mischien een rare vraag, maar we hebben een klant waar ik morgen vroeg heen moet ivm een defecte startmotor. (pechservice)
mijn vraag is: is de startmotor er zonder hefbrug ed voor de deur makkelijk af te halen en vervangen of moet de autoambulance mee??
ik heb de wagen zelf nog niet gezien...vandaar mijn vraag. wel heeft de wegenwacht geconstateerd dat de startmotor defect was.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is wel zo te doen maar op een brug is makkelijker. Starter zit aan de schutbordzijde onder de inlaat.
En als je het goed wilt doen, moet je ook de bronzen bus in het koppelingshuis vervangen waar het anker in loopt. Deze worden meestal standaard meegeleverd bij een ruilstarter. En dan heb je wel een brug nodig. Deze bussen lopen allemaal scheef weg.
Kijk eerst of het wel de startmotor is die defect is. Ook het contactblokje achter het contactslot kan een oorzaak zijn.
Gr.
petje bedankt voor je antwoordt. natuurlijk kijk ik eerst of er niet iets anders aan de hand is.
ik laat het morgen weten.
[quote=Petje57]Het is wel zo te doen maar op een brug is makkelijker. Starter zit aan de schutbordzijde onder de inlaat.
En als je het goed wilt doen, moet je ook de bronzen bus in het koppelingshuis vervangen waar het anker in loopt. Deze worden meestal standaard meegeleverd bij een ruilstarter. En dan heb je wel een brug nodig. Deze bussen lopen allemaal scheef weg.
Kijk eerst of het wel de startmotor is die defect is. Ook het contactblokje achter het contactslot kan een oorzaak zijn.
Gr.[/quote]
Dit hangt er maar net van af wat voor 1.6 blok er in hangt, en of het een automaat is of niet.....
de 1e golfs 3 hadden net als de golf 2 de 1.6 motor met een 020 bak en dan hangt de starter tussen radiateur en blok in..... Die lepel je er zo uit. Wel even een krik onder het carterpan, de motorsteun zit tevens vast met de startmotorbouten. Automaat altijd schutbordzijde, en het bronsbusje haal je er uit door eerst een m10 tap er in te draaien, daarna een draadstang er in, met een grote ring of stuk strip met gat en een moer. Schroef je hem in no-time naar buiten.
hij zat inderdaad voor tussen de bak en radiateur. krikje er bij ivm de motorsteun en 3 bouten los...plus de kabels natuurlijk.
het busje heb ik er niet bij gekregen, maar we zullen daar bij het eerstvolgende onderhoud zeker naar kijken.
bedankt voor de reacties
[quote=Opeltje]hij zat inderdaad voor tussen de bak en radiateur. krikje er bij ivm de motorsteun en 3 bouten los...plus de kabels natuurlijk.
het busje heb ik er niet bij gekregen, maar we zullen daar bij het eerstvolgende onderhoud zeker naar kijken.
bedankt voor de reacties[/quote]
Als het busje ruim is hoor je het zo tijdens het starten; beetje schrapend geluid. Ik vervang ze lang niet altijd..... (is ook niet altijd nodig)
Enne, je ouwe starter is stuk gegaan omdat het koperen litze draad tussen startrelais en borstelbrug is doorgerot/verbrand..... Bekend kwaaltje, zout maakt meer kapot dan je lief is en deze starters krijgen alles voor hun kiezen. De nieuwe gelijk in de textiel spuiten voorkomt dit probleem in de toekomst.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar