close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 440: Airco

Bouwjaar: 1993

Wie o wie is er bekend met de airco op een 440.
Het probleem is dat de pomp niet aanslaat/meedraait als je de airco aanzet.

Geplaatst door

platour (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit er nog wel voldoende koelmiddel in?
Is de speling tussen de aircokoppeling en poelie niet te groot?
Komt er spanning op de spoel van de aircokoppeling?
druksensor defect?
Advies: ga voor diagnose naar een garage of airco specalist om dat je de bovenstaande vragen niet kunt beantwoorden zonder meet gereedschap en gegevens.

volvoxc90 0
badge

20 jaar

Dank voor het advies.
Ik denk dat de vorige eigenaar ook dacht, dit is het karretje niet meer waard ik koop een ander.
Ik draai het raam wel open.

platour 0

20 jaar

Toch zou ik een diagnose laten stellen bij een dealer of aircospecialist want als het alleen koelmiddel is kan je toch veel genot van hebben

volvoxc90 0
badge

20 jaar

Hoi volvoxc90,
Ik vraag me af of Peter vrolijk wordt als de dealer alleen maar een koelmiddel verlies constateert.
In een voertuig van die leeftijd zat namelijk nog R12 als koelmiddel, zoals je waarschijnlijk wel weet is dit sinds een aantal jaren verboden en niet meer verkrijgbaar.
Als dit systeem hervult moet worden dan dient men eerst een retro-fit uit te voeren waarna gevuld kan worden met R134a.
De kosten zijn waarschijnlijk aan deze auto niet meer besteedt.
Groetjes,
JosB

JosB 0

20 jaar

Als je de airco niet gebruik zou ik de poli-snaar maar los nemen dat bespaart een beetje brandstof!

testkees 0

20 jaar

Hoi Zeno,
NIET WAAR !!!!
Als de airco niet is ingeschakeld heb je niet meer dan een wieltje dat met een zeer deglijk kogellager mee draait met de riem.
Buiten dat is het maar een riem die bij de Volvo alles tegelijk aandrijft, dus de waterpomp, dynamo en indien gemonteerd ook de stuurpomp.
Dus dit is een minder goed voorstel.

Groetjes,
JosB

JosB 0

20 jaar

Jos en zeno hebben beide gelijk maar van jos ben ik niet zeker volvo is erg op milieu en we hebben alleen oude 850 omgebouwd het is dus mogelijk dat er al R134A inzit.
Het kan goed zijn dat je gelijk hebt daar bij komt als je de juiste mannetjes kent er toch nog wel r12 inkan komen maar dat terzijde. Dus een check is nooit verkeerd worden de kosten dan te groot inderdaad doen wat Zeno zegt de poli-snaar er af want een 440 heeft een apparte poli-snaar voor de airco pomp als er ook stuurbekrachting op zit. Anders is het mogelijk een kortere versie te monteren.

volvoxc90 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.