hallo
ik heb het volgende probleem
de auto kwam binnen en wou niet lopen na veel zoeken ecu defect vervangen met ecu van de sloop nu loopt hij
maar nu loopt hij zeer onregelmatig houd in de hele motor schud heen en weer als ie nou warm of koud is stationair of op toeren hij blijft het doen
km stand is 60.000
verdeler en rotor vervangen
bdp gever vervangen
luchtweegklep schoongemaakt en een andere erop geprobeert
vacuum systeem gecontroleerd
nokkenas is goed
temp sensor is goed
dist riem staat op tijd
injectoren gereinigd
brandstofdruk is ook goed
geen foutcodes aanwezig
maar nog loopt hij echt nie lekker wie hept mij verder
mvg gerard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gerard
De vraag is waarom de DME kapot is / was gegaan ?
Heb je nu wel er ene in zitten met hetzelfde bosch nr ?
En zit er toevallig geen 'ebay-chip' in ?
Gr Stefan
ik heb er 1 met hetzelfde nummer
de bosch nummers komen overeen maar de bmw nummers niet volgens mij zijn dat serie nummers die allemal verschillen
hoe kan ik zen of er een ebay chip in zit
gr gerard
Ziet de ecu eruit als of deze eerder is open gemaakt? (kleine beschadigingen aan de lipjes)
Zo ja, dan bestaat de kans op een andere chip. Ecu open maken en chip bekijken - nummer(s) als die erop staan hier posten. Standaard sticker is grijs-metallic van kleur.
Zo nee, dan is de chip standaard.
Meestal zit er over de eprom een plastic plaatje dat de eprom vast klemt in de voet. Die kun je er zo af wippen. Wel terug zetten voordat je de ecu weer dicht maakt.
de ecu is nog niet los geweest heb voor de zekerheid wel even los gemaakt is allemaal orgineel
zou het eventueel kunnen dat de ecu niet klopt met de auto dat bijvoorbeeld de software va een oudere auto is
de ecu komt uit een 318i van 87
mvg gerard
In theorie is dat wel mogelijk. Heb je de oude ecu nog?
Plaats dan beide nummers van de eproms eens. Misschien kan ik er iets aan zien.
Geeft dan ook even het ecu nummer (0261....) erbij.
hallo de oude ecu is er niet meer daar baal ik ook van de monteur die hem vervangen heeft is er niet meer
de bmw staat hier al een tijdje
het nummer op de ecu is 0 261 200 157
het nummer op de eprom is 1267355579 dit nummer staat op de grijze sticker
ik hoop dat je hier wat mee kan
mvg gerard
Waarom gebruik je ieder keer de knop citeren? Je kunt ook gewoon antwoord geven via het witte vlak onderaan.
0261 200 157 is gebruikt van 1987 t/m 1994 voor de E30 318i.
1267 355 579 komt overeen met het door jouw genoemde jaar 1987 - later zijn er nog wat nieuwere eproms uitgebracht.
Maar de motor zou hier gewoon op moeten lopen.
Wat was er defect aan de originele ecu? en enig idee waarom deze kapot is gegaan?
Het ECU nr net als het eeprom nr zou overeenkomen met een E30 318i 83 KW
15 jaar
wat er defect was aan de orginele ecu weet ik niet daar is niet naar gekeken denk ik
wel heb ik van collegas gehoord dat de ecu enorm warm werd hij is er mee opgehouden na een rit van 1200 km daarvoor reed hij nog geen 500 per jaar
ik heb de klant net gebeld en hij heeft de oude ecu nog thuis die ga ik dus eerst lostrekken
(bedankt voor de tip van het citeren)
Wat je dan wel proberen kan,is even de oude chip overzetten in de andere DME die er nu inzit.
Zo kun je het e.e.a. uitsluiten.
15 jaar
ik heb de eprom overgezet in de nieuwe ecu het nummer op de oude is 1267356165
ik heb het idee dat hij veel mooier loopt maar volgens mij moet hij eerst een even rijden onder een paar omstandigheden voordat hij echt mooi loopt klopt dit
Je bedoelt dat het zelflerende systeem even moet inleren?
Dat zou kunnen maar dan is de motor of het inspuitsysteem niet helemaal fris meer.
Motor zou er meteen goed op moeten lopen.
Heb je al compressie gemeten? Of lekverliezen? Of een 4-gas test gedaan?
heb er een eindje mee gereden de moter loopt heel netjes
aan de tester was het labda eerst 1.4 nu netjes 1.012 hc was 70 nu 35 en co verandert niet veel 0.120
op de oude eprom liep hij veel te arm
compressie is over alle cilinders 9 to 10 bar
ik dank jullie allebij voor het meedenken en helpen nu ben ik alleen benieuwd wat het verschil tussen de 2 eproms is kwa nummer en bouwjaar is er een nieuwer type ecu gekomen vanaf 1990
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar