close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Tankinhoud en koelvloeistoftemperatuur

Bouwjaar: 1988

Hallo, net aangemeld en meteen maar mijn eerste vraag:

Ik heb een VW Golf GTi 16v (PL) die de tankinhoud en de koelvloeistoftemperatuur verkeerd aangeeft.
- De benzinemeter geeft bij een volle tank 3/4 vol aan.
- Het wijzertje van de koelvloeistoftemp. blijft in het witte gebied (zeg maar het opwarmingsgebied).

Wat kan hier aan gedaan worden en hebben deze problemen met elkaar te maken?

Alvast bedankt,

Derk

Geplaatst door

Derk2176 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo derk kijk maar eens achter je zekering kast daar zitten allemaal stekkers die zullen wel aangetast zijn had ik ook me mij oude gti
suc6

maurice7553 0
badge

19 jaar

Massa van de cockpit, of het welberuchte spanningsreglaartje dat achter de km teller op een metale plaatje zit gemonteerd.

Niet naar de dealer voor zo'n ding, maar naar de elektronicaonderdelen/hobby zaak.....

audia4 0
badge

19 jaar

Waar zit de massa van de cockpit (aan de massa van de zekeringskast?) en hoe ziet zo'n spanningsregelaar eruit, of is dat gemakkelijk te herkennen zo?

Derk2176 0

19 jaar

spanning stabilisator stuk kost bij dealer + - 10 EURO , als de rest nor maal werkt? is ong.1cm lang met 3 pootjes dashbord er uit je ziet hem zo. succes.e j.

e j 0
badge

19 jaar

Hallo Derk,
Ik weet niet of je probleem al verholpen is maar misschien kan ik je anders een advies geven:
Ik heb zelf een passat variant 1992 en ik heb zeker 3 jr met hetzelfde probleem rondgereden. Tips van de garage dat de spanningsregelaar van de printplaat van de display niet goed zou werken etc. kon ik niet vaststellen. Ik heb veel tijd gestoken in het doormeten van de verbindingen en contacten van deze printplaat maar ik kwam daar niet goed uit, omdat veel verbindingen via het regelapparaat lopen.
Uiteindelijk heb ik alle contacten op de printplaat met een soldeerboutje opnieuw gesoldeerd, dwz vloeibaar maken en zonodig wat nieuwe soldeertin toevoegen. Het probleem was daarmee verholpen. Er moeten dus slechte contacten hebben gezeten op de printplaat. Eerder had ik bij de sloop een andere display gehaald, maar die bleek hetzelfde probleem te hebben. Kennelijk een veelvoorkomend euvel, een vw kwaaltje.
Dat printplaatje heb ik op dezelfde wijze behandeld en daarmee bleek dat printplaatje en de meteraanwijzingen ook weer goed te werken.

Groet,
René

mhm.gijsbers 0

19 jaar

Hoi René,
Het probleem is gedeeltelijk verholpen. De koelvloeistofmeter had last van een slechte massa op de cilinderkop. Een nieuwe spanningsstabilisator mocht verder niet baten. Mijn vermoeden is eigenlijk dat het contact in de tank met de niveaumeter niet helemaal 100% meer is. Echter, jij zou ook wel eens gelijk kunnen hebben, ik zal het zeker proberen als niets anders helpt.

mvg,
Derk

Derk2176 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.