Hallo, ik heb een 440 1.6i uit 95.
Heb al een vraag gesteld ivm stotteren en horten.
Alle dingen vervangen die ik zelf aan kon bougies, verdeelkap+ rotor, kabels.Heb net de voorpijp laten vervangen, omdat de las afgebroken was naar de katalisator.Toen ik de voorpijp liet vervangen dacht ik dat het opgelost was omdat toen ik wegreed het goed ging. Ben net een weekje weg geweest en pak de auto en het stoten en inhouden begint weer. Oook ben ik net naar de garage geweest en die monteur zegd dat ie op 3 pitten loopt en dat de auto een koprevisie nodig heeft. Weet iemand of dit nog de moeite waard is en wat dat kost? auto is verder goed en netjes.Gr erwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe komt die monteur bij een koprevisie als hij op 4 pitten loopt? Is je spruitstukpakking niet lek?
Ja dat weet ik ook niet. Ik heb geprobeerd een bougie kabel er af te halen en mek dan gewoon dat ie anders gaat lopen dus volgens mij draaien ze alle4 mee. Is wel raar dat ie bij weinig gas geven gaat stotteren. Dus als ik 50 ga rijden in ze 4 dan begint het probleem, en als ik dan gas geef gaat ie stotteren en stoten, Ik wil hem best laten maken als het moet maar ik wet niet of dat zin heeft als het 800euro gaat kosten heeft het geen zin de auto koste 1000.Verder ziet ie er prima uit.
gr erwin
18 jaar
Heb net met de search zitten spelen en heb daar gelezen over mayonaise in de koelvloeistofbak(wat een woord) en ja ik heb dat wel!!!!!!!! Heb ik nou een lekke koppakking?
gr erwin
18 jaar
Hoe gedraagt de temperatuur meter zich? Hier kan je ook wel een en ander aan afleiden mbt die mayonaise hehe
Het enige wat er aan de auto het niet doet is de temperatuur meter
18 jaar
borrelt de koelvloestof tank ook als je met een goede warme motor dus echt op temp en dan ineens uizet anders syteem af laten persen om te testen
over het hotten en stoten denk ik aan de branstof toevoer
Zit er wel voldoende koelwater in? Zonder koelwater meet de sensor ook niks en zal je temp. meter het ook niet doen.
Ja koelwater genoeg. Van dat borrelen ga ik ff nakijken zo en laat het even weten.
Tot later
18 jaar
Ben net ff gaan kijken en checken of alles zat hoe het hoort te zitten.
Zag ook dat de koelvloeistof een beetje laag stond en heb hem bij gevuld. ik ben daarna een 20min gaan rijden en Hij Reed prima. Nu heb ik de dop er af gedraaid van m,n koelvloeistof en die is helemaal KOUD.Dit lijkt me niet helemaal goed of wel.
18 jaar
lijkt er op dat de thermostaat niet open gaat maar hij borrelt niet in het systeem als de motor warm is
nee hij doet niks volgens mij.Ook het borrellen kan ik niet zien
18 jaar
Ik heb net de auto op de stoep 30min stationair laten draaien en de koelvloeistof blijft koud.
De slang van de radiateur word wel heet! Toen ik de moter uit zette en onder de moterkap ging kijken leek het wel of ik een pomje hoorde lopen.
Het zit aan de dikke slang die van de radiateur komt en dan naar het blok toe gaat, onder die slang zit weer een dunne en die gaat naar beneden of naar dat ronde zwarte ding die achter het motor blok zit onder de wissers. Als iemand me kan helpen graag.
18 jaar
En kop kost ongeveer 500 en koppakking rond de 35
18 jaar
Zou maar eens een thermostaat proberen.
Ja Wauter die ga ik morgen doen.
Is m,n eerste auto met panne, je kan niet alle keren geluk hebben. Ik hoop dat het zelf te doen is morgen en anders hou ik het voor gezien met dat ding, dan word het de dokter.
thermostaat zit rechts op het blok als ik het goed heb.
gr erwin
18 jaar
Auto is ook niet bepaald zuinig, 425 km met een volle tank. Dat reed ik met mijn mondeo v6 ook . Ga zo de thermostaat halen.
gr erwin
18 jaar
zo als ik het nu lees lijkt het voor mij op een verkeert staande ontsteking op de een of andere manier (dan gaat hij horten en stoten bij lage toerentallen.
de koelvloeistof blijft kout in de expantievat dat kan er op duiden dat of de pomp niet al te best meer is of de slang van de radiateur naar het expantie vant zit verstopt kan nooit de thermostaat zijn want als de auto 20 min rijd met een kapote thermostaat is hij nog steeds ijskout met deze buiten themparaturen en de slang naar de radiateur wort heet zeg je.
dus ik verwacht dat de meter van de koelvloestof kapot is.
en dat de ontsteking niet goed staat (verdellerkap er verkeert op en of de rotor of zo.
gr tijne
18 jaar
Dit lees ik dan net op tijd. Kan jij me dan vertellen waar meter van de koelvloeistof zit???????? Ik weet nu wel zeker dat als het probleem begint en hij lopt op 3 poten dan doet de eerste cillinder niet mee, als ik daar dan de bougie kap aftrek blijft ie het zelfde lopen. Zal wel foute boel zijn.
gr erwin
18 jaar
Als ik goed luister hoor ik hem een beetje sissen.
In de koelvloeistof blijkt geen olie te zijn maar drap ofzo, het moet toch ergens vandaan komen??????
18 jaar
Ik ben weer wat verder gekomen, ik hoor ergens wat sissen.
Ik ben gaan luisteren met een slang aan m,n oor(ziet er niet uit als je daar staat.
Heb de moter laten lopen totdat het op 3 pitten lopen begint.
Toen ik bezig was duwde ik tegen de boven kant van de motor naar het raam toe en dan loopt ie weer gewoon goed als ik hem dan los laat gaat ie weer horten.
Nu lijkt het mij dat er toch een pakking kapot is, maar welke, heeft iemand dit wel eens mee gemaakt.
gr erwin
18 jaar
Dat sissen is het aanzuigen van valse inlaatlucht daarom loopt de motor op 3 cilinders,waarschijnlijk inlaatspruitstuk pakking lek.
Hans
Hij lekt geen druppel olie . Ales is nog zo schoon als dat ik hem kocht(3 weken geleden).
Dus het zal wel zoiets zijn. Is dat een beetje te doen zelf.
gr erwin
18 jaar
Wanneer je een beetje handig bent is het makkelijk zelf te doen.
Hans
Ik lees het hele verhaal nu voor het eerst. Mijn conclusie: Thermostaat gaat niet meer open want het koelwater wordt niet warm meer. Hierdoor wordt de motor te heet maar omdat je temperatuur meter het niet doet heb je dit niet in de gaten. Motor raakt overhit en de koppakking begeeft het. Tijdens de inlaatslag komt er water in je cilinder waardoor de motor op 3 pitten loopt. Tijdens de arbeidsslag lekt er lucht door je koppakking (sissen). Dus nieuwe koppakking en cinlinderkop afvlakken. "koprevisie" is nergens voor nodig.
Drap in je koelvloeistoef ontstaat vanzelf als je deze lang genoeg hebt vervangt, roest enzo. Dit kan uiteraard iets verstopt hebben. Op de cilinder aan de achterkant van het blok zit een sensor met een stekker (1 draad). Dit is voor de temperatuurmeter.
Succes, Thomas
18 jaar
en thomas als jij een kapote koppaking heb en je duwt je inlaat spruitstuk naar achteren dan krijgt cylinder 1 in eens geen water meer zekker?
zou je verhaal even bij stellen.
gr tijne
erwin.
inlaat spruitstuk pakking kost niet veel en heb je er zo in zitten en is heel erg goed zelf te doen.
probeer maar en je zal zien dat het over is.
wel als je de inlaatspruitstuk er af heb ligen eerst alles goed schoon maken en pakking vrij (alle over gebleven resten verwijderen) dan goed ontvetten en een heel dun laagje silekone pakking op de cylinder en op de spruitstuk en dan de pakking en weer in elkaar zetten. heel dun laagje dus he!!!!!!! dan weet je zekker dat hij echt dicht zit.
gr tijne
18 jaar
Laten we hopen dat het alleen de inlaatpakking is. Maar dat verklaard nog niet de koelwater in de olie. Ik heb trouwens zelf voor de inlaat vloeibare pakking gebruikt omdat er veel krassen op het spruitstak zaten. En als je dat al hebt kost het niks.
Groet, Thomas
18 jaar
Allemaal bedankt voor jullie hulp,maar de auto iss verkocht.
Reden hiervoor is dat ie gister nog maar 40km reed en ik hem zo ok niet naar de dokter kon vervoeren. Heb hem verkocht aan de export import maar weet zeker dat ie volgende week op marktplaats staat want daar hadden ze ook auto,s opstaan.
Ik heb hem voor 200 minder sdan het aankoop bedrag 800 dus daar kom ik wel overheen. Nu ga ik wel de begeerde 2.0i kopen en met al mijn problemen kom ok dan weer mooi bij jullie aan.
gr erwin
18 jaar
Hallo Erwin,
Ik heb zelf een 460 2.0i en het extra vermogen is een voordeel. Denk er alleen wel aan dat de onderdelen voor een 2.0i vele malen duurder zijn dan de andere versies. Ook omdat er minder van zijn is het moeilijker onderdelen op de sloop of via marktplaats te vinden. Let bij aankoop of de motorsteunen goed zijn; het blok mag niet teveel kantelen. Het vervangen hiervan is heel prijzig. Let er ook op of de versnellingsbak geen olie lekt. Bak vervangen heeft me 2 dagen geduurd.
Succes
18 jaar
en ik zou ook de hulp as van de olie pomp controleren, die gaan ook wel eens olie lekken.dat kun je zien als de distributie deksel onder de olie zit dus de onderste deel achteraan.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar