Hallo allemaal,
Ik heb een Polo Variant uit 1999 sinds afgelopen februari.
Voordat ik hem kreeg is hij motorisch nagekeken en heeft hij een nieuwe apk gehad.
De cilinders zagen er schoon en goed uit (had toen ook nog maar 160k km op de teller).
De auto heeft toen nieuwe bougies gekregen en een andere verdelerkap.
Ook de koppaking en de distributieriem zijn toen vervangen.
Ook heeft hij kort daarna een nieuwe accu gekregen.
Sindsdien heeft hij regelmatig periodes gehad dat hij flink loopt te horten en stoten en bij stationair lopen dat hij spontaan uit valt.
We zijn structureel 98 gaan tanken en dan reed hij prima, maar de enkele keer dat we bij nood 95 moesten tanken begon het drama weer.
Toen weer na de garage en zijn de bougiekabels vervangen. Hielp niet.
Daarna de luchtslang vervangen. Leek te helpen.
Tot een paar weken geleden. Omdat er geen 98 te vinden was, moesten we voor nood 95 tanken.
En sindsdien is het weer drama.
We tanken weer 98, heb er een flesje motorreiniger doorheen gegooid en ondertussen ook de verdelerkap vervangen.
Leek het voor die tijd nog wel eens dat hij maar op 3 cilinders liep, doet hij dat nu niet meer.
Maar nog steeds het horten en stoten en een enkele keer bij het afremmen voor een stoplicht, of bocht, of parkeerplaats of w/e dat hij uitvalt.
Dit lijkt te komen omdat hij de toeren dan niet boven de 800 kan houden.
Bij acceleren gaat hij horten, na een bocht gaat hij stotteren en te lage en hoge toeren werkt hij ook niet lekker.
Ik ben geen monteur, ik probeer gewoon dingen uit. Maar het kan best prijzig worden als ik alles ga vervangen wat er eventueel mee te maken kan hebben.
Zelf zit ik nog te denken aan een slecht sluitende tankdop of een brandstoffilter die niet goed is.
Maar wat denken jullie kenners er van?
Ik heb de auto net afbetaald en er inmiddels al 700 euro in gestopt om hem goed te krijgen... Wordt er een beetje moedeloos van...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het gasklephuis kan vervuild zijn , dan krijg je ook dit soort verschijnselen .
Reinigen en kijken wat dit voor resultaat geeft.
MariekPolo,
ik sluit me volledig bij de opmerking van Kaleido1 aan. Hetzelfde euvel had ik ook met de Polo van mijn vriendin. Gasklephuis was behoorlijk vervuild waardoor hij (met name bij stationair toerental) geen zuurstof genoeg kreeg. Vrij eenvoudig te reinigen met wat remmenreiniger op een doekje en poetsen maar. Resultaat is direct merkbaar.
6 jaar
Bedankt!
Ik ga het zeker proberen!
Ik zal laten weten of het lukt!
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar