Audi Tt: Fiche , waarvoor dient hij, waar moet hij heen ?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 T 180pk

Hallo,

ik heb overlaatst mijn koppeling + vliegwiel enz. vervangen.
Nu ben ik overgegaan tot het vervangen van de distributieriem.

Omdat ik de krukasbout niet loskreeg, was ik genoodzaakt al het nodige terug te plaatsen, om zo tot een werkplaats met zwaardere compressor te rijden.

Nu kwam ik tot de constatatie dat ik een fiche niet weet te plaatsen.
Nergens zie ik een plaats om de fiche te verbinden...

Weet iemand van jullie misschien aan de hand van volgende foto's waarvoor deze fiche dient en waar deze moet worden ingeplugd ?

Alvast hartelijk bedankt !

[img]http://users.telenet.be/ritavantomme/TT/...[/img]
[img]http://users.telenet.be/ritavantomme/TT/...[/img]

Nitro_eend

Geplaatst door Nitro_eend (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi TT? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[url=http://img191.imageshack.us/i/nieuw.jpg/][img]http://img191.imageshack.us/img191/9836/...[/img][/url]

Dat was een makkie......., je stond er met je neus bovenop.
Doe dat klemmetje er ook meteen goed om....

Gr. paul

Nitro_eend (0), 14 jaar geleden

[quote=paulkelder][url=http://img191.imageshack.us/i/nieuw.jpg/][url]http://img191.imageshack.us/img191/9836/...[/url][/url]

Dat was een makkie......., je stond er met je neus bovenop.
Doe dat klemmetje er ook meteen goed om....

Gr. paul[/quote]
Inderdaad !

Was een redelijke blunder ;-), was al opgelost, maar toch ferm bedankt!

Altijd snel geholpen op dit forum.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Succes....

Gr. paul

abid (0), 14 jaar geleden

ziet er grappig uit, sorry

poppekast (0) PRO, 14 jaar geleden

om even over de distributie terug te komen waarom moet de krukasbout los de poullie zit toch met vier inbusjes vast maat 6 de centrale bout hoeft alleen maar los als je de krukaskeerring of oliepomppakking moet vervangen

Nitro_eend (0), 14 jaar geleden

[quote=poppekast]om even over de distributie terug te komen waarom moet de krukasbout los de poullie zit toch met vier inbusjes vast maat 6 de centrale bout hoeft alleen maar los als je de krukaskeerring of oliepomppakking moet vervangen[/quote]
Dacht ik ook, de 4 boutjes zijn los, maar de poulie wil er niet af.

Als ik dan naar de krukasbout en de poulie kijk, dan lijkt het toch dat de krukasbout + vloot (o-ring) over de opening van de poulie komen...

De bout is los geraakt dmv een zwaardere compressor, toen bleek dat de poulie los wilde... (maat heef de bout los gekregen, ik heb het sinds toen nog niet van dichtbij bekeken)

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Nitro_eend]Als ik dan naar de krukasbout en de poulie kijk, dan lijkt het toch dat de krukasbout + vloot (o-ring) over de opening van de poulie komen...[/quote]
Enkel de poelie moet er af.... bout zelf niet losdraaien.

Gr. paul

Nitro_eend (0), 14 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=Nitro_eend]Als ik dan naar de krukasbout en de poulie kijk, dan lijkt het toch dat de krukasbout + vloot (o-ring) over de opening van de poulie komen...[/quote]
Enkel de poelie moet er af.... bout zelf niet losdraaien.

Gr. paul[/quote]
Raar, ik kan momenteel enkel hetgeen in mijn bovenstaande reply vaststellen... (kijk nog eens, ik had de post aangepast, waarschijnlijk net toen jij je post schreef)

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Nitro_eend]De bout is los geraakt dmv een zwaardere compressor, toen bleek dat de poulie los wilde... (maat heef de bout los gekregen, ik heb het sinds toen nog niet van dichtbij bekeken)[/quote]
Dit was niet nodig geweest...
Bout betreft een rekbout, deze altijd vervangen en met het juiste aanhaalmoment en graden vastzetten.

Gr. paul

Nitro_eend (0), 14 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=Nitro_eend]De bout is los geraakt dmv een zwaardere compressor, toen bleek dat de poulie los wilde... (maat heef de bout los gekregen, ik heb het sinds toen nog niet van dichtbij bekeken)[/quote]
Dit was niet nodig geweest...
Bout betreft een rekbout, deze altijd vervangen en met het juiste aanhaalmoment en graden vastzetten.

Gr. paul[/quote]
Toch raar dat de poulie anders niet los wilde ?
Ik zal het morgen nog eens van dichtbij bekijken.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Nitro_eend]Toch raar dat de poulie anders niet los wilde[/quote]
Kan zijn dat de poelie wat haakt op een roestrand.

Gr. paul

Nitro_eend (0), 14 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=Nitro_eend]Toch raar dat de poulie anders niet los wilde[/quote]
Kan zijn dat de poelie wat haakt op een roestrand.

Gr. paul[/quote]
Kan inderdaad ook, Was nogal redelijk roestig.

Toeme toch.

Iemand een tip hoe ik de bout terug op moment aanspan ?
Momentsleutel is ter beschikking, ik weet enkel niet goed hoe ik in godsnaam de draaibeweging tegen hou.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Zal morgenvroeg de aanhaalmomenten voor je opzoeken en hier plaatsen.....

Gr. paul

Nitro_eend (0), 14 jaar geleden

[quote=paulkelder]Zal morgenvroeg de aanhaalmomenten voor je opzoeken en hier plaatsen.....

Gr. paul[/quote]
Prachtig, hartelijk bedankt!

Kan je eventueel een tip geven hoe ik die bout dan kan aanspannen, aangezien het nogal een groot moment zal zijn, lijkt me niet handig om de krukas tegen te houden.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Zal het hele complete pakket plaatsen..... ; incl zak..d [url=http://img8.imageshack.us/i/smileyhosann...][img]http://img8.imageshack.us/img8/3689/smil...[/img][/url]

Gr. paul

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[url=http://img35.imageshack.us/i/a130338.png...][img]http://img35.imageshack.us/img35/732/a13...[/img][/url]

Aanwijzing: Op het contactoppervlak tussen krukastandwiel en krukas mag geen olie zitten.
Bout van krukastandwiel niet met olie insmeren.
Krukastandwiel inbouwen; hiervoor tandwiel met tegenhouder -3415- blokkeren.

Centrale bout van krukastandwiel vervangen.

Tandwiel van getande riem aan krukas 90 + 90° 1)2)
l 1) Bout vervangen.
l 2) 90° komt overeen met 1/4 omwenteling.

Gr. paul

Nitro_eend (0), 14 jaar geleden

Hartelijk bedankt voor alle moeite.

Ik had het bericht pas laat gezien, aangezien ik op mijn anders e-mailacount zat.

Vriendelijke groeten !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.