BMW 3-Serie: Bmw erger aan toe, na wegenwacht bezoek.

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 325i

Hallo Mensen,

Vanmiddag reed ik met de Bmw. En na twee kilometer rijden viel de auto plotseling uit, vermogen viel weg en de stuur draaide erg zwaar rond. Ik had geluk dat ik met het laatste energie wat hij had, de auto uit te laten rollen naar een parkeerplaats. Net voordat hij uitviel, flipte de toerenteller van laag naar hoog enzovoorts.
Als het 5 minuten eerder gebeurde dan was dit in een tunnel gebeurd ( Thriller moment..) Ik heb geluk gehad, bij een ongeluk om het zomaar te zeggen :-)

Ik probeerde de auto weer te starten, maar dat lukte niet. Hele tijd het geluid van de motor dat probeert te starten, maar dat uiteindelijk niet deed.

De Anwb kwam langs, maakte een aantal tests. Hij kon wel na de tests bevestigen dat de bougies wel allemaal vonkten. En de zekeringen oke waren. Er werd bevestigd dat de brandstofdruk waarschijnlijk het probleem was of een defekt aan de brandstofpomp. Auto werd daarna door de Anwb naar mn woning gesleept.
Maar toen..

Nadat de Anwb de auto gesleept had naar mijn woning. Kwam er nog een andere probleem tevoorschijn. Na het maken van kontakt, draaide ik de sleutel om weer te proberen te gaan starten.
En liep meteen vast, met een luide "Knock!" geluid. Het geluid van dat de motor probeert te starten, kwam er nu niet. Het lijkt alsof de accu erg zwak is en het niet meer doet. Maar de accu is nog nieuw, 4 maanden geleden erin gedaan.

( Tijdens het slepen door de Anwb zat ik achter het stuur. Het volgende was het geval: Ik moest kontakt maken de versnelling in de Neutral zetten. En enige wat ik moest doen was, sturen en remmen achter de sleepauto van de Anwb. Niks geks gebeurd. ) De auto heeft een Automaatbak.
Ik ben de Anwb wel dankbaar. Ze hebben me wel goed kunnen helpen.

Zou er misschien tijdens het wegsleep ritje iets gebeurd kunnen zijn?
Is het misschien slecht geweest dat het de hele tijd in "kontakt" stond tijdens die rit?


Heeft iemand enig idee wat er wellicht aan de hand zou kunnen zijn?

Ik dank in ieder geval voor het lezen van dit probleem.
Met Vriendelijke Groeten,
Murat.

muratoya03

Geplaatst door muratoya03 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Hans4040 (335) PRO, 12 jaar geleden

Laad de accu eerst eens volledig op en probeer het dan nog eens....

mvg,
Hans.

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Ik denk ook dat de accu leeg is en dat deze niet bij geladen word waardoor dit probleem ontstaat.

sjaak10918 (0) PRO, 12 jaar geleden

dat de accu te leeg is kan ook nog de oorzaak zijn van het uitvallen van de auto (of je hebt ergens kabelbreuk / slecht contact)

vrouweneeltje1 (0), 12 jaar geleden

Heb ook zelfde symptomen gehad, afslaan,zwaar sturen, niet meer starten.

Accu was leeg als gevolg van versleten koolborstels van dynamo.
30,- nieuwe spanningsregelaar incl koolborstels.

muratoya03 (0), 12 jaar geleden

@Hans4040, Primera P11, en Sjaak10918:
Ik heb mn accu ook aan de auto van mn vader gekoppeld. Maar geen resultaat helaas. Blijft hetzelfde.

@Dave: Het lijkt inderdaad erop dat de dynamo kapot is. In ieder geval moet het nagekeken worden, of de dynamo nog te repareren valt.

Dit zelfde probleem was ook het geval bij de auto van mn vader (Mercedes). Dynamo was kapot.. Vervolgens naar de dynamo wizkid gebracht. Nieuwe koolborstels erin. En de auto draaide weer goed.
In zo'n geval met een handgeschakelde auto, kan de motor nog aan de praat gekregen worden. Door het te slepen en dan ineens een start poging te doen.

Maar met mijn automaat bak is dit niet mogelijk. (Helaas)
Alsnog blijft het benzinedruk probleem bestaan, als de dynamo gemaakt is.

Iedereen die een reaktie heeft geplaatst: Hartstikke bedankt! Verdere mogelijke oplossingen zijn nog welkom altijd.
Ik dank jullie vriendelijk :-)

O ja nog iets.... .. Toen ik altijd kontakt maakte in het begin, kwam er altijd een geluid vanuit de benzinetank een soort van : "Zoemmmmmm" en toen stil. ( Dit is waarschijnlijk normaal, dan gaat daar ergens iets in werking tijdens de Check Control) Maar nu is dat geluid foetsie! Hoe zou dat komen, iemand een idee?
( Het heeft "Uiteraard" een relatie met dit probleem )

En vervolgens, gaat de toerenteller tekeer. Tik! Tik ! Tik! Tik! Omhoog, Omlaag enzovoorts. Dat de toerenteller helemaal flipte gebeurde ook op het moment dat de auto stil viel en uitrolde op de parkeerplaats.
Het zijn allemaal symptonen.. Maar van wat is de vraag :-)

autobedrijf van breugel (0) PRO, 12 jaar geleden

massa kabel bij motorsteun niet doorgeschuurd?
komt meer voor.

zet eens een startkabel op het motorblok en op de min van de accu!

muratoya03 (0), 12 jaar geleden

@ Autobedrijf van Breugel: De accu zit achterin de kofferbak. Hoe kan ik deze test die je beschrijft uitvoeren?

De term "massa kabel bij de motorsteun" is nog niet eerder gevallen.
Zou ook best kunnen dat dit het geval is. Dit is ook iets wat ik kan gaan testen vandaag. Ik ben benieuwd!

e36-jv (0), 12 jaar geleden

[quote=muratoya03O]ja nog iets.... .. Toen ik altijd kontakt maakte in het begin, kwam er altijd een geluid vanuit de benzinetank een soort van : "Zoemmmmmm" en toen stil. ( Dit is waarschijnlijk normaal, dan gaat daar ergens iets in werking tijdens de Check Control) Maar nu is dat geluid foetsie! Hoe zou dat komen, iemand een idee?
( Het heeft "Uiteraard" een relatie met dit probleem )[/quote]
Oplossing lijkt mij nu erg dichtbij. Dit is de brandstofpomp! Wanneer de auto al op contact gaat dien je dit te horen. Deze kun je gemakkelijk op de sloop halen en is niet moeilijk te vervangen. Lijkt dus goedkoop op te lossen te zijn.

Met een beetje geluk is het zelfs al het relais/zekering.

vrouweneeltje1 (0), 12 jaar geleden

Ik zou eerst de accu een nacht aan een lader hangen, of accu er uit halen en die van je vader er in zetten en dan kijken wat er gebeurd.
Startkabels zijn vaak van slechte kwaliteit dat er niet veel gebeurd.

Dan weet je in iedergeval zeker of het aan een lege accu ligt of niet.

Bij een lege accu zal de brandstofpomp niet werken en het daarom nu niet doen.
Tijdens het rijden merk je het meestal het eerst aan het abs lampje die gaat branden en vervolgens aan de snelheidsmeter die uit valt samen met andere meters.
Dan uitvallen van motor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.