Afgelopen donderdag reed ik op de A6 tussen Joure en Lemmer, met een normale snelheid tussen 110 en 120.
Zonder dat er waarschuwings lampjes gingen branden, begon de auto ineens gas bij te geven.
Ik kontroleerde snel of mijn gaspedaal niet bleef hangen en of mijn cruise control misschien was aangesprongen.
Niets van dit alles, en de auto ging steeds harder rijden, op een gegeven moment realiseerde ik me, dat er iets goed fout was.
De snelheid was toen al opgelopen tot 160-170, remmen hielp niet en de auto ging steeds harder.
Ik begon te beseffen dat de motor op hol was geslagen, en nam gelukkig de goede beslissingen.
Zette de versnelling in zijn vrij en met behulp van de handrem kreeg ik weer controle en kon de auto afremmen en uiteindelijk de berm insturen en tot stilstand brengen.
De motor maakte op dat moment angstig veel toeren, en ik vreesde dat hij zou ontploffen.
Ik heb de sleutel uit het contact gehaald, ben de auto uit gesprongen en heb op veilige afstand ( van de auto, maar niet van de snelweg) gewacht tot de motor na een paar minuten uitging.
De auto is weggesleept en om een lang verhaal wat in te korten, de gevolgen.
De Motor is volledig total loss, wat er kapot kan zijn, is kapot.
Auto was all risk verzekerd, en alle beurten waren netjes op tijd gegeven bij de Volvo Dealer, auto moest nog 7000 kilometer tot de volgende beurt.
Auto is ook nu nog in heel goede staat en motor heeft nog geen 200.000 kilometer gelopen.
Dealer en xxxx halen hun schouders op, en ik zit met een schade post van 6000-7000 euro.
Vraag : heeft iemand dit al eens meegemaakt, en mag een goede dealer onderhouden motor, ook al is hij niet nieuw meer, dit overkomen ?
Heeft Volvo hier nog een schade vergoedingsplicht in ?
Alle info is welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je bent niet de eerste en je zult ook niet de laatste zijn. Dit is een bekend probleem.
De oplossing is wat lastiger. Los van de nieuwe motor is er nog het gezoek naar de oorzaak.
De aanleiding is bekend: stijgend oliepeil als gevolg van problemen met regenereren van het roetfilter.
Een oplossing zou kunnen zijn om het roetfilter uit de software te laten halen.
Ook de 2 liter heeft er last van: http://problemcar.nl/viewtopic.php?id=19...
[quote=gk1958]Ik begon te beseffen dat de motor op hol was geslagen, en nam gelukkig de goede beslissingen.
Zette de versnelling in zijn vrij en met behulp van de handrem kreeg ik weer controle en kon de auto afremmen en uiteindelijk de berm insturen en tot stilstand brengen.
De motor maakte op dat moment angstig veel toeren, en ik vreesde dat hij zou ontploffen.
Ik heb de sleutel uit het contact gehaald, ben de auto uit gesprongen en heb op veilige afstand ( van de auto, maar niet van de snelweg) gewacht tot de motor na een paar minuten uitging.
.[/quote]
Beste Geert,
Jammer voor je dat dit gebeurt. Maar toch niet helemaal de goede beslissingen genomen.
Gezien de km- stand van je auto, kun je overwegen om een gebruikte motor te (laten) monteren. Scheelt in de kosten. (ook in de kwaliteit).
Problemcar.nl houd zich voornamelijk bezig met het oplossen van technische problemen.
Onze activiteiten bestaan niet in het discuseren / behandelen van consumentenzaken, hierin kunnen wij helaas niets voor u betekenen.
Indien iemand de vraagsteller toch van informatie wil voorzien, kan dit doen door de vraagsteller rechtstreeks per email te benaderen.
Moderator Problemcar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar