Hallo,
Ik heb onlangs een origineel derde remlicht op de sloop op de kop getikt.
Bij het monteren ontdekte ik dat de draden er al zaten dus had ik het licht vrolijk hierop aangesloten. Vervolgens kreeg ik hier helaas geen spanning op.
Na alles losgehaald te hebben en de oorsprong van deze draad of het probleem niet te hebben gevonden heb ik maar een nieuwe draad op het linker achterlicht aangesloten en je raad het al!!!
Mijn lampje op mijn dashboard blijft branden.
Wat is nu een goede oplossing?
Ik snap dat de balans nu verstoord is maar om nou een vierde remlicht aan te sluiten vind ik ook weer zo wat.
Ik dacht zelf misschien aan een weerstand maar wat voor eentje heb ik dan nodig?
Iemand tips?
Bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je moet die draad aansluiten op het waarschuwingsrelais anders blijft die lamp altijd branden. Je kunt die draad aansluiten op de draad voor het relais. Zoals ook gebeurt bij een trekhaak.
dus zek de draad op die van het Pedaal afkomt en sluit je draad daarop aan. Nog beter is om de draad aan te sluiten op het relais maar dan moet je een schema hebben.
Of je maakt 2 pluscontacten in je 3e remlicht (gewoon de +strip doorknippen). Het linkerdeel sluit je aan op de linkerremlamp en het rechterdeel op de rechter remlamp. Het werkt, want ik heb het bij 2 auto's zo gedaan.
18 jaar
Bij mij werkt het niet of doe ik iets fout?
Ik heb dus de draad van zowel het linker als het rechter licht op het derde remlicht aangesloten zoals je zei.
alleen gaat het controlelampje nog steeds niet uit.
18 jaar
kan me niet echt voorstellen dat als je 2 x een + op een lamp zet, dat deze zal gaan branden. Je hebt toch een vershilspanning van 12 volt nodig. Sjaak
Daarom heb ik ook geschreven dat je 2 pluscontacten moet maken!
De +strip doorknippen en ietsjes los van elkaar verbuigen anders raken ze elkaar.
De linker lampjes krijgen dan spanning van het LAdraadje en de rechterlampjes krijgen dan spanning van het RAdraadje.
Heb indertijd voor de zekerheid hetzelfde gedaan met de -strip (doorknippen en dus ook links en rechts aansluiten).
En het werkte bij 2 Volvo's perfect! Je defecte-gloeilamp-detector werkt dan ook zoals het hoort op het 3e remlicht!
18 jaar
Je kunt ook een relais van 12vdc spoelspanning op je remlicht b.v. rechts aansluiten {de spoel dus}.
Haal een voeding van elders , en sluit deze aan op het relais, en de andere kant van het relais op de derde remlamp.
Massa voor het derde remlicht kun je bij het normale remlicht maken, evenals voor het relais.
Start daarna de motor en trap op het rempedaal, het lampje gaat dan uit, en alles werkt zoals het hoort.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar