Ik heb hier een volvo v40 turbo uit 1999.
De auto heeft 245 000 km gelopen en heeft wat vervelende probleempjes.
Koud moet je hem wel 4x starten voor ie blijft lopen, warm loopt ie niet lekker, en hij trekt ook niet echt.
De auto is door een zgn "liefhebber voorzien van een sportluchtfilter, en het originele luchtfilterhuis is natuurlijk weg.
Verder vind ik de vacuum aansluitinge en leidingen alemaal wat dubieus, zo in de aanzuigslangen gedrukt en rare aansluitingen eraan.
Zit ook een eigentoegevoegde turbodruk meter op, maar die geeft alleen maar vacuum en eigenlijk nooit druk aan.
Goed, mijn vragen zijn:
Kan je het luchtfilterhuis van elke v40/s40 gebruiken, of heeft een turbo een speciaal luchtfilterhuis.
Wie heeft voor mij een vacuumschema van de v40 turbo, zodat ik de zaak kan nalopen en goed kan aansluiten.
Is het koud afslaan een temp sensorprobleem of zou dit beter worden met alles weer origineel er aan?
gr
Peco Power
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De brandstofdruk regelaar is vaak het probleem van het afslaan.
Kijk ook eens op de volvo40forum site , kun je alles vinden over turboduk ,
Er zitten 2 2weg kleppen tussen het gasklephuis en het luchtfilter die stuk gaan.
Thanx, ik ga ff neuzen
gr
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar