E46 318d gaat in noodloop met het DDE lampje aan.
Bij het vragen van vermogen gaat het DDE (Digital Diesel Elektronica) lampje branden en valt het vermogen weg. Noodloop.
Bij het uitlezen met een Launch X-431 box komt de volgende foutcode tevoorschijn. 4560 : Rail-pressure plausibility delivery-controlled en 4600 : Rail-pressure plausibility pressure-controlled.
Na het uitzetten van de motor en weer opnieuw starten is het lampje uit en reageert de auto weer normaal. Echter bij weer vermogensaanspraak is het probleem er weer.
Heeft iemand hier een idee van waar ik het moet gaan zoeken.?
Alle bevindingen zullen netjes op het forum aangevuld worden door mij.
Alvast erg bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hij geeft een fout dat de common-rail druk te laag is.
Begin eens met het controleren van de raildruk sensor; als die in orde is kan er iets met de hogdruk pomp aan de hand zijn. Of die levert gen druk, of hij krijgt niet voldoende brandstof van de opvorpompen.
[quote=pieter_bmw]Hij geeft een fout dat de common-rail druk te laag is.
Begin eens met het controleren van de raildruk sensor; als die in orde is kan er iets met de hogdruk pomp aan de hand zijn. Of die levert gen druk, of hij krijgt niet voldoende brandstof van de opvorpompen.[/quote]
Bedankt voor deze snelle reactie.
Deze week ga ik eerst de raildruksensor vervangen zodat ik zeker weet dat deze goed functioneerd.
Ik laat het resultaat weten.
13 jaar
Bij nader inzien is de raildruk sensor niet vervangen omdat deze tegen de 200 euro kost.
Wel heb ik het dieselfilter vervangen wat ook zeeeeer nodig bleek. Deze was toch echt aan vervanging toe.
Het was zo een metalen buisfilter die er minimaal 80.000 KM onder heeft gezeten. Ervan uit gaand dat dit de doorstroming van diesel stokt bij een vervuild filter is het te verklaren dat de raildruk sensor aangesproken wordt.
Na vervanging een aantal keren de fout proberen op te wekken door flink doortrekken en met hoge toerentallen te rijden.
Nu dus al 2 dagen geen problemen meer.
13 jaar
Zeer waarschijnlijk is het probleem opgelost aangezien ik nu ruim een week zonder storingen kan rijden.
Mag er dus vanuit gaan dat een dicht en vervuild brandstoffilter de oorzaak was.
Bedankt voor het meedenken.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar