Hallo,
ik heb overlaatst mijn koppeling + vliegwiel enz. vervangen.
Nu ben ik overgegaan tot het vervangen van de distributieriem.
Omdat ik de krukasbout niet loskreeg, was ik genoodzaakt al het nodige terug te plaatsen, om zo tot een werkplaats met zwaardere compressor te rijden.
Nu kwam ik tot de constatatie dat ik een fiche niet weet te plaatsen.
Nergens zie ik een plaats om de fiche te verbinden...
Weet iemand van jullie misschien aan de hand van volgende foto's waarvoor deze fiche dient en waar deze moet worden ingeplugd ?
Alvast hartelijk bedankt !
[img]http://users.telenet.be/ritavantomme/TT/...[/img]
[img]http://users.telenet.be/ritavantomme/TT/...[/img]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[url=http://img191.imageshack.us/i/nieuw.jpg/][img]http://img191.imageshack.us/img191/9836/...[/img][/url]
Dat was een makkie......., je stond er met je neus bovenop.
Doe dat klemmetje er ook meteen goed om....
Gr. paul
[quote=paulkelder][url=http://img191.imageshack.us/i/nieuw.jpg/][url]http://img191.imageshack.us/img191/9836/...[/url][/url]
Dat was een makkie......., je stond er met je neus bovenop.
Doe dat klemmetje er ook meteen goed om....
Gr. paul[/quote]
Inderdaad !
Was een redelijke blunder ;-), was al opgelost, maar toch ferm bedankt!
Altijd snel geholpen op dit forum.
15 jaar
Succes....
Gr. paul
ziet er grappig uit, sorry
15 jaar
om even over de distributie terug te komen waarom moet de krukasbout los de poullie zit toch met vier inbusjes vast maat 6 de centrale bout hoeft alleen maar los als je de krukaskeerring of oliepomppakking moet vervangen
[quote=poppekast]om even over de distributie terug te komen waarom moet de krukasbout los de poullie zit toch met vier inbusjes vast maat 6 de centrale bout hoeft alleen maar los als je de krukaskeerring of oliepomppakking moet vervangen[/quote]
Dacht ik ook, de 4 boutjes zijn los, maar de poulie wil er niet af.
Als ik dan naar de krukasbout en de poulie kijk, dan lijkt het toch dat de krukasbout + vloot (o-ring) over de opening van de poulie komen...
De bout is los geraakt dmv een zwaardere compressor, toen bleek dat de poulie los wilde... (maat heef de bout los gekregen, ik heb het sinds toen nog niet van dichtbij bekeken)
15 jaar
[quote=Nitro_eend]Als ik dan naar de krukasbout en de poulie kijk, dan lijkt het toch dat de krukasbout + vloot (o-ring) over de opening van de poulie komen...[/quote]
Enkel de poelie moet er af.... bout zelf niet losdraaien.
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=Nitro_eend]Als ik dan naar de krukasbout en de poulie kijk, dan lijkt het toch dat de krukasbout + vloot (o-ring) over de opening van de poulie komen...[/quote]
Enkel de poelie moet er af.... bout zelf niet losdraaien.
Gr. paul[/quote]
Raar, ik kan momenteel enkel hetgeen in mijn bovenstaande reply vaststellen... (kijk nog eens, ik had de post aangepast, waarschijnlijk net toen jij je post schreef)
15 jaar
[quote=Nitro_eend]De bout is los geraakt dmv een zwaardere compressor, toen bleek dat de poulie los wilde... (maat heef de bout los gekregen, ik heb het sinds toen nog niet van dichtbij bekeken)[/quote]
Dit was niet nodig geweest...
Bout betreft een rekbout, deze altijd vervangen en met het juiste aanhaalmoment en graden vastzetten.
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=Nitro_eend]De bout is los geraakt dmv een zwaardere compressor, toen bleek dat de poulie los wilde... (maat heef de bout los gekregen, ik heb het sinds toen nog niet van dichtbij bekeken)[/quote]
Dit was niet nodig geweest...
Bout betreft een rekbout, deze altijd vervangen en met het juiste aanhaalmoment en graden vastzetten.
Gr. paul[/quote]
Toch raar dat de poulie anders niet los wilde ?
Ik zal het morgen nog eens van dichtbij bekijken.
15 jaar
[quote=Nitro_eend]Toch raar dat de poulie anders niet los wilde[/quote]
Kan zijn dat de poelie wat haakt op een roestrand.
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=Nitro_eend]Toch raar dat de poulie anders niet los wilde[/quote]
Kan zijn dat de poelie wat haakt op een roestrand.
Gr. paul[/quote]
Kan inderdaad ook, Was nogal redelijk roestig.
Toeme toch.
Iemand een tip hoe ik de bout terug op moment aanspan ?
Momentsleutel is ter beschikking, ik weet enkel niet goed hoe ik in godsnaam de draaibeweging tegen hou.
15 jaar
Zal morgenvroeg de aanhaalmomenten voor je opzoeken en hier plaatsen.....
Gr. paul
[quote=paulkelder]Zal morgenvroeg de aanhaalmomenten voor je opzoeken en hier plaatsen.....
Gr. paul[/quote]
Prachtig, hartelijk bedankt!
Kan je eventueel een tip geven hoe ik die bout dan kan aanspannen, aangezien het nogal een groot moment zal zijn, lijkt me niet handig om de krukas tegen te houden.
15 jaar
Zal het hele complete pakket plaatsen..... ; incl zak..d [url=http://img8.imageshack.us/i/smileyhosann...][img]http://img8.imageshack.us/img8/3689/smil...[/img][/url]
Gr. paul
[url=http://img35.imageshack.us/i/a130338.png...][img]http://img35.imageshack.us/img35/732/a13...[/img][/url]
Aanwijzing: Op het contactoppervlak tussen krukastandwiel en krukas mag geen olie zitten.
Bout van krukastandwiel niet met olie insmeren.
Krukastandwiel inbouwen; hiervoor tandwiel met tegenhouder -3415- blokkeren.
Centrale bout van krukastandwiel vervangen.
Tandwiel van getande riem aan krukas 90 + 90° 1)2)
l 1) Bout vervangen.
l 2) 90° komt overeen met 1/4 omwenteling.
Gr. paul
Hartelijk bedankt voor alle moeite.
Ik had het bericht pas laat gezien, aangezien ik op mijn anders e-mailacount zat.
Vriendelijke groeten !
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar