mijn citroen rookt veschrikkelijk veel. het is witte rook.het maakt geen verschil of de motor warm of koud is. het koelvloeistof niveau blijft naar mijn idee wel op peil. heb het pas ververst het is nog niet zichtbaar of het zakt. er zit wel allemaal wit-gelige smurrie onder de olievuldop. mij is verteld dat de koppaking dan lek is. ik merk geen verschil tijdens het rijden. auto rijdt perfect. allen zie je altijd die witte rook uit de uitlaat. is dit wel de koppakking of is het iets anders. en wat kan ik er tegen doen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk rijd jij veel korte stukjes,omdat er een bruingelige smurrie onder je olie vuldop zit, en gezien het feit dat je koelvloeistofniveau niet zakt(komt er ook veel overdruk op het systeem?)denk ik niet aan een lekke koppakking maar eerder aan veel vocht in je oliecarter.Remedie een keer de snelweg op en een half uurtje stevig doorrijden,en dan maar eens weer controleren.
Gaat het om een 1.4 TU-motor? Die hebben vaak standaard wat koelwaterprobleempjes. Klein stukje van de koppakking schijnt niet helemaal lekker aan te sluiten. Al bij verscheidene BX'en meegemaakt dat in een keer veel rook spuwden, met nauwelijks of weinig koelwaterverlies. Niks aan doen verder als het niveau niet te sterk daalt.
20 jaar
volgens m9ij is dit een beetje veel onzin
Want? Kom dan wel met argumenten aub. Ik kan je de zwakke plek van de koppakking aanwijzen.
20 jaar
graag zou ik willen wetenwat het nou kan zijn denk zelf dt die toch lek is maar ik heb geen vervuiling van het koelwater. zelf denk ik er aan om het middel bearleaks toe te voegen. kan dit kwaad of is het middeltje een fabeltje. is het vervangen van de koppakking te doen. wie heeft er nog goeie tips om de koppakking te kontroleren of deze nog goed is of lek.
20 jaar
Er schijnt een apperaat te bestaan dat de lucht in de radiateur kan testen en aldoende kan bepalen of er ook uitlaatgaas of anderzins vreemde gassen zich daar bevindeden cq ophopen,een beetje garage beschikt over zo'n ding,dus om zo zeker mogelijk te gaan zou ik zo'n testje laten doen ,kan je de kop niet kosten
Gr John
20 jaar
dit is gewoon de CO tester die ook in je uitlaat wordt gehangen bij de apk. iedere garage kan dus even controleren of er uilaatgassen in je koelsysteem zit. dus niks special apparaat, gewoon meten op CO, komt normaal niet in je koelsysteem voor
20 jaar
ik heb een 1600 tzi rookt ook veel en ook majonaise in de vuldop.meestal stopt het roken na een km of 10 bij koud weer het varieerd navanand het weer en het stilstaan.
Maakte me in het begin 2 1/2jaar geleden ook zorgen over nu 40.000 km verder doet ie dat nog steeds maar de wagen loopt perfect ik rij regelmatig lange stukken maar mijn auto staat altijd buiten en soms wel 5 dagen stil .
wat ik denk dat er gebeurd is dat na afkoelen en lang stilstaan er gewoon veel vochtige lucht in je blok komt.Ik spoel mijn ontluchtingsslangen gewoon bij elke grote beurt lekker even door met de wasbenziene waarmee ik de filters van mijn hydr systeem schoongemaakt heb daarna doorblazen ,laten drogen en weer monteren.Als je geen olie en bellen bij je koelvloeistof
ziet verder geen zorgen over maken.Met starten en verbranden en daarna katalyseren komt er veel condens vrij voordat dat uit je uitlaat is duurt dit wel even.
Mvg; Ericbx
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar