close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: V 40 met carter ontluchtings probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 D

In heb een 1.9 D uit 1999 met 285000 km, altijd op tijd onderhouden bij dealer, sinds kort in mijn bezit.

Probleem: (warm of koud maakt geen verschil) als ik ga rijden over bepaalde route (2 km bebouwde kom, rest autoweg) 100 km/h 5e versnelling komt er na ongeveer 10 km olie via carterontluchting in lucht inlaat.

Probleem doet zich niet voor als ik zelfde route rij met wisselende belasting (hogere snelheid, meer toeren, lagere versnelling, sprintjes tussendoor)

Carterontluchting is geheel gereinigd en er is geconstateerd dat carterdruk hoger is bij laag toerental. er spat dan olie door carterontluchtingsbuis het (potje) in en gaat zo verder systeem in.

ANWB zegt dat de motor gezond klinkt en Dealer kan niks met deze klacht omschrijving.

Weet iemand een oplossing of moet ik blijven (scheuren) om probleem de baas te blijven ??

B.v.d. Ser.

voor meer info of de oplossing bel a.u.b. 06-13220187 of mail

**Aanvulling** ivm. onderstaande:

Het gaat om dusdanig veel olie dat de motor "op hol" slaat, en geen last meer heb van "bumperklevers"

Vandaag gehele inlaatlucht gedeelte weer schoongemaakt (0,15 ltr. olie in systeem) en EGR klep gereinigd

Geplaatst door

Sergei (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het zal echt geen grote hoeveelheid zijn en er gaat niks aan stuk door een beetje olie door de carterontluchting.
Nergens zorgen over maken en gewoon blijven rijden zo als je wilt rijden.

Het is een Franse motor en die zweten altijd wel iets maar op het gebied van diesels zijn ze wel betrouwbaar.

Highway 670
badge

16 jaar

Als hij daadwerkelijk af en toe op hol slaat,terwijl de carter-ontluchting verder in orde is,dan lijkt mij de carterdruk te hoog als gevolg van gevorderde slijtage.
Een gezonde dieselmotor mag nooit zoveel olie opzuigen ,dat hij op hol slaat.
Misschien een domme vraag, maar ik neem aan dat je motoroliepeil niet te hoog staat?

E.T.Wiersum 0

16 jaar

Carter druk is alleen hoog bij laag/stationair toerental, Oliepeil is het eerste waar ik aan dacht, ik heb bij plaatstelijke garage olie laten verwijderen en laten vullen volgens boekje (zonder oliefilterinhoud) toen stand op peilstok gecheckt en deze is correct.

Ik heb nu een extra doorzichtig potje geplaatst in het ontluchtingssysteem in de hoop meer info te krijgen over omstandigheden wanneer dit zich voor doet.


##update##

Auto is verkocht.

hartelijk dank voor de bijdrage(n)

Sergei 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.