Ik heb al enkele maanden een remprobleem met mijn Passat Diesel variant 1995. (tussenmodel). In eerste instantie naar dealer gebracht, alwaar een nieuwe hoofdrempcylinder is gemonteerd. Alles leek in eerste instantie ok, maar al na een paar dagen voelde ik de remdruk weer minder worden, en na een week kon ik de auto alleen nog door pompend te remmen tot stilstand brengen. Ik ben gaan ontluchten, en merkte dat bij rechterachterwiel lucht zat. Weer rijden maar na een week weer het zelfde. (weer in rechter achterwiel; en ook alleen daar). Terug naar dealer. Rechter achterwiel er af. De remcylinder leek niet al te best, hoewel niet lekkend, en is vervangen. Weer een week rijden, en weer het zelfde probleem. Iemand zei dat wellicht door slijtage van remvoering de remschoenen te ver uitelkaar gingen waardoor de cylinder wellicht valse lucht zou kunnen aanzuigen. De remvoering is vrij recent nog vervangen en zeker niet versleten. Wel heb ik toen van de sloop een z.g.a.n remtrommel gehaald en deze vervangen. Echter ook dit heeft niet geholpen. Ik zou het niet meer weten. Kan het in de remdrukverdeler zitten? Nogmaals: ik verlies geen olie, en na ontluchting remt hij eerst 1 a 2 dagen perfect, maar na zo'n 500 kilometer moet ik echt weer onluchten anders wordt het onverantwoord. Wie kan mij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Remverdeler, zit in de buurt van de achteras gemonteerd. Zal waarschijnlijk lekken.
Vervangen is de enige optie. maar het blijft natuurlijk een gok.
Onlucht jij d.m.v. pompen met het pedaal of met een ontluchtset??
succes
Hallo Harry. Ik ontlucht met pompen, maar bij de dealer is dit met een professionele installatie gedaan. Zou er bij de remverdeler lucht in het systeem kunnen komen zonder dat je remolie verliest?
20 jaar
ik heb dit in 1973 bij de eerste passat meegemaakt en toen bleek de remkrachtverdeler lucht aan te zuigen
Ik zal het gaan proberen.
20 jaar
Ontluchten gaat ook prima met een dikke injectiespuit met een slangetje eraan. Zo kun je ook een dieselpomp weer van diesel voorzien.
Ik denk alleen dat het kunststof en het rubber van de spuit niet zo goed tegen remvloeistof kan.
20 jaar
Probeer belast te ontluchten voor je achterremmen. Door bijv. de auto op de grond te laten staan en dan ontluchten. Of je remverdeler open te trekken en dan met bijv. een schroevendraaier tijdelijk tussen zetten .Dit heeft hetzelfde effect als de auto op grond te zetten. Haal de schroevendraaier eruit als de achterremmen zijn ontlucht niet eerder. Anders gooit hij de leidingen weer dicht.
20 jaar
verdachte rem cilinder (wiel)naar h.remcilinder deze leiding vervangen!waarschijnlijk komt hier het probleem weg,en wel bij de kant van het wiel je kunt ook nog ff proberen de moer iets aan te draaien (wellicht dat de kraag op de leiding niet goed aan sluit)
groet libbe
20 jaar
Als de wartels lekken komt er over meestal ook olie uit het remsysteem op de remankerplaat of remtang terrecht, dit valt echt wel op. Dit geld ook voor lekkende leidingen. Doorroesten van de leidingen komt bij deze auto's niet voor, behalve wanneer deze beschadigd zijn. Alles even langslopen kan natuurlijk geen kwaad.
de lucht kan alleen inhet systeem komen via de wielremcilinder,remkracht verdeler,of hoofdremcilinder
als je wielremcilinder afstuit en een tijdje zo rondrijdt (voorzichtig en er komt geen lucht in het systeem dan weet je het wel lucht ontluchten en kijken waar het zit dan weet je of het de hoofdremcilinder of de remkrachtverdeler is
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar