Volvo S40: Achteraf Xenon Inbouwen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 20L

Beste mensen


Ik heb een vraag aan jullie
ik heb een Volvo S40 bj okt 2004 nw type (S40/ V50)

Ik heb pas daar een HID Canbus Xenon H7set in gebouwd in de koplampen nou word dat afgeraden omdat je blijkbaar schade aan een computer (defecte computer) aan kan krijgen.
Klopt dat?

Want dan zet ik het setje namelijk weer snel op internet


Ik hoop dat iemand mij daar informatie over kan geven

mvg
Edwin

edwin-09

Geplaatst door edwin-09 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

edwin-09 (0), 10 jaar geleden

Goede avond Moderator

Ik heb het gelezen, maar bij mij zat het vanaf februari 2013 in de auto gemonteerd.
Maar ik hoorde dat het defecten aan een computer kan veroorzaken dus heb ik het maar eruit gehaald

Dus wat moet ik doen erin laten of eruit halen wie kan mij advies geven wat ik moet doen
Ik zelf heb geen problemen gehad.

Het standaard licht vindt ik echter te weinig je ziet het amper op de weg , en het xenon is echt perfect

Maar nogmaals als dat bij meerdere auto defecten heeft veroorzaakt ja dan niet


Ik hoor graag meerdere reacties

Mvg
Edwin

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Als het er niet standaard op zit,zou ik het niet doen.
Er zijn zoveel setjes en er is zoveel zooi te koop dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Daar komt ook nog bij dat je systemen moet gaan omzeilen om het te laten functioneren (spanningsval bij opstart).
Vaak moet je de auto met een gebruiksaanwijzing gaan starten,eerst starten,dan lampen aan,doe je het andersom krijg je storingen.
Je kunt ook je boord elektronica er mee op blazen als je het verkeerd aansluit.
Komen er storingen van hoef je bij een dealer/garage niet aan te kloppen,die zegt,is niet origineel dus kunnen we niks mee.
Degene die jouw de set geleverd heeft heeft er helemaal geen hol verstand van,zegt altijd,u bent de eerste met dit probleem.
Ik kan u niet helpen is ook een veel gehoord antwoord van de leverancier.
Kortom,is het niet standaard,niet aan beginnen.

edwin-09 (0), 10 jaar geleden

Maar de standaard verlichting op het weg dek vindt ik erg weinig.

Vandaar dat ik de Xenon (merk HID) had ingebouwd dat was wel een superlichtbundel gigantisch ging dat er op vooruit.

Hoe ik de auto startte eerst voor gloeien en dan ging de Xenon aan en dan starten.
Tot op heden had ik geen enkele storing. Maar zit er ook niet op te wachten.


Ik heb er nu weer een H7 Philips met 50% meer licht in

V50D (0), 10 jaar geleden

Als je nog meer licht wil, moet je de GE MegaLight Ultra 90 of 120 eens proberen.


De lichten in een C30/S40/V50/C70 zonder Xenon, zijn inderdaad ondermaats.
Zelfs met meer performante halogeenlampen.

edwin-09 (0), 10 jaar geleden

Beste V50D

Ik ga eens kijken naar u advies
Maar met achteraf xenon je heb wel super licht

V50D (0), 10 jaar geleden

En een hoop extra kosten - hier in B mag je die bvb niet monteren zonder hoogteregeling en reinigingsinstallatie.

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=V50D]Als je nog meer licht wil, moet je de GE MegaLight Ultra 90 of 120 eens proberen[/quote]
90 / 120 is de bedrading in het voertuig niet geschikt voor.
Bedrading wordt daardoor erg warm / heet.

Overigens zijn deze lampen in Nederland verboden, de tekst op de verpakking verwijst daar ook naar > ONLY FOR SHOW

Gr. paul

V50D (0), 10 jaar geleden

[quote=P. Kelder][quote=V50D]Als je nog meer licht wil, moet je de GE MegaLight Ultra 90 of 120 eens proberen[/quote]
90 / 120 is de bedrading in het voertuig niet geschikt voor.
Bedrading wordt daardoor erg warm / heet.

Overigens zijn deze lampen in Nederland verboden, de tekst op de verpakking verwijst daar ook naar > ONLY FOR SHOW[/quote]
Het gaat gewoon om 55W lampen met verhoogde lichtopbrengst en e-keurmerk die perfect toegelaten zijn in de ganse EU.

Test van AMS (met de GE Megalight ultra 90 nog) :

http://www.auto-motor-und-sport.de/testb...

Kan men meteen de lichtopbrengst vergelijken met andere opties om de standaardlampen te vervangen.
Ik heb er Philips X-treme inzitten, die geven ook behoorlijk wat licht.

Hoognodig, want de standaardlampjes in de Volvo P1 reeks zijn ronduit een gevaar op de weg.
Een stadsautootje met H4 heeft tegenwoordig betere lichten !

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=V50D]Hoognodig, want de standaardlampjes in de Volvo P1 reeks zijn ronduit een gevaar op de weg.
Een stadsautootje met H4 heeft tegenwoordig betere lichten ![/quote]
Vergeet niet dat lichtopbrengst mede wordt bepaalt door het type reflector / koplamp.
Eigenlijk in dit geval deugt het type reflector niet i.p.v het type lamp.

Gr. paul

articgypsy (0), 10 jaar geleden

Er zijn hier lampen in de handel H7 met 100 watt en als je geluk hebt kun je ook 130 Watt vinden, 100 Watt is geen probleem word hier in Zweden veel gemonteerd.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Ja Ben,en jij denkt dat je dat maar zo kan monteren.
Hier zit er maximaal 55 watt in,ik denk niet dat de armaturen daar tegen kunnen.

articgypsy (0), 10 jaar geleden

Heb er zelf goede ervaringen mee, de reflektoren worden niet zwart en het glas ook niet Primera. En je krijgt giga meer licht opbrengst

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.