goedendag ik heb een probleem met mijn volvo s80. het geval is dat ik een ratelend/tikkerend geluid heb aan de kant van de distributie riem. het lijkt wel wel of de klepstoter staat te rammelen. de riemen, rollen en pomp zijn recent vervangen. de auto loopt stationair goed geen schokken of happeren of roken. het geluid begint bij 1500 toeren. krukas wiel is ook bekeken en daar was ook niets mee. ik ben vervolgens naar een aantal 4 volvo dealers geweest voor raad maar deze weten het eigenlijk ook niet. volgens twee van hun zou het te wijten zijn aan een niet op tijd staande brandstofpomp. maar ik vraag mij dan af als dat zo zou zijn waar gaat hij dan van ratelen/tikkeren. ik ben een beetje ten einde raad ik hoop dat iemand mij verder kan helpen via deze weg. bijvoorbaat mijn dank errol
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is er wat los geweest voor reparatie
klepstoters komt weleens voor maar meestal slaan die vast door vervuiling en wordt de speling steeds minder
als ze op t uiterste staan kunnen ze net de zuiger raken en kromtikken
volgens mij is diteen 5 cil 20 klepper
wordt je vrolijk als t gebeurd als t al niet gebeurd is
ook kan de distri butie riem verspringen doordat de hydraulische spanner defect raakt
heeft t zelfde resultaat als de stoters
de meeste dealers weten hiergeen raad mee
ik heb al drie van die autos binnen gehad met als resultaat
kopje reviseren
drijfstangetje en alles wee monteren
loopt ie weer als t bekende zonnetje
bedankt voor je rectie. vandaag heeft de monteur alles nog bekeken samen met mij riem was niet verlopen spanner was goed. maar over het verhaal van jou en die klepstoters wordt ik wel angstig. zeker duur grapje. maar wat zeg jij van die pomptimming dan
17 jaar
word electronisch afgeregeld en kan tot wel 8 graden bij regelen tov timing punt
dus denk niet dat t direct is
zal koud wel iets verschillen maar dit zal pas op den duur schade veroorzaken
maar dan meer van gat in de zuier of uitgelopen lager(s)
als je pech hebt komen een of meer zuigers frisse lucht happen door het blok
maar zal zeker pas na 2 a 300 km gebeuren
als ik jou dus moet begrijpen lijkt het jou niet liggen aan de pomptimming. maar als het wel aan de klepstoters of dergelijke zou liggen wat zou er dan vervangen moeten worden volgens jou en wat mogen daar dan de kosten van zijn. en ben je bekend met eufel dat ik hier omschrijf zo ja kun je dat ook toe lichten. errol
17 jaar
zoals ik al zi vervuling
te lang geen olie vv
verkeerde olie
komtvaker voor
remedie is revisie
zou die monteur even vragen wat de kosten zijn
valtop zich wel mee
elet op motor type en merk auto dan
alto is natuurlijk niet te vergelijken
maar ja jij kan zo n auto rijden dus nem ik aan ook de reparatie s die daarbij horen
k rij zelf oude quatro
kost ook maar ja
als je dit niet wil of kan bet moet je dit niet kopen
maar verhouding is dit redelijk goedkoop
en daarna rijdt ie weer jaren als n zonnetje
maar wat k al zei vraag die monteur effe
maar jij zegt dat je dit al 3 keer hebt meegemaakt. dan weet je toch ook wel wat de kosten zijn ongeveer.
en waarom ben je er zo van overtuigd dat een kop revisie nodig is. en verkeerde olie? wat is dan goed en wat is slecht en vraagje ben je zelf volvo monteur? of repareer je ze regelmatig. begrijp me niet verkeerd ik trek je deskundigheid niet in twijfel. errol
17 jaar
ben uni verseel en heb veel vw en audi in onderhoud
rij zelf ook al jaren audi
heb er 2
allebei 5 cil
en de kosten liggen hier fiks hoger als bij jullie in t oosten
heb heel lang gel in zwolle gewoond en merkte toch wel een prijs verschilletje
en de olie
dat weet je garage wel
ik weet jourij stijl en kilometrge niet
dus bij je eigen garage informeren
als je m bij mij brengt n klein 5000 a 6000
bedankt voor al je info. maar ik heb nog geen bevredigend antwoord over die kop revisie. en voor 5000 a 6000 eurie heb je bijna een halve volvo s80. ik zou graag weten waar jij die revisie op baseerd en wat betreft die olie ik rij 35000 km per jaar en ben een rustige rijder kan ook niet anders in een s80. en de auto verbruikt geen druppel olie dus. errol
17 jaar
kop de en montage
vlakken
klepgeleiders
kleppen slijpen
klepstoters
kop set
koppakking(zit niet in de set)
kop bouten
distri butie set
hydr spanner
waterpomp
koel vloeistof
full synthetic 0w 40 a 25 /ltr 6 ltr
en wat er verder nog tevoorschijn komt
en die kop revisie baseer ik op ervaring
en wat ik zij
westen is duur
en zo n volvo heb je hier niet voor 5000
kosten toch gauw 6500
als je m bij mij brengt n klein 5000 a 6000
typefout of is dat jouw prijs?
17 jaar
[quote=320]als je m bij mij brengt n klein 5000 a 6000
typefout of is dat jouw prijs?[/quote]
lees erboven even wat er dan gedaan word
ik weet niet of je weet wat de klepgeleiders kosten en hoeveel er in zitten
[quote=CARS&MOTORS][quote=320]als je m bij mij brengt n klein 5000 a 6000
typefout of is dat jouw prijs?[/quote]
lees erboven even wat er dan gedaan word
ik weet niet of je weet wat de klepgeleiders kosten en hoeveel er in zitten[/quote]
het is me duidelijk.
schrok alleen van bedrag.
bedankt voor uitleg.
17 jaar
[quote=320][quote=CARS&MOTORS][quote=320]als je m bij mij brengt n klein 5000 a 6000
typefout of is dat jouw prijs?[/quote]
lees erboven even wat er dan gedaan word
ik weet niet of je weet wat de klepgeleiders kosten en hoeveel er in zitten[/quote]
het is me duidelijk.
schrok alleen van bedrag.
bedankt voor uitleg.[/quote]
dat kan ik begrijpen
maar met dit soort autos lopen reparaties goed uitgevoerd echt in de papieren
met briefjes van 10 moet je toch aan een stapel gaan denken
ik heb nog maar 1 oplossing cq antwoord op mijn probleem. zijn er nog andere techneuten die een mogelijke oplossing hebben of iemand waar ik eventueel is langs zou kunnen gaan om het te laten horen. om zo maar even 5000 a 6000 eurie uit te geven en dan maar hopen dat het het weg is lijkt mij een beetje waanzin. ik hoop met een volvo monteur (freak) in contact te komen. en deze het probleem te laten horen. errol
17 jaar
[quote=errol]ik heb nog maar 1 oplossing cq antwoord op mijn probleem. zijn er nog andere techneuten die een mogelijke oplossing hebben of iemand waar ik eventueel is langs zou kunnen gaan om het te laten horen. om zo maar even 5000 a 6000 eurie uit te geven en dan maar hopen dat het het weg is lijkt mij een beetje waanzin. ik hoop met een volvo monteur (freak) in contact te komen. en deze het probleem te laten horen. errol[/quote]
deze blokken zitten ook in audi/vw
als je wilt rijden kom dan eens langs
op afstand kan ik alleen maar op je verhaal afgaan
als je langs komt kan ik luisteren
maar wat zij je eigen monteur dan
mijn monteur is ook bekend van deze site PAUL KELDER hij is een vw/audi man. en heeft geen idee. hij heeft voor mij de riem en dergelijke vervangen. ik ben zoals eerder beschreven bij 4 vovlvo dealers geweest en 2 daarvan kwamen met het feit dat de pomp timming niet goed zo zijn. 1 claimde dat dit normaal was voor een diesel (not!). en 1 zij dat de distidutie niet goed kon staan. maar dat is allemaal gecontoleerd. maar nu lees ik dat de stift van de vacuum pomp ook kan rattelen/tikkeren hoe kan ik dit testen volgens PAUL is deze zo te zien al eens eerder vervangen. hij ziet er nieuw uit maar ja dat zegt niet alles natuurlijk. errol
17 jaar
jij schrijft dat t geluid voor uit komt
ik ken paul en die is net als ik
niet te snel sleuteln
maar de oorzaak achterhalen
als t niet direct bedreigend islaten gaan tot je zekerheid hebt
we wachten af of paul er bij komt en een mening wil geven
maar je snapt natuurlijk wel dat ik een beetje nerveus wordt als het wel een kop revisie is. dan is doorrijden misschien wel niet erg handig maar ben de auto nodig voor werk
17 jaar
heb gisteren het hele spulletje nog weer gecontroleerd en heb niks vreemds kunnen ontdekken. het tikken doet zich voor indien er vermogen van de motor wordt gevraagt. indien je luistert lijkt de tik ter hoogte van het nokkenastandwiel (diss-riem) weg te komen je zou zweren op een klepstoter die happert. aan pomptiming twijfel ik niet, de auto trekt als een lier, mist geen vermogen en rookt niet overmatig.
paul,
je mag langs komen
moet je alleen naar purmerend
is ie wel warm voor de diagnose
k weet je word er warm van
maar je begrijpt ook wel dat rep aan dit soort auto s snel in de lopen
en dat diagnose op afstand moeilijk is
dan kan je op een moment alleen maar op ervaring afgaan met een opgave van een probleem
meeste mensen willen dan snel de auto kwijt
maar ja wat brengt zo n auto dan op met het probleem?
dus wacht op paul en/of kom langs
maar paul kan dit geen transport van geluid lager vandaan koment zijn
de waterpomp of de vrijloop dyn
of dat de airco pomp een rare tik heeft
vrijloop dyn kan weleens veroorzaakt worden door een defecte airco pomp
is de spanrol wel heel
er zit vlgens mj zo n hydr ding in
een kop revisie !
goed ik zal wachten wat Master PAUL maandag voor mij in petto heeft hij zou nog voor me rond bellen bijvoorbaat mijn dank. ik laten weten hoe het verder gaat. errol
17 jaar
[quote=CARS&MOTORS]maar paul kan dit geen transport van geluid lager vandaan koment zijn
de waterpomp of de vrijloop dyn
of dat de airco pomp een rare tik heeft
vrijloop dyn kan weleens veroorzaakt worden door een defecte airco pomp
is de spanrol wel heel
er zit vlgens mj zo n hydr ding in
een kop revisie ![/quote]
alles is totaal vernieuwd en op mijn aanraden ook meteen goed aangepakt. ook waterpomp, en vrijlooppoeli ect ect. nadien liep de motor ook als een zonnetje.... het zgn getik is veel later pas ontstaan, en lijkt met de tijd erger te worden. kan natuurlijk ook zijn dat je er nu extra op gaat letten en het erger lijkt te worden. maar vooralsnog zo'n motor hoort niet te tikken, het is overigens ook geen gehoor. errol wil graag weten of het kwaad kan, of hij er zo mee door kan rijden, en of het binnen de perken kwa kosten is op te lossen... voor dat ik niet weet wat het is, durf ik hem die garantie niet te geven................ en zomaar dingen op de GOK gaan vernieuwen begin ik niet aan, ook errol is daar niet mee gebaat.
paul,
ik kijk even mee in jullie sessie maar het probleem doet zich ook voor als de airco uitstaat. errol
17 jaar
en als je begint kost t altijd meteen
ik zou simpel enkend proberen de voorste 2 stoters te wisselen met achter
maar als je dan zover bent zeg ik ookweer vervang ze maar
wat is km-stand?
wanneer is het lawaai het meest; warm of koud
denk dat het probleem in de stoters zit; komt vaker voor bij de volvo met audi-diesel.
17 jaar
daar zijn we dus al 2 dagen en nachten over bezig
en paul heeft dit al aangehaald zoals je kan lezen
de km stand is stand is 23400 en het probleem is zo wel bij een koude als warme motor. en als die koprevisie zo vaak volgens jullie voorkomt waarom lees ik dat dan verder hier op de site niet. en het lijkt er trouwens op dat als de motor warmer wordt dat het erger wordt. je hoort het trouwens alleen met de ramen open en als je er buiten staat en allen bij toeren maken. stationair geen probleem. errol
17 jaar
k zou me efe geen zorgen maken en als t erger word bij paul langsgaan en dan de stoters laten vervangen
km stand 234.000 opzich niet hoog voor zo'n dikke 5 pitter. het probleem doet zich zowel koud als warm voor. vooral indien er vermogen van de motor wordt gevraagt............ errol is eigelijk audi-man. voorkort liep de automaatbak stuk van zijn voormalige A6. gezien voor hem een auto noodzaak is kocht hij deze volvo.... puur noodzaak. zo vertelde hij, het is maar voor tijdelijk ik ga nog lang niet met pensioen, al lijkt het alwel zo.............
net de koningin
als ie groot s
late we nou maar niet gaan hebben over mijn treurige ervaring met audi paul want daar kun je ook op leeg lopen. vandaar dat jij zoveel werk hebt aan vw en audi zeker alleen maar olie beurten en apk (not). nou weer terug naar de koning en zijn tikkende koets uit kampen. als ik het zo moet begrijpen kan ik mijn euries wel weer kwijt. O was ik maar bij moeder thuis gebleven. errol
17 jaar
Heren,
Graag bij het onderwerp blijven anders moeten wij gaan ingrijpen.
[quote=toezicht]Heren,
Graag bij het onderwerp blijven anders moeten wij gaan ingrijpen.[/quote]
waaruit opgemaakt ?? lijkt mij toch een keurig topic...............
probleem is inmiddels opgelost door PAUL KELDER. ik had met hem de afspraak dat als hij het niet op kon lossen zou ik niet hoeven te betalen. de oplossing bleek krukas polie vervangen. iedereen bedankt voor hun bijdrage.errol
17 jaar
kanjer he die paul
en dat voor 1850,- euro ipv 6500,- was ik toch nog de goedkoopste...
maar dan had ie niet meer naar de kapper gehoeve
en een hersen chirurg is duurder
maar ja een prostaat kan ook lastig zijn
volgende keer wel de juiste info
zoals ik al schreef een geleiding van geluid
en niet wat ie volhield de kop
[quote=CARS&MOTORS]maar dan had ie niet meer naar de kapper gehoeve
en een hersen chirurg is duurder
maar ja een prostaat kan ook lastig zijn
volgende keer wel de juiste info
zoals ik al schreef een geleiding van geluid
en niet wat ie volhield de kop[/quote]
de omschijving was wel goed, het geluid kwam letterlijk weg terhoogte van de cilinderkop..
hmm
hij gelijk ik gelijk
gooi volgende keer eerst stage loper onder t blok
1850 euro voor het vervangen van de krukaspoelie??
koopje
bofkont
[quote=Volvo234]1850 euro voor het vervangen van de krukaspoelie??[/quote]
hahaha..... een gouden!! was gekheid.. vandaar een knipoog
paul,
heb je meer gevangen dan
aha kweet t al
de rest is fooi
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar