close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: bmw 318i onregelmatig lopen

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: m40 motronic 1.3

hallo

ik heb het volgende probleem

de auto kwam binnen en wou niet lopen na veel zoeken ecu defect vervangen met ecu van de sloop nu loopt hij
maar nu loopt hij zeer onregelmatig houd in de hele motor schud heen en weer als ie nou warm of koud is stationair of op toeren hij blijft het doen

km stand is 60.000

verdeler en rotor vervangen

bdp gever vervangen

luchtweegklep schoongemaakt en een andere erop geprobeert

vacuum systeem gecontroleerd

nokkenas is goed

temp sensor is goed

dist riem staat op tijd

injectoren gereinigd

brandstofdruk is ook goed

geen foutcodes aanwezig



maar nog loopt hij echt nie lekker wie hept mij verder

mvg gerard

Geplaatst door

ibizacuprafreak (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gerard

De vraag is waarom de DME kapot is / was gegaan ?

Heb je nu wel er ene in zitten met hetzelfde bosch nr ?

En zit er toevallig geen 'ebay-chip' in ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

ik heb er 1 met hetzelfde nummer
de bosch nummers komen overeen maar de bmw nummers niet volgens mij zijn dat serie nummers die allemal verschillen

hoe kan ik zen of er een ebay chip in zit

gr gerard

Ziet de ecu eruit als of deze eerder is open gemaakt? (kleine beschadigingen aan de lipjes)
Zo ja, dan bestaat de kans op een andere chip. Ecu open maken en chip bekijken - nummer(s) als die erop staan hier posten. Standaard sticker is grijs-metallic van kleur.
Zo nee, dan is de chip standaard.

Meestal zit er over de eprom een plastic plaatje dat de eprom vast klemt in de voet. Die kun je er zo af wippen. Wel terug zetten voordat je de ecu weer dicht maakt.

oldford 0
badge

15 jaar

de ecu is nog niet los geweest heb voor de zekerheid wel even los gemaakt is allemaal orgineel

zou het eventueel kunnen dat de ecu niet klopt met de auto dat bijvoorbeeld de software va een oudere auto is
de ecu komt uit een 318i van 87

mvg gerard

In theorie is dat wel mogelijk. Heb je de oude ecu nog?
Plaats dan beide nummers van de eproms eens. Misschien kan ik er iets aan zien.
Geeft dan ook even het ecu nummer (0261....) erbij.

oldford 0
badge

15 jaar

hallo de oude ecu is er niet meer daar baal ik ook van de monteur die hem vervangen heeft is er niet meer
de bmw staat hier al een tijdje

het nummer op de ecu is 0 261 200 157
het nummer op de eprom is 1267355579 dit nummer staat op de grijze sticker

ik hoop dat je hier wat mee kan

mvg gerard

Waarom gebruik je ieder keer de knop citeren? Je kunt ook gewoon antwoord geven via het witte vlak onderaan.

0261 200 157 is gebruikt van 1987 t/m 1994 voor de E30 318i.
1267 355 579 komt overeen met het door jouw genoemde jaar 1987 - later zijn er nog wat nieuwere eproms uitgebracht.
Maar de motor zou hier gewoon op moeten lopen.

Wat was er defect aan de originele ecu? en enig idee waarom deze kapot is gegaan?

oldford 0
badge

15 jaar

Het ECU nr net als het eeprom nr zou overeenkomen met een E30 318i 83 KW

stefan84 0

15 jaar

wat er defect was aan de orginele ecu weet ik niet daar is niet naar gekeken denk ik

wel heb ik van collegas gehoord dat de ecu enorm warm werd hij is er mee opgehouden na een rit van 1200 km daarvoor reed hij nog geen 500 per jaar

ik heb de klant net gebeld en hij heeft de oude ecu nog thuis die ga ik dus eerst lostrekken

(bedankt voor de tip van het citeren)

Wat je dan wel proberen kan,is even de oude chip overzetten in de andere DME die er nu inzit.

Zo kun je het e.e.a. uitsluiten.

stefan84 0

15 jaar

ik heb de eprom overgezet in de nieuwe ecu het nummer op de oude is 1267356165
ik heb het idee dat hij veel mooier loopt maar volgens mij moet hij eerst een even rijden onder een paar omstandigheden voordat hij echt mooi loopt klopt dit

Je bedoelt dat het zelflerende systeem even moet inleren?
Dat zou kunnen maar dan is de motor of het inspuitsysteem niet helemaal fris meer.
Motor zou er meteen goed op moeten lopen.

Heb je al compressie gemeten? Of lekverliezen? Of een 4-gas test gedaan?

oldford 0
badge

15 jaar

heb er een eindje mee gereden de moter loopt heel netjes
aan de tester was het labda eerst 1.4 nu netjes 1.012 hc was 70 nu 35 en co verandert niet veel 0.120
op de oude eprom liep hij veel te arm
compressie is over alle cilinders 9 to 10 bar

ik dank jullie allebij voor het meedenken en helpen nu ben ik alleen benieuwd wat het verschil tussen de 2 eproms is kwa nummer en bouwjaar is er een nieuwer type ecu gekomen vanaf 1990

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.