Ik heb intresse om een passat 4 motion tdi 130 pk te kopen.
Nu kijk ik onder de auto en zie 2 uitlaat dempers geplaatst zitten. Dit is vw orgineel, en dit is compleet nieuw voor mij.
En vraag me af waarom ze dat hebben gedaan? Want m'n golf zelfde motor heeft dat namelijk niet.
Zitten hier nog voordelen aan vast?
of misschien nadelen?
- te veel turbo druk kwijt raken door betere afvoer?
Ik heb reuze benieuwd wat nou de redenen zijn geweest.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dit hebben ze gedaan omdat de aandrijflijn in de weg zit dit zie je ook alleen maar bij een 4 motion puur ruimte gebrek het lijkt wel mooi maar echt functioneel is het niet verder
gr.marco
Ik zag ook dat de kofferbak niet zo diep is, in vertikale zin, vanwege de aandrijving die eronder zit.
Fijne auto om mee te rijden, maar je merkt toch wel dat er een hoop vermogen verloren gaat door al die overbrengingen. Vraag me af of een chiptuning het goed kan maken.
Wat mij ook opvalt dat deze 1,9 tdi in de passat niet verkrijgbaar is in 150 pk model. maar wel 130 pk..
De 150 en 163 en 180 pk heb je wel in de v6 model, maar ja, die is ook veel zwaarder en dan kosten baten erop los laten kun je net zo goed een 1,9 tdi nemen, zoveel verschil is dat dan niet. Of heb ik het ernstig mis?
17 jaar
met een goede chip verneem je wel degelijk verschil werkt prima heb je er zo 25 a 30 pk bij en een v6 moet ook bij de portomonee aansluiten heb je er wat mee moet je er ook voor betalen
ik zal m in ieder geval wel laten chippen dag en nacht verschil
gr.marco
Het geluid van de V6 tdi is waanzinning. Maar het brandstof verbruik volgens het boekje is al 1:11 gemiddeld, en een spurt naar de 100 ongeveer 9,6 seconde.
De 1,9 tdi heeft een verbruik van 1:17 volgens het boekje, en spurt naar de 100 in 10,2 seconde.
En dan het gewichtsverschil mag er ook wezen, denk hieraan de wegenbelasting, en het extra gewicht wat je meesleurt.
De spurt naar de 100 vind ik niet echt een waanzinnig verschil.
Als je een 130 pk tdi iets meer wil kietelen dan alleen een andere chip erin van 25 a 30pk, wat zou je dan nog kunnen doen? Zo rond de 175 pk en 400 nM zou mij wel kunnen plezieren. Andere turbo of zijn er nog andere opties die gemakkelijk te realiseren zijn. En als ik dit zou doen, wat moet dan nog meer gebeuren? remmen, veren pakket, etc ?
17 jaar
als je rond de 180 pk wil zitten zit je wel vast aan een v6 een chip levert ongev. 25 a 30 pk dat is al aardig wat dan heb je ongeveer 150 pk een vier cilinder moet je daarna niet verder opfokken met andere turbo s en dan zit je verbruik ook al een stuk hoger motorisch vraag je het uiterste van een viercilinder dus meer slijtage koop dan een 150 pk v6 met een chip erin ben je goedkoper uit dan een dikkere turbo s en alle andere aanpassingen
gr.marco
Als je een chip op maat laat plaatsen dan ga je van 130pk naar 180pk en 400nm koppel. Dan wil je geen v6 meer hebben. (alleen voor het geluid dan nog )
[quote=Ary]Als je een chip op maat laat plaatsen dan ga je van 130pk naar 180pk en 400nm koppel. Dan wil je geen v6 meer hebben. (alleen voor het geluid dan nog )[/quote]
Zie voor verdere info EN ter voorkoming van verdere discussies:
www.tdiclub.nl
17 jaar
De 130pk versie is qua motor misschien wel een van de beste en sterkste die VW/Audi bouwt en levert. De 4 wiel aandrijving gaat vind ik wel ten koste van vermogen en verbruik.
Jos.
[quote=jos-br]De 130pk versie is qua motor misschien wel een van de beste en sterkste die VW/Audi bouwt en levert. De 4 wiel aandrijving gaat vind ik wel ten koste van vermogen en verbruik.
Jos.[/quote]
Jos,
Ik vind het 4 wiel aangedreven wel prettig rijden omdat hj zelfs bij heftige regenval goed op het wegdek blijft plakken, en dan zo'n bochtje pakken gaat ook lekker.
Ik heb me laten vertellen dat 4 motion, dus 4 wielen aandrijving alleen gebeurt wanneer dat nodig is. Hierdoor zou de 4 motion veel goedkoper in verbruik zijn dan zijn quattro concurent. Maar of het echt waar is weet ik niet 100% zeker.
Wat ik me afvraag, als je hier een andere turbo opzet en een opmaat chip, en er dan zoveel vermogen van gaat verlangen. Wat mag je dan verwachten van de levensduur en wat moet je extra aan onderhoud doen? Moet je nog meer dingen aan de auto aanpassen?
17 jaar
een 4motion is continue vierwiel aandrijving het is hetzelde als bij audi de quatro zal je even uit de droom helpen is niks goedkoper aan
gr.marco
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar