekker van de lmm er af en dan rijd hij precies het zelfde.
Stationair geeft hij 3 gram per seconde aan en bij bijv 2000 toeren 15 g per seconde.
Morgen maar even een lmm bestellen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar