In 2003 occassie volvo V40 gekocht in garage,4jaar oud ,100000km met nieuwe distributieriem erop bij aankoop!
Nu,gisteren aan het rijden en opeens 'klak'!!! Distributieriem gesprongen,km stand staat nochtans maar op160000km.
Een distributieriem gaat toch langer mee dan 60000km??Heb deze morgen contact opgenomen met garagist en die verzekerde dat hij ze200% zeker vervangen heeft!!Mogelijke oorzaken?????Mogelijke schade???Kostenplaatje????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oorzaken:
- Kapje kapot, er is iets tussen gekomen.
- Multiriem kapot, één der rillen is via de krukaspoelie tussen je riem gelopen.
- Spanning te laag cq. te hoog.
- Kapotte rollen
- Bout ergens uit gelopen, tussen de riem gelopen.
- Fabricagefout in de riem
- Moet ik nog doorgaan? 1001 mogelijkheden...
Weinig over te zeggen, dan moet je het toch eerst zien.
De vervangingsinterval voor de disriem bij deze motoren is: 120.000 km. Dus officieel heeft hij nog maar de helft van z'n leventje gehad. Maar, hier valt niets zinnigs over te zeggen! Heb je veel op de motor afgeremd? Veeg je hem altijd door in de toeren? Hoe is de rest van de auto? Altijd op tijd beurten gehad?
Dit is iets wat je moet zien om het te beoordelen. De garage claimt de riem te hebben vervangen al bij 100.000 km. Verstandige zet van hun denk ik. Als het hun fout was geweest, had je dat al veel eerder gemerkt (persoonlijke mening) Nu is het zo, dat als je een Gates riem hebt, je die kunt opsturen naar de fabriek, om hen de oorzaak te laten zoeken. Ik persoonlijk betwijfel hoe objectief die mensen ernaar kijken, maar je kunt het altijd proberen!
Ik denk verder dat ook niemand hier zich eraan durft te branden om hier een uitspraak te doen over de schuldvraag.... Dus het spijt me, maar hiermee gewoon naar de garage gaan, en bekijken wat de schade is.
Kosten? Kan variëren van een nieuw riemetje en klaar is kees, tot een volledige revisie van de kleppentrein van
1000 euri of meer, afhankelijk van wat er allemaal kapot gedraaid is! En ik denk dat dat laatste het geval is!
M.vr.gr.
Sjoerd
[quote=Luiehond]Oorzaken:
- Kapje kapot, er is iets tussen gekomen.
- Multiriem kapot, één der rillen is via de krukaspoelie tussen je riem gelopen.
- Spanning te laag cq. te hoog.
- Kapotte rollen
- Bout ergens uit gelopen, tussen de riem gelopen.
- Fabricagefout in de riem
- Moet ik nog doorgaan? 1001 mogelijkheden...
Weinig over te zeggen, dan moet je het toch eerst zien.
De vervangingsinterval voor de disriem bij deze motoren is: 120.000 km. Dus officieel heeft hij nog maar de helft van z'n leventje gehad. Maar, hier valt niets zinnigs over te zeggen! Heb je veel op de motor afgeremd? Veeg je hem altijd door in de toeren? Hoe is de rest van de auto? Altijd op tijd beurten gehad?
Dit is iets wat je moet zien om het te beoordelen. De garage claimt de riem te hebben vervangen al bij 100.000 km. Verstandige zet van hun denk ik. Als het hun fout was geweest, had je dat al veel eerder gemerkt (persoonlijke mening) Nu is het zo, dat als je een Gates riem hebt, je die kunt opsturen naar de fabriek, om hen de oorzaak te laten zoeken. Ik persoonlijk betwijfel hoe objectief die mensen ernaar kijken, maar je kunt het altijd proberen!
Ik denk verder dat ook niemand hier zich eraan durft te branden om hier een uitspraak te doen over de schuldvraag.... Dus het spijt me, maar hiermee gewoon naar de garage gaan, en bekijken wat de schade is.
Kosten? Kan variëren van een nieuw riemetje en klaar is kees, tot een volledige revisie van de kleppentrein van
1000 euri of meer, afhankelijk van wat er allemaal kapot gedraaid is! En ik denk dat dat laatste het geval is!
M.vr.gr.
Sjoerd[/quote]
Dank voor je antwoord sjoerd!!!
Idd er kunnen zoals u zelf zegt heel wat oorzaken zijn!!Zal bang moeten afwachten vrees ik,tot ik wat hoor van de garage!!Ik laat nog wel weten hoe het afgelopen is!!!groetjs
17 jaar
Ok, we wachten af...
m.vr.gr.
Sjoerd
idd, kosten zullen afhangen van wat er kapot is. meestal ben je toch om en bij de 1000 euro kwijt...
17 jaar
[quote=omega8258]idd, kosten zullen afhangen van wat er kapot is. meestal ben je toch om en bij de 1000 euro kwijt...[/quote]
1000e,is dat in het slechtste geval of in het beste geval!??ben het jaar alleszins goed begonnen.......................
17 jaar
Dat is wanneer enkele onderdelen van de kleppentrein kapot zijn. Dus 2 of 3 kleppen, wat stoters, etc. Dus wanneer een volledige revisie nodig is. Dan gaan we er van uit dat je zuigers niet kapot zijn, wat ook nog wel wil gebeuren, indien het zich voordeed bij een hoog toerental. En dan gaan we er ook van uit dat je nokkenas niet kapot is. Dus, tsja, het kan alle kanten op. Maar, meestal zit het zo rond de 1000 euro. Pin me er niet op vast! Want, zoals gezegd, het kan alle kanten op.
m.vr.gr.
Sjoerd
Er is een schrijven geweest van volvo dat er een probleem is geweest met snaren in een bepaalde periode.
Dit is alleen met originele snaren. Misschien kun je dit nagaan bij een volvodealer.
M.vr.gr.
Marc
[quote=pedro8647][quote=omega8258]idd, kosten zullen afhangen van wat er kapot is. meestal ben je toch om en bij de 1000 euro kwijt...[/quote]
1000e,is dat in het slechtste geval of in het beste geval!??ben het jaar alleszins goed begonnen.......................[/quote]
In mijn geval waren alle 16 kleppen krom + nog wat andere schade aan de stoters ed..
De garantie was net om maar kon toch nog een 50/50 regeling treffen.
Het totaal bedrag was toen 1200 , koste mij dan toch nog 600...
17 jaar
16 kleppen bij een diesel? Het probleem zat ook in de riemspanner en vrijloop van de dynamopoelie.
[quote=volvoxc90]16 kleppen bij een diesel? Het probleem zat ook in de riemspanner en vrijloop van de dynamopoelie.[/quote]
Heb ik ergens vermeld dat mijn auto een diesel is, of dat het een Volvo zou zijn??
17 jaar
Nou jongens, niet zo fel... Ennum, er bestaan wel degelijk 16 klepper diesels. Maar dat doet er verder niet toe. De kosten zijn waarschijnlijk gewoon hoog. Eerst maar eens even afwachten wat de garage waar hij staat zegt...
m.vr.gr.
Sjoerd
Sorry, Omega8258 ik wist niet dat je het over je eigen auto had. Ik heb snel gekeken na het probleem en wat er was geantwoord. Volvo heeft tot 2001 renault motoren gebruikt voor de diesels en die hadden problemen met de multiriem wat tot gevolg kon zijn kromme kleppen. Er is ook een serie slechte distr. riemen geweest. De meeste multiriemen gingen kapot door dat de dynamo geen vrijloop had en dat er iets met de spanner was. Omdat dit niet geantwoord was heb ik dat vermeld en ging er van uit dat jij ook de vraagsteller was en dacht zo dat je verkeerde offerte gekregen had vandaar dat ik zij 16 kleppen bij een diesel?
No problem, Volvoxc90.....
17 jaar
ik laat jullie zo vlug mogelijk iets weten wat de oorzaak en kostprijs is!!Kan wel paar weken duren,want kerel die hem gaat herstellen heeft het verschrikkelijk druk!!
17 jaar
ok Pedro, we horen het wel...
17 jaar
mss nog 1 iets,heb zo de laatste maanden 1 of 2 keer meegemaakt dat wanneer ik starte in 1ste versnelling en zo goed gas gaf dat er soms zo iets doordraaide.............Tis maar nu dat ik daar eigenlijk echt mijn aandacht op vestig....
17 jaar
nog paar weken geduld mensen,dan gaat ie hopelijk herstelt zijn!!Wie kan me zegn in welke gevallen dat de motor vervangen moet worden??of moet het dan al heeel erg zijn????En als ie goed herstelt is,hoe groot is de kans dan dat er na paar weken/maanden etrug problemen opduiken?????
17 jaar
Dat valt best mee. Ik denk dat in het ergste geval je kop vernieuwd moet worden. Maar meestal houdt het op bij een paar nieuwe kleppen. We wachten af...
m.vr.gr.
Sjoerd
hallo iedereen,
eindelijk al wat meer nieuws gekregen van kerel die hem gaat herstellen!
Net ff gebeld en er zijn 3kleppen beschadigd/geplooid en er is een 'poulie' langs boven afgebroken en de distributieriem is rats in 2!!
Iemand die wat meer vertrouwd is met deze termen en die me wat wijzer maakt??
Bedankt
17 jaar
Het probleem zat of zit in de riemspanner en vrijloop van de dynamopoelie. Deze moeten vervangen zijn of worden. De distr. riem moet om de 75.000 km vervangen worden als de bovenstaande onderdelen niet vervangen zijn gaat de multiriem stuk en tussen de distr. riem zitten.
3 kleppen krom en zullen vervangen moeten worden. De nokkenaspoelie zit een klein spietje in gegoten en doordat de kleppen tegen de zuigers slaan of dat de multi riem tussen de distr. riem komt breekt dit af.
Is de multiriem niet tussen de distr. riem gekomen controleer dan toch de vrijloop op de dynamo en de spanrol indien nodig of bij twijfel vervangen. Is de multiriem niet tussen de distr. riem gekomen dan zat de noikkenaspoelie waarschijnlijk niet goed vast.
Dank voor antwoord!!Normaal moag ik mijn auto zaterdag of maandag gaan ophalen,dus dan weet ik meer!
Hebben jullie een idee van het kostenplaatje??Is het noodzakelijk dat de waterpomp ook wordt vervangen?
Tnx
17 jaar
Waterpomp alleen als het leksporen heeft. Kostenplaatje is verschillend maar ik schat 1500/2000 kan hoger of lager zijn.
Hallo iedereen,
zaterdag es bij garagist langsgeweest.............
Auto is bijna klaar,moest nog juist ff wachten op een paar ontbrekende stukken,maar tegen eind deze week heb ik hem terug!!
Alle kapoote stukken heb ik gezien:distributieriem in 2stukken:-),3geplooide kleppen,de spil die in de poulie zit afgebroken,....Dat was het zo ongeveer een beetje:-(
Eind deze week weten jullie dus ook het kostenplaatje...............grrrrrrrr
17 jaar
beste mensen,
de kogel is door de kerk:-)
heb mijn auto terug!!!!loopt weer als nieuw
en heb er minder dan 1000e voor betaald!!!!!
das ff meevallen zeg;-)
17 jaar
Goed voor jou!!
Kan je weer lekker op pad....
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar