Heb een tijdje terug een volvo 940 estate met een lpt motor op LPG gekocht.
Nou doet zich het probleem voor dat de motor erg veel koelwater verbruikt.
Wat er al gedaan is zijn de koppakking, de radiateur en diverse slangen vervangen,er is verder ook bij het op 1.5bar afpersen geen uitwendige lekkage te zien.
Verder is er getest met de koelwaterslangen van de turbo losgenomen, de kachelradiateur afgekoppeld en de vacuumslangen van de kachelkraan afgekoppeld.
Het helpt echter allemaal niets, ik vind wel erg veel sludge in de motorolie, zou er misschien een scheurtje in het blok/kop kunnen zitten en hoe kom ik daar achter?
Volgens mij komt er koelwater in de olie..
bedankt vast voor jullie reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kop gescheurd. 100 %. Scheur zit in de ruimte waar de klepveer staat, onder de geleidebus waar de stelplaten in liggen. Waarschijnlijk bij uitlaatklep cilinder 3. Onlangs nog zo'n auto gehad met precies hetzelfde verhaal. Prijs van nieuwe, originele kop valt relatief erg mee en is compleet met kleppen en nokkenas.
Gr.
warmte wisselaar niet lek?
Dan krijg je ook olie in het water...........en daar is (nog) geen melding van gemaakt.
Gr.
Bedankt voor alle reakties, ik weet niet wat er hier bij wat terechtkomt, ik vind geen olie in het koelwatertankje terug maar wel water in het carter, het koelsysteem loopt dus gewoon leeg,maar de warmtewisselaar is een goeie en dat gaat nog ff onderzocht worden, bedankt nogmaals.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar