close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : VW GTI kruipt naar max. toerental

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: GTI 16 V

Sinds een tijdje heeft mijn auto bijna geen trekkracht meer .

Wanneer hij op het toerental komt dat hij zijn volle vermogen en dus trekkracht moet leveren kruipt hij eerder vooruit dan trekkracht te levveren .

Wat kan het probleem hier zijn ?

Ik dacht dat een technieker mij eens vertelde dat deze wagen geen luchtmassameter heeft .

Sinds ik de wagen heb ik al 2 nieuwe bobines moeten steken ( steeds stuk ) .

Misschien heeft dit ermee te maken .

Heb net wel een nieuwe bobine en onstekingskaarsen gestoken incl nieuwe luchtfilter.


Thanxx

Geplaatst door

Dollar (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe weet je dat de bobines stuk waren? Is er niet iets met de bedrading aan de hand?
Of levert de dynamo te veel stroom?

Gevolgschade van uitval onsteking kan zijn dat je katalysator nu verstopt zit en dat daarom de auto geen kracht meer heeft.

oldford 0
badge

14 jaar

Ja , hoe weet je dat de bobine stuk waren.

Ik heb een bevriend mecanicien die een tweedehands had liggen en toen we die monteerde starte de auto terug , zodus zal ze wel stuk geweest zijn denk ik.

het valyt wel op dat de twee bobines die al vervangen geweest zijn beiden schade van verbranding vertoonde .
De eerste was echt voor de helft weg gesmolten .

Ik denk zelfs dat het al de derde bobine is die aan vervanging toe is .

Dollar 0

14 jaar

Als de eerste al kapot is, en half weggesmolten is, en de tweede precies hetzelfde doet, heeft vernieuwen geen zin, je moet wel de oorzaak achterhalen!

Dacht in eerste instantie ook aan een te hoge laadspanning! Meet dat eens bij draaiende motor en noteer hier even de waarde.

Een gebruike bobine kan altijd kapot gaan, maar dit kan geen toeval meer zijn.

Meten = weten en gissen meestal missen..

stefan84 0

14 jaar

Laadspanning was inderdaad te hoog .
Nieuwe spanningsregelaar gestoken .

Dollar 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.