close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 850: distributie 850 glt 2.5

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 automaat

ik heb net de 850 van mijn schoonouders bekeken , en aangezien ik normaal alleen aan (oude) fiats sleutel vraag ik hier maar even om advies.
de afdekkap van de distributie is aan de bovenzijde helemaal doorgesneden door de distributiesnaar , die heeft dus kennelijk niet in het midden van de distributietandwielen gelopen.
nu is de snaar geknapt en ik vraag me af of het zinnig is de kop er af te halen en eventueel een paar kromme kleppen te vervangen , of is de kans groot dat het blok onherstelbare schade heeft opgelopen.
wat kan de oorzaak van het scheeflopen van de snaar en het knappen zijn.
de snaar heeft er 60.000 km opgezeten.
het blok heeft welliswaar 330.000 km gelopen , maar liep tot nu toe probleemloos

hans.

Geplaatst door

gatti500 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waterpomp vastgelopen?
spanrol ,,,,,,,,,,,,,,,?

Ramon9285 0
badge

18 jaar

De oorzaak van het scheeflopen en het knappen van de distributie-riem is vrijwel zeker de waterpomp.
De zuigers en drijfstangen kunnen er wel tegen, maar er zullen wel meer kleppen krom zijn als "een paar", aangezien het een 20 klepper is zullen er wel ongeveer de helft krom zijn.

Als de auto verder in goede staat is, gewoon de kop er af, kromme kleppen vernieuwen, distr.riem, looprol, spanrol en waterpomp vernieuwen en alles weer gewoon monteren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.