auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo 440 1992: Carburateur, benzine verdampt of loop terug de tank in?

Bouwjaar: 1992, Brandstof: LPG

Hoi allemaal

Ik heb een Volvo 440 K6 bj. 1992 (carburateur uitvoering) op LPG – De motor loopt perfect op beide brandstoffen.

Het probleem is als ik de auto weg zet (parkeer) op benzine en de periode is langer als één dag (bijvoorbeeld vakantie) je enorm lang moet starten voor er weer benzine in de carburateur is en de motor aanslaat. Het omschakelen tijdens het rijden is natuurlijk geen enkel probleem dan heeft de benzinepomp (motor) genoeg toeren.
Het lijkt dus wel of de carburateur leeg loopt, of de benzine verdampt of terug de tank inloopt.
Toch blijf ik me afvragen wat dit probleem veroorzaakt, heeft al iemand eerder met probleem te maken gehad? Graag zou ik uw ervaringen c.q. oplossingen weten komen. Vast bedankt! Alfred

Geplaatst door

Alfred440K6-1992 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo. Je wilt op benzine starten begrijp ik? Heb je dit probleem altijd al gehad? Dan kan het heel goed zijn dat de automatische choke eruit gehaald is om problemen met op gas rijden te voorkomen. Zonder choke moet je wat langer doorstarten tot het mengsel rijk genoeg is om de motor te laten aanslaan. Een truuk om de motor sneller te laten aanslaan is flink met het gas pompen tijdens het starten. De acceleratiepomp spuit dan wat extra benzine in. Succes! Trouwens, deze motoren staan wel bekend om hun hitteproblemen naar de carburateur, maar alle benzine die eruit verdampt in één nacht? Dat gebeurt niet zo gauw.
Groeten, Paul

Paulus8636 0
badge

20 jaar

Hoi, het starten op benzine vanaf meer dan een dag stil staan is het probleem, ik heb het gevoel dat de benzine helemaal vanaf de benzinetank moet komen en dat dit de start vertraging veroorzaakt, eenmaal benzine dan start hij als een tierelier. Ik heb trouwens nog gewoon een uitvoering met handchoke. Nu is vorige week de startmotor vernieuwd, ik merk wel dat deze veel snellere omwentelingen maakt dan de oude startmotor. Ik moet het alleen nog even testen, maar eens een paar dagen op de fiets naar het werk. Ik trapte het gas altijd helemaal op de plank tijdens het starten, maakt dat verschil met pompen? - In ieder geval bedankt voor je reactie. Groeten, Alfred

Met gas op de plank starten trap je ook de chokeklep open en werkt de choke dus niet. Dit is zo gemaakt om te voorkomen dat de motor verzuipt als je bij het rijden met koude motor toch veel gas geeft. Bij starten op benzine is de juiste procedure: matig choke en blijf van het gaspedaal af. Dan starten tot de motor aanslaat. Dan kun je eventueel met een beetje gas de motor lopend houden.
Met pompen met het gaspedaal spuit bij iedere beweging de acceleratiepomp even een dot benzine in. Dat maakt dus verschil met planken.
Je hebt het over lang starten maar over hoe lang hebben we het? 3 of 30 seconden? Ik hoor het wel.
Groeten, Paul

Paulus8636 0
badge

20 jaar

Ik denk zo´n 10 a 12 seconden, ik heb er natuurlijk geen stopwaths bij. Bedankt voor je uitleg!

Ik denk zo´n 10 a 12 seconden, ik heb er natuurlijk geen stopwaths bij. Bedankt voor je uitleg!

Ik denk zo´n 10 a 12 seconden, ik heb er natuurlijk geen stopwaths bij. Bedankt voor je uitleg!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.