auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: VAG-COM meting LMM Golf V5 (150 pk, 10 V)

Bouwjaar: 1999

Vraagje over de waarden van de LMM van deze Golf. Ik heb deze zojuist gemeten in de 3e versnelling (vol gas) vanaf 1800 tot 6080 RPM. Zie hieronder deze gemeten waarden. Mijn vermoedens zijn dat de (LMM) niet meer helemaal in orde is. Volgens mij moet die rond de 3000 tussen de 85-100 gr/s zitten.. maar zit daar ruim onder!?

Wie kan dit bevestigen of deze LMM juist functioneerd gezien deze onderstaande waarde en of aan vervanging toe is? het filter is (origineel & nieuw)..... ben wel benieuwd!!

RPM MAF
1800 8,54
2080 12,22
2080 12,43
2080 13,12
2120 35,9
2200 43,82
2280 46,32
2400 48,82
2520 51,59
2640 54,51
2720 57,57
2840 60,69
2960 64,58
3080 67,71
3200 70,76
3320 73,19
3440 75,62
3520 78,19
3640 81,32
3760 83,82
3880 85,34
3960 87,36
4080 88,68
4160 90,07
4280 91,53
4360 92,71
4480 93,54
4560 96,32
4680 98,19
4760 100,48
4840 102,98
4960 104,93
5040 106,87
5160 109,03
5240 110,83
5320 112,08
5440 113,4
5520 115,28
5600 116,18
5680 117,84
5760 118,96
5840 119,86
5920 120,62
6000 122,01
6080 122,57

Geplaatst door

snowman11000 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen storingen in het storingsgeheugen?? Gewoon doorkachelen dan.

audia4 0
badge

18 jaar

Harry,schreef>>Geen storingen in het storingsgeheugen?? Gewoon doorkachelen dan.

Citaat gerritspeek.nl:

De werking van de (LMM) vermindert omdat hij gevoelig is voor vocht, vuil, stof en hitte; na een tijdje kan hij niet meer de gewenste prestaties leveren en dan gaat de auto beroerder lopen (stotterend/onregelmatig, slecht trekken, onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven, etc.) zonder dat er met vag-com een fout is uit te lezen.

Daarom wil ik graag weten of de gemeten waarden aan de specificatie voldoet...en dan pas doorkachelen Wie..weet meer!

snowman11000 0

18 jaar

Kan je alvast teleurstellen over de opgegeven specificatie's, origineel vw info: luchtmassagetal (blok2 veld4) bij stationaire loop 3,0-5,0 g/s En dat is ook alles wat ze er over te vertellen hebben in het werkplaatshandboek.......

En, het verhaal van gerritspeek.nl is voornamelijk gebaseerd op TDI motoren, en die zijn veel gevoeliger voor een afwijkende LMM dan zijn benzinebroertjes.

Kortom, mooie getallen, kun je in exell mooie grafiek van maken, maar kun je alleen vergelijken met b.v. een nieuwe auto van exact hetzelfde type en bij dezelfde omstandigheden. (op rollenbank dus)

Wat ik al eerder zei, als de wagen goed rijd en geen storingen geeft, gewoon doorkachelen.

audia4 0
badge

18 jaar

ja das minst intressant bij stationeer toeren. Kun je never nooit zien of de LMM versleten is.

Mocht er iemand zijn die een nieuwe LMM op zijn V5 heeft, of die weet wat de waarden moeten zijn.. laat het ff weten.

brt1462 0

18 jaar

Geeft ie in vagcom niet de verwachte waarde aan? dit staat meestal de cel naast de werkelijke waarde. Daarnaast staat er ook vaak een toelichting onder de cel van de meetwaarde.

Ook dit is TDI kennis, zou bij een V5 goed anders kunnen zijn...

Wim

WimB12260 0

18 jaar

Wim, geen spec. waarde in het meetblok, alleen actual. Heb diverse blokken bekeken waar de LMM in voorkomt.

brt1462 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.