Probleem met audi a3 1.9TDi (105pk) niet gechipped ofzo.
Schokt bij vetrekken uit stilstand, eenmaal vertrokken loopt hij wel als een zonnetje, dus enkel bij het stuk van stilstaan tot vertrekken schokt de wagen echt, ook vanbinnen trilt heel de wagen dan. Wat me ook opviel is dat de wagen echt veel vrije slag heeft bij intrappen koppeling. Storingsgeheugen motormanagement staan geen foutcode's in.
Ik dacht zelf dubbelmassa vliegwiel? hoewel de wagen niet rammelt zoals "normaal" als 't vliegwiel echt gaar is..
toerenteller gaat ook op en neer, zowel bij stationair draaien als bij toerental aanhouden dus bijv 2500rpm, is maar 3-4mm dat de wijzer omhoog en naar beneden gaat..
Ik ben zelf wel vrij overtuigd dat 't vliegwiel de boosdoener is, maar zou voordat ik de bak eraf haal even jullie gedachtes willen weten..
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wagen bobbert bij vertrek ,de koppeling is de boosdoener, hoogstwaarschijnlijk zit er een sachs koppeling in. als de wagen ook een behoorlijk aantal kilometers heeft bv. 150 000km zou ik het vliegwiel mee vervangen...
idd, wagen "bobbert".. wat zou het probleem zijn in de koppeling dan? gewoon uit intresse..
mvg
ik weet het niet zeker . maar ik denk dat het komt, als de koppeling te warm is geweest, of iedere keer te veel doorlaten slippen bij vertrekken, daardoor dat de schijf niet meer genoeg grip heeft op de drukgroep en vliegwiel...
Voel je de motor ook varieren als je de toerenteller ziet dansen? misschien kun je de toerentalsensor eens doormeten of op de scope zetten?
Ik heb denk ik hetzelfde probleem, maar bij mij loopt ie verder goed en schokt ie niet bij het wegrijden. Ik dacht dat het met de tijd wel erger zou worden maar het is nu al een hele tijd gelijk.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar