Volvo V70 automaat, die vreselijk rookt... Bij stilstaand voertuig in R of D rookt de motor gigantisch. Motormanagement is uitgelezen en daar komt eigenlijk niets uit. Diagnoselampje gaat branden op dashboard als egr klep wordt afgesloten, roken is dan wel over!!
Het blijkt dat de EGR klep wordt aangestuurd op het verkeerde moment.. EGR is vervangen, (geen resultaat)..
Wie weet welke sensor of component verantwoordelijk is voor dit probleem??
We zijn aan het experimenteren!!!!!!!!!!!!!!!! Oplossing volgt!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
meestal zorgt de ecu van de diesel-inspuiting voor de strategie van de egr. kun je deze niet anders monteren of het uitlaat kanaal richting egr op een of andere manier blokkeren? bij een turbo systeem zal de belasting aardig aan de druk liggen denk ik zo. dan zou je haast zeggen dat er op een bepaald moment teveel of te weinig druk is. zou dus turbodruk sensor of sturing van de waste-gate kunnen zijn. of een slang die eraf ligt/geschreurd is. Sterkte!
hoi,
Meerdere turbo slangen naar intercooler en motor scheuren vaak. Daar krijg je gigantische rook van.
Bij deze motor (audi) is veel roken normaal. Het diagnose lampje gaat branden zeg je. Wat was dan de foutcode?
Wat je moet controleren zijn de motorsteunen deze steunen worden vacuum geregeld en het vacuum gaat via de egr, wasegate en motorsteunen. Je krijgt een foutcode en ik dacht egr stroming te hoog of turbo regeling.
Ik heb nooit van een klant gehoord dat hij dan erg rookt maar, dat zou best kunnen. Pomptiming controleren vooral dynamisch. Luchtmassameter als hij ook slecht trekt.
[quote=Kees1968]Volvo V70 automaat, die vreselijk rookt... Bij stilstaand voertuig in R of D rookt de motor gigantisch. Motormanagement is uitgelezen en daar komt eigenlijk niets uit. Diagnoselampje gaat branden op dashboard als egr klep wordt afgesloten, roken is dan wel over!!
Het blijkt dat de EGR klep wordt aangestuurd op het verkeerde moment.. EGR is vervangen, (geen resultaat)..
Wie weet welke sensor of component verantwoordelijk is voor dit probleem??[/quote]
wat je even moet doen is het volgende... de EGR-klep opnieuw dichtmaken dmv van een plaatje boor in het plaatje een gaatje van 6 mm boven in de hoek.. en het lampje is en blijft dan uit.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar