Volvo 440 1996: koppeling

Bouwjaar: 1996, Motorinhoud (cc): 1800

Auto gekocht van (leek) collega Na 350.000 km (prima onderhouden) bak vervangen voor sloopbak.Alles vervangen,(door goede beun) dus plaat drukgroep enz. Koppeling komt niet echt goed vrij.Beun aangesproken en binnen 2000 km plaat, drukgroep en lager weer vervangen: komt weer niet goed vrij. Idioot genoeg koud is het erger. Een sloper bekend met Volvo zegt dat het aan het type bak en/ of de olie ligt.Ik ben geen leek, maar dacht aan toplager, maar dat heeft dit type niet. Bestaan er dan verschillen in bijvoorbeeld vliegwielen in combinatie met drukgroep.

Lenn C. van Gaalen

Geplaatst door Lenn C. van Gaalen (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Michel Iglesias (0), 20 jaar geleden

Waarschijnlijk is dit niet de oplossing, maar ik heb van verschillende kanten vernomen dat het soort versnellingsbakolie bij onder meer dit type volvo een uiterst belangrijke rol speelt in de levensduur en soepelheid van de bak. Kijk maar bij het bericht gepost op 09-04-2004. De oplossing is het dus denk ik niet, maar wel belangrijk om na een succesvolle reparatie aan te denken om verdere problemen te voorkomen.

gr,
Michel

testkees (0), 20 jaar geleden

Ik heb begrepen dat er verschillende platen en drukgroepen zijn
hier onder een aantal uit de 400 serie
3344288 chassis tot 567599
3344859 chassis vanaf 567600
Voor een B20F: 3270515
overgenomen uit Volvo forum.
gr.

platour (0), 19 jaar geleden

Misschien ben je te ver aan het zoeken.
Is de passing priceas vliegwiel wel goed, niet te krap of vuil.
Gaat de plaat wel lekker over de as.
Beetje kopervet doet wonderen.
Kan ook een domme opmerking zijn, maar dat schoot me te binnen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.