close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 1-serie 2008: Problemen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: N43B16A, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 90

Goedendag allemaal, ik heb vorige jaar een bmw e87 116i gekocht bij een garage die hem ingeruild kreeg, daarvoor is die geïmporteerd uit Duitsland, toen hij hem verkochte aan mij wou hij soms moeilijk starten bij een warme motor, koude motor start hij meteen, hij start moeilijk en duurt ongeveer 6 a 7 seconden voordat die weer start, ik zag later in het dashboard kastje dat de injectoren waren vervangen in 2021, heb het bedrijf opgebeld die de injectoren had vervangen om zeker ervan te zijn of ze wel origineel waren, en dat waren ze zei hij, ondertussen kreeg ik een melding P0171 mengsel te arm, toen een grote onderhoud gedaan alle filters vervangen en de luchtmassameter en lambdasondes en op geen lekkages, toen zijn we gaan onderzoeken via een hella gutmann mega macs 56 tablet, en gaf aan misfiring en weer p0171, n0x sensor en dat hij op 3 cilinders liep en bij het starten bokt en beweegt de auto en schommelt de toerental meter tussen 600 naar 1000 toeren, dus hebben we de n0x sensor, 4 nieuwe bobines, 4 nieuwe bougies, krukas sensor vervangen, bleek ook dat de koelvloeistof temperatuur op 481536 graden liep maar de andere meting gaf aan 76 maar we gaan ook de thermostaat vervangen, dus een hele reeds vervangen maar p0171 blijft er nog steeds in nadat we al best veel vervangen hebben waarmee het te maken kan hebben, hopelijk kan iemand mij uitleggen of vertellen wat er mis mee is.

Met vriendelijke groeten,

Mark vds

Geplaatst door

MasonBeasty (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wauw, veel vervangen zonder to the point rootcause analyse.

Een lopende motor heeft brandstof , lucht en een vonk nodig. Wat kan er mis gaan?

Optie 1 >Brandstof : lijkt ok, de koudstart gaat goed (toch?).
Optie 2 > Lucht : lijkt ok, koudstart gaat goed, warmstart lukt uiteindelijk ook en de motor loop dat normaal ( toch?).

Optie 3> Ontsteking door vonk ( bobine, timing, akku, massaverbindingen)
Weet je zeker dat de vier bobines elektrisch goed aangestuurd worden, m.a.w. mogelijk ergens draadbreuk of slecht kontakt, of met de juiste spanning t.o.v. aarde?

mod64 40
badge

1 jaar

Bij optie 2 : check ook luchtpad of evt vacuumpad , deze mogen niet lekken of vals aanzuigen

mod64 40
badge

1 jaar

De aardedraad zat wel erosie op oftewel groene uitslag maar die is goed nog wat de monteur heeft er aangezeten en gekeken of die niet knapt en blijkt nog goed te zijn, vacuum lekte niet want hij deed de test met de oliedop, hebben nog niet echt gekeken naar de bobine kabels gekeken voor eventuele breuken maar zullen eens kijken, kan niks vinden over vacuum of lucht pads.

MasonBeasty 0

1 jaar

Laat iemand met verstand en tools kijken naar de individuele injector parameters. N43 (en n53) ken ik wel een beetje.
Zijn injectoren gecodeerd, adaptatireset gedaan...?zijn het BMW orgineel of gebruikte?
P0171 kan veel oorzaakjes hebben...waar je moet beginnen hangt af van live data.
Weet even niet of deze motorsteunen heeft met vacuumaansturing...(diesels volgens mij van deze generatie)

Ehombie 265
badge

1 jaar

Hij is hiervoor gechipped, injectoren zijn origineel en is via de tablet gereset om te kijken of het daar aan lag en volgens de parameters waren die goed.

MasonBeasty 0

1 jaar

Had je voor het chippen geen problemen?

Ehombie 265
badge

1 jaar

Ik heb hem gekocht toen die al gechipped was.

MasonBeasty 0

1 jaar

Ik zou em eerst eens origineel laten schrijven met de laatste softwareversie van bmw.

inderdaad.....vandaar uit verder kijken....(deze motor is eigenlijk niet chiptuning waardig, gezien het feit dat deze al geen turbo heeft). Deze motor heeft een vrije complexe rij/injectie strategie...en tuning maakt dat er niet beter op

Ehombie 265
badge

1 jaar

Ik zal het eens gaan proberen de Chip eruit halen. Hij bokt en als gas geef houd die in en gaat weer snel weg

MasonBeasty 0

1 jaar

. Zou het ook de thermostaat kunnen zijn? Die word ook vervangen omdat die 481536 graden aangaf maar volgens de de grafieken 76 graden.

MasonBeasty 0

1 jaar

eerder een van je temp. sensors.
bij radiator is er een en in elektrische waterpomp meen ik.
even goed kijken welke datapid hier van toepassing is (of een bug in de scantool)

Ehombie 265
badge

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.