Volkswagen 0: Voor Paul Kelder

Bouwjaar: 2007

Hoi Paul,

Distributieriem vervangen van mijn Bora! Goede job, goede prijs!! Bakkie koffie en gezellige babbel. Top!

Ook goed dat je het doorgesneden slangetje aan de vacuumdoos net voor de EGR zag, uiteraard nieuw slangetje opgezet.

Maar nu:
Vrijdag terug naar huis:
Ik had het idee dat de motor iets minder vermogen had, maar dat is moeilijk exact te bepalen.
Bij staionairloop een verbruik op de boordcomputer van 1:10. Normaal +/- 1:87
Vrijdagavond boodschappen gedaan, moest bij het starten steeds 2-3 keer starten omdat de motor wel aansloeg maar zeer onregelmatig liep en uiteindelijk afsloeg.

Zaterdag naar Vriezenveen:
s'morgen starten prima. weer het gevoel dat de motor minder vermogen had. Op de afsluitdijk met 130 km/u een verbruik op de boordcomputer van 1:13.5. Normaal bij die snelheid 1:17 - 1:18. Werd later beter naar +/- 1:16.
Na een gezellige dag weer naar huis. Auto starten, weer de zeer onregelmatige loop en wil niet op toeren komen, rookt als een oude schipper. Ook na enkele keren starten geen verbetering.
Motorkap open en het leek naar mijn idee dat de motor smoorde. Ik zag toen dat de klep waar het slangetje van vervangen was niet openstond, opengeduwd en voila... liep goed. Ik heb de slang er maar weer afgetrokken ( en daarbij de slangaansluiting van de vacuumpot afgebroken Grrr), slang afgesloten en op weg naar huis.

Motor liep weer als een zonnetje met het vermogen als vanouds, verbruik 1:19!! Starten OK.

Ik heb even gekeken maar kan niet vinden wat de functie van de klep is en welke magneetklep hem aanstuurd (misschien onder de kap maar het is nu donker)

Vraag 1: Kan het kwaad de vacuumdoos voor de EGR afgesloten te laten?
Vraag 2: Kan een defcte magneetklep de oorzaak zijn van het dichttrekken van de klep bij staionairloop?
Of uiteraard, wat zou de oorzaak anders kunnen zijn?

Alvast bedankt

Willy

Hylander4640

Geplaatst door Hylander4640 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

Uitlaatgas-terugvoersysteem

[url=http://imageshack.us][img]http://img158.imageshack.us/img158/2696/...[/img][/url]

om deze klep ging het, daar waar de slang doormidden was is hij door mij hersteld.

[url=http://imageshack.us][img]http://img147.imageshack.us/img147/4615/...[/img][/url]

1, uitlaatgasterugvoerklep
2, magneetklep van uitlaatgasterugvoer -N18
3, terugslagklep
4, van rembekrachtiger
5, luchtfilter
6, onderdrukpomp

het zou goed kunnen dat men voorheen de slang had doorgeknipt om één of andere reden bv, een defect membraam (die de klep bediend) of mogelijk magneetklep NR 2. de bedoeling is nu dat de klep open blijft staan (dat kan jou EGR-KLEP stond dmv een plaatje al dicht), deze dus in openstand blokkeren.

overigens mijn excuus voor het ongemak, indien ik dit van te voren had geweten had ik misschien (achteraf) beter het slangetje niet moeten herstellen... maarja achteraf, je kent het wel........................

groeten

paul,

Hylander4640 (0), 17 jaar geleden

Paul,

Bedankt voor de snelle reactie.
Excuses?!?! Ik ben blij dat je jouw ogen de kost geeft als je onder de kap bezig bent en ziet dat er zaken niet kloppen! Als er, zoals in dit geval het slangetje, zaken zijn veranderd om een andere fout op te lossen , kan jij dat niet weten en niet worden kwalijk genomen.

Excuses zijn dus niet nodig, ik vind dat je goed werk heb geleverd. Juist dat slangetje bewijst dat je niet alleen de klus doet waarvoor de klant bij jouw komt, maar ook verder kijkt.

Ik ga de klep vastzetten

Groet,

Willy

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

willy

bedankt voor de replay...

groet paul,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.