auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo S70: Wie mij kan helpen met het probleem met mijn s70

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 automaat 10 klepper

ik hoop dat iemand mij kan helpen met het probleem met mijn s70

als ik de auto pak na wat langer stil staan start de auto gewoon zou ik hem naar een tijdje weer uit doen
dan kan ik hem de eerst 5 tot tien minuten niet starten
hij start wel loop 1200 toeren en zakt terug naar 800 toeren en valt dan dood
na direct weer te starten blijft hij dit doen

en even met rust laten 5 min en dan weer proberen en dan blijft hij lopen en je kan de hele wereld mee rond rijden

het is er lastig met tanken of zo iets

ik snap er niks van auto verder super

auto heeft alle beurten gehad bij de dealer

ben naar de volvo dealer geweest
om te laten onderzoeken

hij geeft geen storing aan in de computer
gas computer is verwisseld maar geen reseltaat
injetoren zijn goed zijn getest
zekering bekeken ook goed
brandstof druk ook goed
sensor in de versnelingsbak ook verwisselt ook goed

hun conclusie was wel dat hij word afgesloten op de injectoren aangezien hij altijd op benzine start

EN HET IS GEEN CONTACT SLOT RING DIE IS AL VERVANGEN

kwaal blijft

NU zijn er steeds meer problemen die er bij komen

Moest voor de keuring apk

top auto niks mee

alleen afgekeurt op de c02 uitstoot

die was veelste hoog

lambozone lamp brand

nwe lambozone geplaatst
lamp gereset
toen kwam hij net door de keuring heen

maar na 100km staat de storings lamp van de lambzone al weer te branden

garage dacht dat de kat van de uitlaat dicht zit

dus advies PLANKEN met hem Schoon blazen

heb wel het idee dat ik vermogen mis
en loopt gewoon netjes stadioneer en op 5 poten

dus schoon rijden

hoge toeren rijden in de L stand [ automaat ]

En plots na 1 tot 1,5 min op 3000 /4500 toeren rijden valt hij zo dood uit

dus aan de kant en wil weer niet blijven lopen

dus weer even wachten of 8 keer acher elkaar door staren dan blijft hij wel weer lopen

IK SNAP ER NIKS MEER VAN

Volgende wat me op viel was als ik op de snelweg 120 km of meer rij dan kokt of stotert hij even
en dit is toch niet wat ik van volvo gewend ben glijden over de weg


auto heeft nwe olie gehad
nwe bougie s verdelerkap ziet er ook goed uit
motor loopt ook mooi

hij begon vandaag ook met de koude start al 1 keer af te slaan

WIE KAN ME HELPEN WE WETEN HET NIET MEER

vedere info

volvo s70 op g3
2.5 liter

automaat

km 186.000

g3 van vialle 2006 in gebouwt door prof

ik hoop dat iemand mij even kan helpen

want bij de volvo zitten ze ook met de handen in het haar

het is net of er iets warm word en dan even de boel belazert en dan later weer goed is

En waarom soms stottert hij bij 120 km ??????????????????????

waarom kan ik niet na 1 keer lopen stoppen weer starten ?????????????????????????

waarom haal ik mijn co2 uitstoot niet gaat de lambozone lamp al branden ?????????????????

Geplaatst door

justin01 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Brandstofdrukregelaar misschien lek?Dan krijgt de motor 2 brandstoffen tegelijk. Trek het vacuumslangetje er eens even af en kijk of er geen bezine uitkomt. Zo ja brandstofdrukregelaar lek.Onderdeelnummer 9146761.

rensk001 0
badge

15 jaar

[quote=rensk001]Brandstofdrukregelaar misschien lek?Dan krijgt de motor 2 brandstoffen tegelijk. Trek het vacuumslangetje er eens even af en kijk of er geen bezine uitkomt. Zo ja brandstofdrukregelaar lek.Onderdeelnummer 9146761.[/quote]
waar kan ik dit ding dan vinden ????????????????????????

lopende motor op gas ?????????

justin01 0

15 jaar

Zit op de brandstofverdeelleiding. Boven op de bezine injectoren.

rensk001 0
badge

15 jaar

hi,...Dit klinkt bekend. ikzelf heb een V70 automaat uit 99 met een G3 Vialle installatie. Nadat ik bakken met geld bij de dealer heb achtergelaten,...een halve motor heb laten vervangen op hun advies ben ik zelf maar eens gaan zoeken.
reparatie,....venturieklephuis reinigen (okay later toch vervangen) en voorste lambda sensor vervangen.
Probleem werd veroorzaakt mi doordat de venturie klep slecht werkte, en de lamdasonde het niet meer snapte. Aangezien ik een getunde 2,5 turbo versie heb stond ik de Lambda sensor gewoon op te stoken.
Advies,
demonteer je venturieklephuis en deze heel goed reinigen (nachtje in de petroleum) schoonborstelen en heel goed schoonblazen met perslucht.
Goed terug monteren en nog eens testen. Motormanagement kun je resetten door de min pool van je accu ca 2 min eraf te halen.
reageerd de motor er beter op, maar leverd nog niet de prestaties die het zou moeten opleveren, dan kun je overwegen de gehele klephuis te vervangen.

gr.
Pim

willy wortel 0

15 jaar

Hoe loopt de auto op benzine, heb je dan ook deze problemen?.
Laat de auto resetten en gan een week op benzine rijden, treed de storing dan niet op, zet hem dan over op lpg.
Ga dan rijden en kijk of de storing dan wel optreed, treed de storing wel op, dan zit het in de gasinstallatie.
Er zijn al een triggers genoemd, waaronder de benzine drukregelaar, gasklephuis,en het op twee btrandstoffen lopen.
Wat ik vermoed is dat het simuleringskastje voor de injectoren niet goed functioneerd, als deze storing op lpg optreed.
dat betekent, je kunt de auto starten en vervolgens loopt tie voor geen meter.
Je moet dan echt behoorlijk moeite doen om de motor aan de praat te houden.
wat je kunt doen is de motor doormiddel van gasgeven aan de praat te houden,gaat tie over op lpg dan loopt tie waarschijnlijk gelijk goed.
Is dat het geval, dan is het simuleringskastje kapot.
Als er wat mis is met het lpg laat dan de dealer links liggen en ga naar een lpg specialist.
Want de dealer vervangt onderdelen, kost je klappen met geld en je komt geen steek verder.
Het probleem treed alleen op met het starten begrijp ik?.

primera p11 0

15 jaar

ik heb het probleem ontdekt

donderdag starte de auto niet
nooit geen start problemen gehad

dus ander acuu geplaatst

starten en lopen
bij het plaatsen moest ik de luchtfilterbak er uit hebben

toen viel mijn oog op 2 slangetjes op de luchtfilterdeksel

en veder gekeken daar zat een sensor in de luchtfilter

deze even goed schoon gemaakt en door geblazen

en terug geplaatst

en nu is alles weer goed
alle storingen zijn weer weg

dus de acuu heeft mij verneukt en de sensor

ik heb weer power storings lamp lambozone is uit

start ook weer achter elkaar

kan weer gewoon in de lage geering rijden zonder dat hij uit valt

en weer meer power

JONGENS BEDANKT VOOR DE GOEDE REACTIES

justin01 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.