auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: tdi 1z turbo druk valt weg boven de 3000 rpm

Bouwjaar: 1996

golf 3 tdi 1z moter
deze auto trekt goed maar tot 3000rpm
dan blaast hij de turbo druk weg ik heb de auto uitgelezen
geen fout code turbdruk loopt mooi op tot 1876 mbar maar tot
3000rpm dan weer omlaag
atmosdruk 1026 mbar en blijft altyd zo staan
lmm stationair 450 mg/s op toeren tot 823 mg/s
waar moet ik nu nog zoeken
inspuit tijd en hoeveelheid ook goed

help ons

Geplaatst door

patrick8449 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

misschien de inlaatluchtdruk sensor (als deze in de auto zit?!)

zou in een luchtbuis gemonteerd moeten zitten...
of probeer toch ff de LMM, je weet maar nooit

blijegeit 0
badge

19 jaar

waste gate ???? overdruk slangetje lek of membraam zelf misschien kapot.

rutger10596 0

19 jaar

Luchtmassameter geeft sowiezo een te lage waarde aan.

Jos.

jos_br.5980 0
badge

19 jaar

relais voor op motor is een klepje electr

126 0
badge

19 jaar

waarschijnlijk onderdrukslangetje los van motorregelapperaat

demjer 0
badge

19 jaar

ik zoek het ook in de aansturing van de wastegate of de wastegate zelf die blijft hangen komt ook nogal eens voor

Theo11332 0
badge

19 jaar

als dat slangetje los ligt hoor je dat dan binnen in de auto ook zo goed aldert???

patrick8449 0

19 jaar

je hoort het niet in de auto ,het is meestal een gescheurd of een lek in het slangetje dus het slangetje controleren op lekkage ,veel succes

demjer 0
badge

19 jaar

wat ook nog wel eens voorkomt is dat de verstelbare schoepen van de turbo vast gaan zitten door koolvorming

marcie 0

19 jaar

Een 1Z heeft geen verstelbare schoepen............

Beunhaas 1185
badge vip badge

19 jaar

slangetje van de ecu vervangen is al een heel stuk beter maar nog niet perfect auto heeft nog steeds een top van 150 km per uur
ik weet het echt niet meer

patrick8449 0

19 jaar

heb je misschien de mogelijkheid een andere ecu te proberen ik denk namelijk dat daar de fout in zit, of nog een onderdrukslangetje die je nog over het hoofd hebt gezien kan ook nog ,veel succes

groet aldert

demjer 0
badge

19 jaar

vervuiling van de map sensor in de ecu komt nogal eens voor.
Een lange tijd een vacuumpompje op de sensoraansluiting kan
hem wel eens schoon krijgen.
Anders inderdaad toch maar een ecu proberen.
Het lijkt door de verhaal van het vernieuwde slangetje en wat verbetering in rijgedrag daar dus wel te zitten
Het proberen waard

Michel

cafe racer 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.