Volkswagen Golf IV: Stottert Bij 2000toeren daarna niet meer

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 (AKL)

Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn Golf IV 1.6 SR (AKL) BJ,1999,

De auto stoot (houd ff in)als ik tussen de 1900 en 2100 toeren kom. (het gevoel van vierkante banden)
het is heel eventjes maar heel irritant. je merkt het vooral als je optrekt en overschakeld naar de 2e versnelling.

Ik dacht dus dat dit aan het cuppen van mijn banden lag, zo'n gevoel was het.
maar nu ik vorige week 4nieuwe banden heb gemonteerd, (velgen 100% recht en goede merkbanden)
was het probleem er nog steeds.

ik heb hem achter de testkast gehad, maar hierop gaf hij geen storingen aan.


heeft iemand ervaring met dit probleem?

mischien krukaspositiesensor?

mvg.
Marco

vdubzenschede

Geplaatst door vdubzenschede (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

27 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

Marco

Hoe is de staat van de bougies, gasklep schoon ?

Gr. paul

vdubzenschede (0), 11 jaar geleden

Hallo,

recent zijn de bougies vervangen, gasklephuis helemaal schoongemaakt.

verder merk je tijdens het rijden niks,
ik kan hard optrekken op heel zachtjes het blijft tussen de 1900 en 2100 toeren,

mvg marco

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

Mogelijk zit het probleem in een aandrijfas gezien je opmerkt : [i]het gevoel van vierkante banden[/i]

Gr. paul

bmwpowerm3 (0), 11 jaar geleden

heey hoi is de auto ook wel vlot met rijden of is ie sloom ik had het zelfde met mijn 1.6 sr (akl Motor )

ik kwam er achter dat mijn d. riem een tandje verkeerd stond en zo ook heel sloom en hokken en stotend reed

je kunt er ff naar kijken


grt P.deen

vdubzenschede (0), 11 jaar geleden

Hey,
de aandrijfas kan ook inderdaad,
zal het nog ff aan zien,

heb net de distributieriem vervangen, brandstoffilter, bougies, bougiekabels, gasklephuis schoongemaaakt, luchtmassameter schoongemaakt,

dus straks ff een proefritje maken, en dan hopen dat het verholpen is,

bedankt voor jullie reacties,

mvg marco


P.S benzine wat uit het brandstoffilter komt was pikzwart,

vdubzenschede (0), 11 jaar geleden

@bmwpowerm3 de auto is verder wel vlot met rijden, merk je verder niks aan! het is ook niet echt hokken en stoten maar net alsof hij misvonkt bij de 2000 toeren, daarom toch maar de bougiekabels vervangen,
ga hem nu afbouwen en dan maar kijken wat er gebeurd haha,

bedankt.

vdubzenschede (0), 11 jaar geleden

nou heb net de distributieriem vervangen, brandstoffilter, bougies, bougiekabels, gasklephuis schoongemaaakt, luchtmassameter schoongemaakt, olie gewisseld, en een reinigingsmiddel erin gedaan,
en helaas is het probleem nog steeds hetzelfde.

volgens mij ligt het niet aan de aandrijfas want het gevoel is gewoon dat de motor inhoud.

kan dit ook aan een of andere sensor liggen?

mvg.
marco

bmwpowerm3 (0), 11 jaar geleden

je had hem uitgelezen he en kwam niks in voor kwa fout meldingen ik zat zelf te denken aan de nokkenpositiesensor .
maar ja die komt naar boven als je hem uitleest.

maar je brandstof filter was zwart van binnen zei je heb je geen rotzooi in de tank zou eerst ff de brandstoffilter vv. en kijken wat voor benz. uit je slang komt als je die opvangt


mvg P.Deen

vdubzenschede (0), 11 jaar geleden

Hey,
ja de benzine wat in het filter zit was zwart, dit is volgens mij normaal. in de toevoer en de retour was de brandstof gewoon blank, het brandstoffilter is al vervangen,
ik ga hem straks nog een keer uitlezen, en dan kijken of er nieuwe storingen in staan, anders vervang ik de sensor voor de zekerheid, als die het dan nog doet weet ik het niet meer..

bedankt.

bmwpowerm3 (0), 11 jaar geleden

nou hoe staat het met de auto nog steeds zelfde probleem ?

of verholpen

vdubzenschede (0), 11 jaar geleden

Hallo,
ik heb alles nog een keer nagelopen, de distributieriem stond 1tand van tijd bij de nokkenas, de riem op tijd gezet, en hij loopt al een stuk beter, nu moet alleen het gasklephuis ff ingeleerd worden, en hopenlijk loopt ie dan helemaal zonder bokken en stoten.

mvg marco

bmwpowerm3 (0), 11 jaar geleden

zei ik in het begin al kijk je d. riem maar is naar .

je gasklep leerd zich zelf in heb ik ook gehad rijd nu weer als een trein

grt P.Deen

vdubzenschede (0), 11 jaar geleden

hey ja thnx.

krijg nu een hele rits storingen die ik voor de tijd niet had,

0522 - motorstuurapparaat geblokkeerd/geen spanning
0219 - lambda ergeling bij aanslag min
027B - lambdasonde-verwarming defect
463A/462A - motorschakelapparaat blokkeert

bmwpowerm3 (0), 11 jaar geleden

alle storingen ff wissen kijken of het weer terug komt

grt P.Deen

vdubzenschede (0), 11 jaar geleden

hallo,
alle storingen zijn eruit alleen 1tje blijft erin staan dat is
0499 - motorschakelapparaat defect

ik ga morgen een nieuwe ontsteking proberen, het is een disontsteking en die wil ook nog wel eens doorslaan binnenin.

iemand verder nog tips? ik ben ten einde raad

mvg marco

vdubzenschede (0), 11 jaar geleden

mensen ik ben erachter,
wat er aan de had is:

de klinknagels van de bak zijn afgebroken, ik liet de bakolie eraf lopen en tot mijn schrik vielen er 3 klinknagels uit,
mvg marco

bmwpowerm3 (0), 11 jaar geleden

de klinknagels war komen die weg dan ?

vaag iets

grt P.Deen

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[url=http://postimage.org/image/puowzvy4b/][img]http://s9.postimage.org/puowzvy4b/images...[/img][/url]

Daar komen ze vandaan....

Gr. paul

ASH-1 (0) PRO, 11 jaar geleden

DUS bak!! ;)

ASH-1 (0) PRO, 11 jaar geleden

Met DUS bedoel ik bakcode D U S

vdubzenschede (0), 11 jaar geleden

hey nee een DUU bak, ik wist van het probleem, maar heb hier nooit aan gedacht, het stotteren leek echt net alsof hij soms niet helemaal op 4cilinders liep.

bmwpowerm3 (0), 11 jaar geleden

wordt een andere bak dus

maar ja die zijn er wel te vinden thijs niks vroomshoop

vdubzenschede (0), 11 jaar geleden

ja zijn wel te krijgen maar kosten gemiddeld 500 euro,, zit te twijfelen tussen een gereviseerde en een gemodiviceerde het verschil zit hem in de klinknagels die vervangen zijn door bouten/moeren, maar zit wel een prijsverschil in van 300 euri,, zal niks eens bellen, bedankt!

bmwpowerm3 (0), 11 jaar geleden

en al een bak gevonden ?

vdubzenschede (0), 11 jaar geleden

hey, ik laat hem zelf reviseren, ben hem 2 weken kwijt maar kost de helft minder

hebbeoldenzaal (0), 8 jaar geleden

Hoi,

Was dit het probleem?

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem met mijn Golf IV 1999 AUT

hasan sagir (0), 7 jaar geleden

hallo
ik had het zelde probleem met mijn golf 4 tdi ik heb mijn altornator vervangen en was opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.