Ik heb hier een Volvo 850 R, 5 cilinder met een LPG probleem, of toch niet.
Wanneer de fan inslaat, slaat de motor abrupt af wanneer deze op lpg staat, niet eerst zachtjes lopen neen bots af.
Op benzine gebeurt dat niet.
Dus in eerste instantie een lpg probleem. Alles nagekeken en goed bevonden.
Omdat de motor stationair zowel op gas als benzine wat staat te stampen, compressie gemeten,
oh cilinder een 7 bar de rest 12 tot 14 bar. OK dat verklaart het stampen.
Maar het afslaan op lpg wanneer de fan inslaat ?
Zo'n fan gebruikt toch niet zoveel stroom dat een 4,5 cilinder motor daardoor afslaat.
Wel draait de motor zowel op lpg als benzine 600 rpm wat weer er laag is.
Laat ik de motor handmatig 1200 rpm draaien dan slaat hij nog af ?
Geen vermogen stationair, maar dat kan toch niet ?.
Wanneer de motor afslaat blijft er kortstondig spanning staan op de gasafsluiters, dus dat is goed.
De boordspanning valt ongeveer 0,4 volt terug als de fan inslaat, ook normaal.
De lpg installatie is Vialle met de zwarte ams kast, reeds nieuwe verdamper gemonteerd door anderen.
Heeft iemand nog een idee ?
Matt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In Dommelen zit Autoservice Ronde, Ronald is vroeger medewerker geweest van de Helpdesk van Vialle. Ik denk dat je bij hem aan het juiste adres bent.
Vandaag probleem gevonden, toen een ander bedrijf een nieuwe verdamper had gemonteerd is verzuimt om de onderste slang van het luchtfilter terug te plaatsen. Was geheel niet aanwezig.
Wanneer nu de fan inslaat wordt er lucht in het luchtfilterhuis geblazen en stopt de motor.
Toerental op 850 rpm gebracht en de stationaire loop is ook een stuk beter.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar