Deze Xantia heeft een lekkende wartel op de drukregelaar(voorkant motor).Op de bovenzijde van de regelaar zitten 2 leidingen. Een naar links en een naar rechts. Aan de onderzijde van de rechterleiding lekt ie wat. Maar de wartel zit wel vast.
Zit daar een afdichting? Tevens blijft het systeem klikken als de auto op hoogte is. Nu hoor ik dat dan de voorraadbol bijna leeg is. Zo,ja,kan dat door die lekkende wartel? Ze zeggen dat ik die bol moet vervangen. Is dat wat te doen? Het is neem ik aan de bol die aan die regelaar zit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De lekkage aan je regelaar staat los van het tikken.Het tikken ontstaat inderdaad doordat je stikstof uit je voorraad bol is verdwenen.De lekkage ontstaat meestal door de afdichtrubbers die om je leidingen zitten.De kans bestaat echter doordat je probeert de leidingen steviger aan te draaien dat je de velsrand op de leiding ,wat ook je afdichting is, stuk draait.In dat geval rest er niets anders dan een andere leiding te monteren.
Ok. Kan ik niet een nieuw afdichtingsrubbertje monteren? En kan ik de voorraadbol zelf vervangen en vullen?
19 jaar
Voorraadbollen zijn wel te vullen eventueel, vervangen stelt niet zo veel voor (48 euro ex btw per stuk meestal alleen de achterste 2). Als de pomp blijft tikken wil dit volgens mij zeggen dat ie continu druk op probeert te bouwen, en dus continu druk verliest. Kan volgens mij wel met het lekken te maken hebben.
ik heb het ook gehad,lag niet aan de wartels zelf maar aan de regelaar; dit ding zit met een ring ertussen aan elkaar geschroefd; ring is officieel voor een xantia niet meer te krijgen; als je er eentje vraagt voor een bx nog wel; slimme marketing van citroen. Ik heb toen een goede sloop regelaar erop gezet, kan ik eventueel voor jou ook doen.
dank je
19 jaar
je kunt ook een veerbol als voorraadbol gebruiken op de sloop zijn er zat je alleen de schokbreker eruit halen (plaaatje met een gaatje)
Advies:
Bollen op druk brengen elke 4 jaar of 80.000 km
LHM verversen elke 2 jaar of 60.000 km
De bollen verliezen druk omdat het membraam niet 100% dicht is. Er zijn wel membramen versterkt met kevlar, deze zijn onderhoudsvrij. Ze kunnen wel stuk. Een deel van de bollen bij de Activa uitvoering zijn daarmee uitgevoerd.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar