auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4-Avant: airco koppeling audi a4 2004 komt niet in

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

Wie o wie weet een oplossing?!?! Airco koppeling klikt wel maar compressor draait niet mee.weerstand is 12,4 ohm. vullinghoeveelheid is goed.koppeling rechtstreeks aansturen geeft zelfde probleem.wil niet draaien. compressor zelf is wel handmatig te draaien.lijkt of de koppeling misschien is versleten en is deze makkelijk te vervangen en hoe? alvast bedankt.

mvg Jeff

Geplaatst door

silent sinner (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rechtstreeks aansturen? waarop en hoeveel volt?
Koppeling draait altijd mee, zodra de motor is gestart...

De compressor kan niet rechtstreeks aangestuurd worden zonder speciale apparatuur/kast, werkt namelijk via een PWM signaal.

TheoStek 0
badge

11 jaar

Ik meet op de andere kant van de stekker van de aircopomp 12v.dus daarom op de koppeling rechtstreeks van de accu ook 12v aangesloten.je hoort de koppeling wel inkomen en hij draait dan ook iets zwaarder als je hem handmatig ronddraait.poelie draait idd aan de buitenkant altijd mee en neemt pas de compressor zelf mee na inschakeling van de koppeling(normaal gezien).Ik neem aan dat je idd ook met de laptop alles kunt aansturen en testen maar vrees dat het zo ook moet lukken.het lijkt me 12V is in en 0V is uit.Zit zelf in de busbouw en volgens dat principe lijkt me het bij een gewone auto ook werken.Op het werk gebruiken we ook een laptop en bij ons is het pwm signaal wel aanwezig om de kachelventilatoren in snelheid te kunnen regelen.compressorkoppeling is gewoon spanning erop(aan) of eraf(uit).Het zou natuurlijk kunnen dat de koppeling ook via een pwm signaal zou worden aangestuurd maar dat lijkt me onlogisch want dat zou je ook een variabele werking krijgen van je compressor en extra slijtage van je koppeling lijkt me zo. Maar ja, ik sta tegenwoordig nergens meer van versteld...haha...

silent sinner 0

11 jaar

Nou, als ik de gegevens van jou auto raadpleeg? krijg ik de info dat jou auto een "continu variabele compressor" heeft.
Dan kun je geen spanning op de koppeling zetten!

Waar zit die stekker dan waar je 12 V op hebt gemeten "achter aan de compressor"?

TheoStek 0
badge

11 jaar

De zwarte stekker zit in een beugel aan de compressor.met twee draden.Graag had ik ook geweten waar je de info vandaan haalt wat betreft de variabele compressor...kan ik me daar ook eens verder in verdiepen...... en welke software gebruik je om het airco gebeuren uit te lezen?

silent sinner 0

11 jaar

[quote=silent sinner]Graag had ik ook geweten waar je de info vandaan haalt wat betreft de variabele compressor...[/quote]
Is op dit type (Bj) Audi A4 nog niet van toepassing. o.a ook mijn Audi (uit dit bouwjaar) heeft geen variabele compressor.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

dankje paul...kan ik daar in ieder geval rekening mee houden.....

silent sinner 0

11 jaar

De mijne heeft wel een variable compressor, in de koppeling zit alleen een rubber demper in welke ik al eens vervangen heb ,Het betreft een 1.9 tdi 96kw bj 2004 .

r9217 0
badge

11 jaar

Bedankt r9217 Kan ik daar ook rekening mee houden..... word er niet makkelijker op haha.... is gelukkig niet mijn auto dus moet even wachten voordat ik hem weer bij me heb.... mijn airco werkt gelukkig wel met deze warme dagen.......

silent sinner 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.