Volkswagen passat tdi 110 pk: vastzittende spanrol multiriem

Bouwjaar: 1997

heb een probleem met een passat tdi 110 pk de spanner van de multiriem hij veert zeg maar niet meer komt dit wel eens vaker voor dat de spanner gaat vast zitten ???

vriendelijke groet vincent.....

vincent11784

Geplaatst door vincent11784 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Benny1078 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ja bekend probleem.
Het beste kun je het front in service stand zetten.
Dynamo eraf en dan de spanner vervangen.
Dit is het makkelijkste met tandriem te combineren

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

vaker van gehoord ja. afhankelijk van de KM stand inderdaad ook de tandriem meteen vervangen (aangezien je anders 2 keer aardig wat werk moet doen. (vergeet ook niet de span en omlooprolletjes te vervangen om latere defecten te voorkomen.)


mvg

vincent11784 (0) PRO, 18 jaar geleden

hee jongens bedankt ik was toch bezig met de d riem dus ik kwam dit tegen heb ook maar direct de waterpomp vv ... 2500000 gelopen dus ..

bedankt vincent

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

2500000, das wel erg veel he ;)

groet en suc6

vincent11784 (0) PRO, 18 jaar geleden

ja het is zaterdag dus kan dat he ...... lekker ingelopen zeg maar ...

bedankt

Santa (0), 18 jaar geleden

250 veel voor een TDI? Dacht het niet! En het lijkt me stug dat de riem en toebehoren al die tijd nog nooit zijn vervangen!

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Goed lezen Klaas!

Santa (0), 18 jaar geleden

Ach, een nulletje meer of minder.......

jos_br.5980 (0) PRO, 18 jaar geleden

Meteen ook kijken of de vrijlooprol van de dynamo wel werkt, ook een kwaal(tje)

Jos.

dupl-u-34824-5dd14a8564ef5+martboro (0), 18 jaar geleden

Zowieso moet je alles vervangen, spanrol looprol getande riem multiribriem en in het geval vabn een airco de betreffende multiribriem daarvan ook, je hebt hem toch in de sevice-stand en kan je overal makkelijk bij! hiermee voorkom je een hoop ellende en ook montagefouten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.