👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Heb al eerder een berichtje gepost (bij particulieren) over deze auto,dit was een auto met koelwaterverlies,en waarbij het koelwater in de motorolie terrechtkwam..dit bleek uit een van de reacties inderdaad een scheurtje te zijn.
De motor was inmiddels door waterschade al zo goed als overleden, en ligt er nu een andere motor in.
Deze wil wel rondstarten maar slaat niet aan, benzine krijgt ie genoeg getuige de benzinelucht uit de uitlaat.
Het vliegwiel is overgebouwd van de vorige motor maar was niet gemerkt ivm de BDP sensor.
Heb de motor mbv de poeliemerktekens op 0 graden gezet en dit gecontroleerd door te kijken of de nokkenas van cil1 op tuimelen stond (dit klopte).en toen het vliegwiel met de vlakke kant ,dus waar geen boringen zitten tegenover de BDP sensor gezet en vastgezet.
Is dit de goede methode of heb ik iets verkeerd gedaan?
Vast bedankt voor de reacties,
Jorg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
(Vrijwel) zeker het vliegwiel verkeerd gemonteerd !!
In de voorkant van het vliegwiel zitten 2 pennetjes +/- 10cm van elkaar (ik weet de afstand niet precies), het midden tussen deze pennetjes hoort aan de rechterkant (uitlaatkant) van onderkant van het (gietijzere) blok te komen (90 graden tov de zuigers) als de voorste krukaspoelie op 0 graden staat.
De vlakke kant (de niet boringen ) moet als de motor op bdp staat op de plek van de startmotor zitten
Ze zeggen altijd BDP sensor maar dat is eigenlijk niet juist.
Als cilinder 1 op 0 staat dan is het vlake gedeelte vliegwiel al ongeveer 45 graden verder om dat hij vanaf dat punt gaat berekenen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar