Volkswagen Golf IV: Vaag probleem met linkerwiel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20v

Hallo,

Sinds een aantal dagen reageert mijn linkervoorwiel raar bij het nemen van een bocht.
Als ik naar links of rechts draai tijden het rijden merk ik dat de linker wiel veel sneller reageert en auto naar links/rechts toe helt ?
Links neemt de bocht net iets strakker lijkt het.

Als ik achteruit rij tijden het parkeren en wat hard rem dan stuitert de linker vering snel omlaag, soort van stuiteren.

Het is een ingewikkeld probleem om uit te leggen, de linker wiel reageert anders op het sturen en remmen..wat kan dit veroorzaken?

Mvg,

G.K.

Vw55

Geplaatst door Vw55 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

thorpe (0) PRO, 9 jaar geleden

kijk eens of je linker voorwiel erg zwaar draaid . opkrikken dus

kaleido 1 (965) PRO, 9 jaar geleden

Gebroken schroefveer , lekke schokbreker , of ergens veel speling in de ophanging.
Altijd makkelijk , eerst vragen , voordat men zelf gekeken heeft , en wij maar gokken .
Is niet verkeerd bedoeld , maar al wel zelf gekeken ?

Vw55 (0), 9 jaar geleden

Lekke schokbreker is het niet, en ja ik heb eerst zelf gekeken maar ik beschik niet over een brug om er goed naar te kijken.
Als men mij hier niet kan helpen ga ik uiteraard naar een garage.

kaleido 1 (965) PRO, 9 jaar geleden

Is geen questie van niet kunnen/willen helpen , als je geen middelen hebt om de aangegeven punten te kunnen controleren , wordt het lastig.
Een krik heb je wel , krik de auto eens op en kijk eens als je wiel beweegt of je wat kunt voelen , blokken hout onder de auto , kun je er misschien ook onder kijken en diverse delen op speling controleren.
Schroefveer kun je ook goed bekijken met het wiel er af , breekt meestal onder of boven.
Zou beide kanten eens goed bekijken , soms voelt het als links en zit het rechts.

Vw55 (0), 9 jaar geleden

Oke duidelijk, bedankt voor de tips morgen even kijken of ik wat kan vinden.

harnak (0), 9 jaar geleden

kijk ook naar je achter schodempers

Vw55 (0), 9 jaar geleden

Ik heb net maar even gekeken
Geen sprake van speling
Veer is ook nog stevig en heel op zn plek (links rechts)

Ik heb een stukje gereden.
ik merk bij een snelle scherpe bocht wanneer ik iets meer instuur en gas geef dat de stuur terug wil naar de andere kant
stuur trekt beetje terug en dat voel je in de stuur bonken lichtjes.

En achteruit rijden met stuur helemaal links en hard remmen voel je dat er iets loszit wat ook geluid maakt.

Zouden de remmen er iets mee te maken kunnen hebben? Laatst na het autowassen ging mn abs lampje branden en schakelde de abs uit. Het lampje is inmiddels wel uit.
Of een rubbertje ergens?

thorpe (0) PRO, 9 jaar geleden

kijk eerst wat ik al aangaf of er geen remblok blijft plakken, als het wiel te zwaar draait krijg je dit effect

Vw55 (0), 9 jaar geleden

Morgen is dit het eerste wat ik zal doen Thorpe, klinkt idd als de boosdoener.


bedankt voor het meedenken!

Vw55 (0), 9 jaar geleden

Nou ik heb gekeken, wiel draaide lekker soepel zowel links als rechts
Geen speling kunnen voelen
wiel eraf gehaald rondom bekeken, schijven, remblokken, abs sensor alles ziet er oke uit.

Ik merk wel op dat mn abs lampje vaker aan en uit gaat branden, en je voelt dan in de rem dat er iets mechanisch verschuift/verplaatst etc.

Misschien wel iets met de abs draagarmen, fusee, spoortstang oid.
Morgen even afspraak maken bij de garage, nu mn remmen ook vaag beginnen te doen wil k geen risico lopen met elke dag snelweg km.

thorpe (0) PRO, 9 jaar geleden

abs lampje brand soms , eerst die storing er uit halen, wat er van buiten oke uiziet kan van binnen gewoon defect zijn , kijk ook even naar de vacuum slangen vooral op de hoofd pomp, dat weten ze in de garage wel

Vw55 (0), 9 jaar geleden

Volgens de garage is mijn linker remblok helemaal op, voor de rest niets gevonden.
Ik bestel maar meteen 2 schijfremmen met remblokken erbij.
Had al het idee dat remmen minder goed en snel ging.

Vw55 (0), 9 jaar geleden

abs sensor is al besteld en wordt samen gemonteerd met de schijven

thorpe (0) PRO, 9 jaar geleden

valt het toch nog mee dit hoort bij het gewone onderhoud moet je maar denken

vrg

Vw55 (0), 9 jaar geleden

Ja inderdaad, slijtage onderdelen, moest ooit toch gebeuren.

Bedankt voor alle tips en het meedenken.

Gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.