Hallo,
ik heb hier een golf 3 met een stuur probleem, wanneer ik na rechts stuur dan gaat het eerst wat zwaarder (dan linksom) en dan gaat hij (na een kwart draaien) weer heel erg licht, linksom gebeurt dit niet.
hebben jullie enig idee waarin dit kan zitten ?
met vriendelijke groet,
Ronald
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
toplagers van de veerpoten controleren.
Zijn die in orde dan zit het in het stuurhuis, eentje van een sloper halen is de goedkoopste en snelste oplossing.
Er zijn er geweest, waar een fout in het stuur-huis zat, deze draaiden een kant lichter als de andere kant, ik heb hier ook een gehad van 1997 die dit euvel vertoonde, de klant vernam er niets van, maar haar zuster (die er maar af en toe in reed)wel en ik ook. (is ook nooit hesteld).
Maar laat hem in elk geval controleren, zoals audia4 zegt, je weet maar nooit!
[quote=berendonck]Er zijn er geweest, waar een fout in het stuur-huis zat, deze draaiden een kant lichter als de andere kant, ik heb hier ook een gehad van 1997 die dit euvel vertoonde, de klant vernam er niets van, maar haar zuster (die er maar af en toe in reed)wel en ik ook. (is ook nooit hesteld).
Maar laat hem in elk geval controleren, zoals audia4 zegt, je weet maar nooit![/quote]
oke, misschien heb ik wel het zelfde probleem. Ik stoor mij er ook absoluut niet aan ik rij inmiddels al 3 jaar in de auto maar hij komt nu ineens niet meer door de keuring door dit probleem.
@ Audia4, bedankt voor je tip! ik zal dit zometeen nog controleren.
bull.....
als er geen speling(en) zijn en de wielen reageren goed op stuurbewegingen dan is t geen afkeur
er staat nergens dat de stuurbekrachtiging moet werken met een bepaalde kracht
[quote=CARS&MOTORS]bull.....
als er geen speling(en) zijn en de wielen reageren goed op stuurbewegingen dan is t geen afkeur
er staat nergens dat de stuurbekrachtiging moet werken met een bepaalde kracht[/quote]
ik vondt het ookal raar dezelfde beste man heeft hem afgelopen 2 jaar daarom wel goed gekeurt...
ik heb dit ook tegen hem gezegt maar dit heeft dus niets geholpen.
als een auto wordt afgekeurd worden de afkeurpunten ook aan het rdw doorgegeven ? (anders is het misschien een optie om de wagen ergens anders te laten keuren)
dat kan evengoed
en als ze m daar afkeuren en je weet zeker dat alles ok is kan je in beroep gaan
de controleur van de rdw zal dan naar de punten kijken en beslissen waarop jij in beroep bent gegaan
kijk nou eerst maar eens of die toplagers goed zijn; dat is de meest gekende kwaal.
Testen doe je door de wagen op de wielen te zetten, het stuur van neutraal naar links en rechts te draaien terwijl een ander persoon de veer bekijk. die moet soepel meedraaien met de wielen. Gaat dit schokkerig of blijft de veer aan de bovenkant zelfs vaststaan dan weet je genoeg.
[quote=audia4]kijk nou eerst maar eens of die toplagers goed zijn; dat is de meest gekende kwaal.
Testen doe je door de wagen op de wielen te zetten, het stuur van neutraal naar links en rechts te draaien terwijl een ander persoon de veer bekijk. die moet soepel meedraaien met de wielen. Gaat dit schokkerig of blijft de veer aan de bovenkant zelfs vaststaan dan weet je genoeg.[/quote]
Ik heb vandaag naar de toplagers gekeken wat bleek: De rechter (pasagiers kant) draaid vele malen zwaarder dan de bestuurderskant. Ik heb dit nog vergeleken met een andere wagen (vw passat van 96) en deze draaien ook vele malen lichter dan die in mijn golf.
Ik haal morgen 2 nieuwe lagers op en hoop dat het probleem dan voorbij is. (jullie horen zeker nog van me)
Nog bedankt voor jullie tips!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar