Schavend geluid motor bij 4e cilinder.
Reed vanmiddag over snelweg en lampje oliedruk begon te branden
Na enkele km auto langs de weg gezet om olie peil te controleren ,olie stond op peil.
Maar auto begon steeds meer lawaai te maken.
Toch slepend naar huis gekomen..
Heb klepdeksel eraf gehaald.maar kan niets raars zien,alleen dat (spanner) ketting rammelt.(of oliedruk),
Wie weet hier een oplossing voor ofdat ik iets kan controleren?????
mvg GEERT
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat veel voorkomt bij dit type motor is een verstopte oliezeef, dit verklaard een hoop.............
Gr. paul
niet best dat je pas na enkele kilometers gestopt bent de kans op totale motorschade is nu wel groot. gr john
Beste geert
Hoe staat het hiermee.....
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Feedback wordt op dit forum erg op prijs gesteld.............
Gr. paul
DE oliezeef waar kan ik die ergens vinden (carter)
15 jaar
idd carter uitbouwen en dan zie je hem zitten. gr john
Deze bevind in het carter, kom je zo niet bij, subframe zit in de weg waardoor je het carter niet kunt verwijderen.
Subframe ook niet zomaar verwijderen, nadien klopt de sporing dan niet meer, subframe kan namelijk iets (ver)schuiven.
Nog wel een hele klus, vergis je niet...............
Gr. paul
Bedankt voor de reactie ,ga er morgen aan beginnen.Kijken ofdat het lukt.
mvg Geert
15 jaar
[quote=turbo 4]Bedankt voor de reactie ,ga er morgen aan beginnen.Kijken ofdat het lukt[/quote]
Weet waar je aan begint...., dealer berekend niet voor niets 900,- voor deze klus.
Zonder een brug is het niet te doen gezien de baksteunen los moeten.
Ook de motor moet een stuk omhoog......, nog niet zo simpel.
Gr. paul
ga met paul mee weet waar je aan begint zorg van tevoren voor goede docementatie denk daarbij aan aanhaalmomenten vooral voor subframe anders kan het wel eens gaan kraken in het onderstel
Bedankt jongens voor de snelle reacties Oliezeef vernieuwd en hij loopt weer als een trein.
Nogmaals bedankt.
mvg Geert
15 jaar
En?
Was het een zware klus?
Of heb je een trucje?
15 jaar
[quote=Bas922]En?
Was het een zware klus?
Of heb je een trucje?[/quote]
De motor moet omhoog......, dat lukt niet met een toverstokje ;
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=Bas922]En?
Was het een zware klus?
Of heb je een trucje?[/quote]
De motor moet omhoog......, dat lukt niet met een toverstokje ;
Gr. paul[/quote]
Bedankt voor je inbreng maar vraag was eigenlijk bedoeld voor turbo 4 (Geert)
15 jaar
Wel een flinke klus, motor moet een stuk omhoog en ik heb de twee achterste subframebouten losgemaakt
en dan kun je de carterpan net er tussen uit draaien heb wel de auto laten controleren voor de uitlijning,maar was niets aan de hand.
15 jaar
[quote=turbo 4]Wel een flinke klus, motor moet een stuk omhoog en ik heb de twee achterste subframebouten losgemaakt
en dan kun je de carterpan net er tussen uit draaien heb wel de auto laten controleren voor de uitlijning,maar was niets aan de hand.[/quote]
Bedankt voor je antwoord en complimenten voor het klaren van de klus!
15 jaar
[quote=turbo 4]Wel een flinke klus, motor moet een stuk omhoog en ik heb de twee achterste subframebouten losgemaakt
en dan kun je de carterpan net er tussen uit draaien heb wel de auto laten controleren voor de uitlijning,maar was niets aan de hand.[/quote]
Wat ik je nog wilde vragen: hoe zag de oliezeef er uit?
Heb je of kun je er een foto van maken?
15 jaar
[quote=Bas922][quote=turbo 4]Wel een flinke klus, motor moet een stuk omhoog en ik heb de twee achterste subframebouten losgemaakt
en dan kun je de carterpan net er tussen uit draaien heb wel de auto laten controleren voor de uitlijning,maar was niets aan de hand.[/quote]
Wat ik je nog wilde vragen: hoe zag de oliezeef er uit?
Heb je of kun je er een foto van maken?[/quote]
Helaas Bas
Heb de filter al weggegooid,maar ik kan je wel zeggen dat hij behoorlijk dicht zat.
15 jaar
En nu je het filter (of zeefje) gezien hebt, denk je dat er een mogelijkheid is bijvoorbeeld dmv flushen dit weer zuiver te krijgen zonder te carterpan te demonteren.
Of is de aanslag keihard?
15 jaar
[quote=Bas922]En nu je het filter (of zeefje) gezien hebt, denk je dat er een mogelijkheid is bijvoorbeeld dmv flushen dit weer zuiver te krijgen zonder te carterpan te demonteren.
Of is de aanslag keihard?[/quote]
Ik denk niet dat flushen helpt want het zijn kleine metaal splintertjes die in dat zeefje zitten.\
Maar wat is u klacht dan.
15 jaar
Heb zelf geen klacht.
Weet wel dat deze klacht bij turbo's meer voorkomt en verwachtte eigenlijk een verstopping door verbrande olie.
15 jaar
[quote=Bas922]Heb zelf geen klacht.
Weet wel dat deze klacht bij turbo's meer voorkomt en verwachtte eigenlijk een verstopping door verbrande olie.[/quote]
Hallo,
ik heb omwille van reacties op Problemcar ook mijn oliezeef (1.8T TT) eens gecheckt.
Ik had dus blijkbaar ook een redelijk verstopte oliezeef, al ging er bij mij nog geen oliedruk-lampje of dergelijke branden.
Ik kwam op het idee om dit eens te checken doordat ik niet echt vond dat de 180 paarden tot zijn volle uiting kwamen.
De zeef zat vast met zwarte kleine brokjes.
Geen magnetisch materiaal, heb ik gecheckt.
Dus vermoedelijk verbrande olie zoals jij meldt.
Ik heb de oliezeef gereinigd, alles moet nog wel terug gemonteerd worden.
Enige reacties op deze "verbrande olie" ? Of is dit volkomen normaal ?
15 jaar
[quote=turbo 4][quote=Bas922]En nu je het filter (of zeefje) gezien hebt, denk je dat er een mogelijkheid is bijvoorbeeld dmv flushen dit weer zuiver te krijgen zonder te carterpan te demonteren.
Of is de aanslag keihard?[/quote]
Ik denk niet dat flushen helpt want het zijn kleine metaal splintertjes die in dat zeefje zitten.\
Maar wat is u klacht dan.[/quote]
als er metaal in de oliezeef zit kun je nu op zoek gaan naar een andere motor.....
Het lijkt metaal,maar zijn gewoon keiharde koolbrokjes.
[quote=ricky]Het lijkt metaal,maar zijn gewoon keiharde koolbrokjes.[/quote]
En die ontstaan bij de gloeiend hete turbo als die te vlug afgezet wordt?
15 jaar
[quote=Bas922][quote=ricky]Het lijkt metaal,maar zijn gewoon keiharde koolbrokjes.[/quote]
En die ontstaan bij de gloeiend hete turbo als die te vlug afgezet wordt?[/quote]
turbo is niet de oorzaak,bij de ongeblazen 1.8 komt dit probleem ook voor. gr john
[quote=johndoornbosch][quote=Bas922][quote=ricky]Het lijkt metaal,maar zijn gewoon keiharde koolbrokjes.[/quote]
En die ontstaan bij de gloeiend hete turbo als die te vlug afgezet wordt?[/quote]
turbo is niet de oorzaak,bij de ongeblazen 1.8 komt dit probleem ook voor. gr john[/quote]
de temperatuur in de clinderkop (gatenkaas bij de 20 klepper) loopt behoorlijk op, daar moet je de oorzaak van de koolbende zoeken.
Bij de turbomotoren is het wel vaker aan de hand dan ongeblazen exemplaren. T wordt nog wat warmer bovenin.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar