Volkswagen 0: Lastig Probleem: Auto Valt Op Willekeurige Momenten Stil

Bouwjaar: 2007

hallo

auto valt willekeurig stil, probleem al gekend, relais 109 vervangen

groetjes

P.

Piet Piraat

Geplaatst door Piet Piraat (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

23 Reacties

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Welk type vw? welke motor? enz..enz...

Piet Piraat (0), 17 jaar geleden

golf van 1995, TDI, 90pk

groetjes

P.

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Geen storingen in het systeem?
Misschien werkt de stopklep in de pomp of de bedrading niet naar behoren.

Ricky,

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

indien de motor normaal draait, rommel dan eens even aan de sleutel....

paul,

Piet Piraat (0), 17 jaar geleden

bedoel je contactblok? reeds veranderd. ook die andere ziekte van VW 3 is veranderd, die relais109.
uitgelezen, geen foutmeldingen. als motor afslaat, dan slaat ie moeilijk aan, gloeilamp doet raar.

ik dacht aan gloeibougies, want in de morgen brandt gloeilamp maar heel effe.
stopklep in pomp of bedrading? volgens mij is het sowieso een contact, want dashbordlichten komen
niet altijd tot licht wanneer auto stilvalt.

Kun je beschrijving geven welke draadjes juist, er zijn wel 100 draadjes...

groetjes

P.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

piet

klopt, gloeilampje brand maar even afhangkelijk van de koelvloeistoftempratuur, dit is geheel normaal.

paul,

Piet Piraat (0), 17 jaar geleden

gloeilamp is toch voor de gloeibougies of vergis ik me totaal?
maar wanneer auto stilvalt en ik probeer te starten, dan brandt gloeilamp ook heel effe endan kan ik terug starten,
ofwel brandt ie heel lang en op een iets lichtere intensiteit en kan ik de auto niet starten.
wat ik wil zeggen is dat wanneer auto warm of koud staat, het gloeilampje brandt altijd heel effe.

misschien is het de temperatuursensor, kan dat? maar dat denk ik niet, want dat dashbordlichten wel/niet branden is geheel elektronisch en draadjes. toch?toch weet ik hier niet wat de ziekte van de auto is, waar ligt de zwakke punten van een golf3 op elektronisch gebied.
ik wil eigelijk weten wat dashbord kan doen afzetten? gaan er draadjes naar gloeibougies? ik heb gerommeld onder verzekeringkast, geen gevolg.

groetjes

P.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Piet Piraat]gloeilamp is toch voor de gloeibougies of vergis ik me totaal?
maar wanneer auto stilvalt en ik probeer te starten, dan brandt gloeilamp ook heel effe endan kan ik terug starten,
ofwel brandt ie heel lang en op een iets lichtere intensiteit en kan ik de auto niet starten.
wat ik wil zeggen is dat wanneer auto warm of koud staat, het gloeilampje brandt altijd heel effe.

misschien is het de temperatuursensor, kan dat? maar dat denk ik niet, want dat dashbordlichten wel/niet branden is geheel elektronisch en draadjes. toch?toch weet ik hier niet wat de ziekte van de auto is, waar ligt de zwakke punten van een golf3 op elektronisch gebied.
ik wil eigelijk weten wat dashbord kan doen afzetten? gaan er draadjes naar gloeibougies? ik heb gerommeld onder verzekeringkast, geen gevolg.

groetjes

P.[/quote]
piet

gloeibougies en ect, hebben geen betrekking op het uitvallen van de motor, ik verwacht echter een probleem in de pomp (regelschuif) ook de stopklep (bevind zich op de brandstofpomp) 1 draad) is een mogelijkheid.

paul,

Piet Piraat (0), 17 jaar geleden

heb je fotos van de 2 onderdelen die je hierboven noemt, dan ik de bedrading zien en naar het onderdeel zelf.

hoe verklaar je dan dat dashbordlichten niet op normale wijze branden, das dan toch elektronisch?

groetjes

P.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Piet Piraat]heb je fotos van de 2 onderdelen die je hierboven noemt, dan ik de bedrading zien en naar het onderdeel zelf.

hoe verklaar je dan dat dashbordlichten niet op normale wijze branden, das dan toch elektronisch?

groetjes

P.[/quote]
controleer ook de grote ronde zwarte stekker rechts bij de cilinderkop op mogelijk slechte contact(en)

moet even zoeken voor een afbeelding.... volgt zsm.

paul,

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

Onderdelen en functies controleren
Sensor regelschuifslag inspuitpomp en inspuitregelaar controleren
De inspuitregelaar heeft een elektromagnetische roterende regelaar, die door het regelapparaat door middel van een gerichte impulsverhouding wordt aangestuurd. De excentrische as van de inspuitregelaar beweegt de regelschuif op de hogedrukzuiger en zodoende wordt de inspuithoeveelheid bepaald.

De sensor regelschuifslag inspuitpomp geeft op zijn beurt aan het regelapparaat de stand van de inspuitregelaar -N146 door en herkent zo de inspuithoeveelheid.

Benodigde speciale gereedschappen, apparaten en hulpmiddelen

◆ Elektronicatester V.A.G 1551 of elektronicatester V.A.G 1552 met diagnosekabel V.A.G 1551/3
◆ Adapterkabel V.A.G 1598/18
◆ Digitale tester V.A.G 1526 of multitester V.A.G 1715
◆ Hulpset V.A.G 1594
◆ Stroomloopschema

[url=http://imageshack.us][img]http://img158.imageshack.us/img158/4979/...[/img][/url]

op deze afbeelding wijkt de stopklep heel iets af, kwa model is deze gelijk.

paul,

Piet Piraat (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor je gedetailleerde verklaring.
Ik heb niet alle apparatuur. Toch versta ik niet wat het niet oplichten van dashbordlichten hiermee
kan te maken hebben. Als sleutel in laatste stand staat, dan lichten er geen lichtjes op, das toch
dan elektronisch en niet mechanisch? Ik twijfel zeker niet aan je kennis of ervaring. Of is die sensor de boosdoener? Op hoeveel schaal is deze tekening getekend? Ik heb een kennis die rijdt met een GTD, 75pk, kan ik het daarmee effe ruilen en zien of gaan die inspuitingen anders zijn?

groetjes

P.

Piet Piraat (0), 17 jaar geleden

hoeveel kost me dit in totaal om de onderdelen te vervangen?
sensor vervangen? inspuitregelaar vervangen? wie zal het zeggen.

groetjes

P.

Piet Piraat (0), 17 jaar geleden

Onderdeel (Zie figuur paulkelder onderdeelnr. 3) is vervangen, nog steeds hetzelfde probleem.
Hiervan kan een mens zot worden.
Ik heb zo eens nagedacht, wat als relais109, die ik gekocht heb van VW garage , zelf kapot was,
maw een fabrieksfout.

Wat is het volgende dat we kunnen doen? Ik weet het echt niet meer en wordt hier zot.

groetjes

P.

Benny Vee (0) PRO, 17 jaar geleden

Je hebt denk ik ergens een electrisch probleem.
Ik zou beginnen met een voltmeter of een proeflampje te plaatsen of je wel spanning houdt op de stopklep terwijl de moor afslaat.
Draden aan leggen van de stopklep en een massapunt naar binnen en dan rijden en meten.

Piet Piraat (0), 17 jaar geleden

Benny Vee

Bedoel je de 'kop' bij de tekening van paulkelder?
Welke stopklep bedoel je anders? Ik zal eens uittesten. Moet daar een spanning over staan? Zoja hoeveel?
Indien probleem daar, wat is er dan mis? Kan het mss de zekeringen zijn van de zekeringenkast? Relais?

groetjes

P.

Ruurt (0) PRO, 17 jaar geleden

Heb je al eens gekeken of je geen massaprobleem hebt? Ergens een losse aansluiting of een draadbreuk b.v. Heb je al een electronische pomp?? Zo ja, als het probleem zich voordoet, hou dan eens een inductiemeter bij de pomp. Slaat deze uit als je het contact aanzet??

Benny Vee (0) PRO, 17 jaar geleden

Ja die stopklep in de brandstofpomp staat altijd 12 a 13 volt op als de motor draait.
Je moet eerst weten of deze spanning wegvalt tijdens het afslaan.
Als de spanning daar wegvalt ga je kijken of het regelapp. wel spanning en massa houdt tijdens afslaan.
En zo moet je de storing proberen te vinden.
En zoals ruurt zegt kijk eerst even naar de massapunten.

Piet Piraat (0), 17 jaar geleden

Hallo

Probleem is opgelost. Auto is verkocht.
Ik zou een goeie GOLF 4 willen vinden, die tip top in orde is, zonder mankementen en die NIET stilvalt.
Goed zoeken dus.

groetjes

P.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Piet Piraat]Hallo

Probleem is opgelost. Auto is verkocht.
Ik zou een goeie GOLF 4 willen vinden, die tip top in orde is, zonder mankementen en die NIET stilvalt.
Goed zoeken dus.

groetjes

P.[/quote]
wordt moeilijk piet ;) alle golfjes in de kleur donkerblauw zijn tip top in orde en vertonen nooit mankementen. ik bedoel maar, je kunt het niet zien.... het straalt er niet vanaf, het blijft een gok.

paul,

Piet Piraat (0), 17 jaar geleden

Paul,

Ik bedoel maar... jij bent garagist denk ik? Mechanisch weet je toch sowieso meer.
Misschien vind je ergens wel een goeie auto, kun je nooit niet weten.
Indien het er is, laat me iets weten.

groetjes

P.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Piet Piraat]Paul,

Ik bedoel maar... jij bent garagist denk ik? Mechanisch weet je toch sowieso meer.
Misschien vind je ergens wel een goeie auto, kun je nooit niet weten.
Indien het er is, laat me iets weten.

groetjes

P.[/quote]
ik bedoel piet, geluk is niet te koop. ook ik kan niet door een auto heenkijken het blijft altijd een gok.

paul,

Piet Piraat (0), 17 jaar geleden

Ok.
Dank voor je antwoord. Ben toch aan het zoeken.
Hier en daar in de garage aan het kijken. Maar autos met garantie
is ook niet zo interessant want ze geven nauwelijks garantie op de
electronica van de auto en gevoelige onderdelen, altijd op bouate
en motor zeker en ook niet op de slijtage onderdelen.
Maja, zoals je het zelf zegt, het blijft een gok.
Ik blijf dus zoeken. Als ik een auto koop en heb nog eens problemen
zal ik het nog eens zetten hier op problemcar.

groetjes

P.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.